نامه مهم رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس به سرپرست آموزش و پرورش-راهبرد معاصر
انتقاد پلیس از خاموشی چراغ‌های راهنمایی و رانندگی: قرار بود برق چراغ‌های ۳۰ تقاطع قطع نشود، اما خبری نشد وضعیت آب و هوا، امروز ۲ آذر ۱۴۰۳ / آغاز بارش‌ها از دوشنبه با ورود سامانه جدید تاریخ برگزاری کنکور مشخص شد: نوبت اول؛ ۱۱ و ۱۲ اردیبهشت، نوبت دوم؛ ۵ و ۶ تیر وزیر علوم: در این چند سال اخیر، ۲۵ درصد از اساتید مهاجرت کرده‌اند؛ این عدد نگران کننده‌ای است کشف محموله‌های بزرگ موادمخدر صنعتی در مرز‌های ایران و افغانستان پرونده سهمیه‌های کنکور در مسیر اصلاح/ اختصاص سهمیه به مدارس دولتی و دهک‌های پایین پلیس راه: آزادراه تهران - شمال بازگشایی شد | جاده چالوس همچنان بسته است هواشناسی: وزش باد شدید، کیفیت هوای تهران را بهبود می‌بخشد متلاشی شدن باند ۶ نفره گروگان‌گیر / رهایی گروگان اتفاق هولناک در بیمارستان؛ به جای پای راست، پای چپ را قطع کردند سرپرست پلیس راه مازندران: مسدودیت کندوان تا روز شنبه ادامه دارد انجام ۱۵۰۰ عمل جراحی برای مجروحان حادثه انفجار پیجرهای لبنان در ایران صدور کیفرخواست برای مدیر عامل معدن زمستان یورت تداوم بارش در ارتفاعات کشور آدرس سامانه ثبت معاملات اموال غیرمنقول

نامه مهم رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس به سرپرست آموزش و پرورش

حاجی بابایی گفت:کلاس‌های بی معلم بزرگترین دغدغه مردم در حوزه آموزش وپرورش است که گزارش‌های مردمی حاکی از نگرانی‌های والدین در این زمینه است.
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۲ - ۱۷ آبان ۱۴۰۰ - 2021 November 08
کد خبر: ۱۰۸۷۲۴

به گزارش راهبرد معاصر، حمیدرضاحاجی بابایی گفت: کلاس‌های بی معلم بزرگترین دغدغه مردم در حوزه آموزش وپرورش است که گزارش‌های مردمی حاکی از نگرانی‌های والدین در این زمینه است.

وی تاکید کرد: با توجه به حساسیت موضوع، در نامه‌ای به سرپرست وزارت آموزش وپرورش، از آقای کاظمی درخواست کردیم، با بررسی دقیق موضوع گزارشی را از آخرین وضعیت کلاس‌های درس با برش‌های استانی برای اطلاع نمایندگان مردم ارسال نمایند.


رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس تاکید کرد: مدیریت منابع انسانی یکی از ‌محورهای اساسی سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری برای ایجاد تحول در آموزش وپرورش است، که در سند تحول بنیادین در آموزش وپرورش نیز مورد توجه قرار گرفته است.


وی افزود: علاوه براین رهبر انقلاب بارها در رهنمودهای خود بر اولویت آموزش و پرورش و در راس آن جایگاه و مقام معلم تاکید نموده است و معلمان را افسران پیشرفت و تحول در جامعه نامیده است و با تاکید بر تولیدی بودن آموزش وپرورش، به مسئولین یادآوری نموده‌اند که از نگرش هزینه‌ای به سیستم تعلیم و تربیت خودداری نمایند.

حاجی بابایی اظهار داشت: با این دیدگاه آموزش وپرورش یکی از محوری های اساسی توسعه پایدار است و معلم رکن اصلی آموزش وپرورش است و کمبود معلم آسیب‌های جبران ناپذیری در روند آموزش وپرورش دانش آموزان ایجاد می‌کند.

وی افزود: با دریافت گزارش وزارت آموزش وپرورش می‌توانیم با بررسی دقیق راهکارهای رفع مشکل، با همکاری و هم اندیشی مسئولین آموزش وپرورش مشکل را در اسرع وقت مرتفع و برای کوتاه مدت و میان مدت و بلند مدت چاره اندیشی کنیم.

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس گفت: تقویت دانشگاه فرهنگیان، اجرای نظام رتبه بندی معلمان از جمله مواردی است که برای کمک به بهسازی نیروی انسانی در آموزش وپرورش در دستور کار مجلس قرار دارد.

وی اظهار داشت: در خصوص بحران کمبود نیروی انسانی در آموزش وپرورش بارها هشدار داده بودیم و دستور جلسات متعددی از فراکسیون فرهنگیان به این موضوع اختصاص یافته است، از این پس نیز همه از ظرفیت‌های قانونی را برای برون رفت از وضعیت کنونی بهره برداری می‌کنیم./تسنیم

مطالب مرتبط
ارسال نظر
آخرین اخبار