به گزارش راهبرد معاصر شهرام آدم نژاد در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اظهار کرد: در آستانه برنامه توسعه هفتم قرار داریم یکی از مشکلاتی که در حوزه حمل و نقل کشور وجود دارد نبوده درخواست های مناسب در برنامه های توسعه ای است.
وی افزود: واقعیت این است که در پایانه ها برای تغییر مدیریت حمل و نقل در مدیریت یکپارچه شهری مشکلاتی داریم. این مشکلات در بنادر کمتر است اما در ایستگاه های مرزی راهآهن، پایانههای مرزی جادهای و فرودگاهها درمدیریت یکپارچه مشکلاتی داریم. واقعیت این است که در ایران کار تیمی کردن سخت است و باید روی آن تمرین کنیم.
وی تصریح کرد: در حوزه هوشمندسازی باید وارد نسل چهارم و پنجم بنادر شویم ضمن اینکه به مسائل مربوط به لجستیک در حوزه دریایی توجه کنیم در شاخص ترانزیت باید شاخصهای بهتری داشته باشیم با توجه به تجارت خارجی.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: سود حداکثری از عملیات حداقلی بنادر نیز باید تغییر کند. باید عملیات ترانشیپ منت را از بنادر همسایه جذب کنیم، از این رو لازم است ارتباطات ویژهای را ایجاد کنیم.
وی. با اشاره به مشکل حمل کالای اساسی از رفع آن با استراتژی حمل یکسره خبر داد و گفت:میزان سرمایه گذاری هر چهار متد حمل و نقل در طرح جامع حمل و نقل حدود 10 میلیارد دلار است./تسنیم