رایزنی فیدان با بن فرحان و عبدالعاطی درباره تحولات غزه الجزیره: اعضا غیر دائم شورای امنیت خواستار آتش بس دائم در غزه هستند ادعای وزیر امور خارجه آلمان: ایران اعتماد از دست‌رفته را بازگرداند تایمز: انگلیس پس از پایان سفر ترامپ، کشور فلسطین را به رسمیت خواهد شناخت عربستان و پاکستان توافقنامه دفاعی مشترک امضا کردند دیدار نخست وزیر پاکستان با بن سلمان درباره جنگ غزه حمله پهپادی اسرائیل به یک خودرو در شرق لبنان؛ ۲ نفر شهید شدند حریدی‌ها تهدید خود را عملی کردند پاشینیان: روابط ارمنستان با ایران شتاب گرفته است اسلامی: ازسرگیری بازرسی‌ها مشروط به اتخاذ «تدابیر ویژه» است کالاس: پنجره برای یک راه‌حل دیپلماتیک پیرامون برنامه هسته‌ای ایران، در حال کوچک شدن است/ تهران باید بدون تأخیر اجازه بازرسی از سایت‌های هسته‌ای را بدهند عراقچی در گفت‌و‌گو با دیپلمات‌های اروپایی: ایران تعهدات خود را انجام داده، اکنون نوبت اروپاست آمریکا در اقدامی خصمانه ۴ گروه مقاومت عراقی را به عنوان سازمان‌های تروریستی خارجی تعیین کرد  ادعای اروپا: فرصت برای یافتن راه‌حل دیپلماتیک درباره برنامه هسته‌ای ایران به‌سرعت در حال پایان است جزئیات پیش‌نویس قطعنامه ایران، روسیه و چین درباره ممنوعیت حمله به تاسیسات هسته‌ای
سفیر ایران در باکو اعلام کرد:

اضافه شدن مسیر جدید ترانزیتی شمال - جنوب ایران

سفیر کشورمان در جمهوری آذربایجان نوشت:کریدور جدید ایران‬⁩، جمهوری آذربایجان، گرجستان، دریای سیاه و اروپا این هفته فعال می‌شود.
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۱ - ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - 2021 December 19
کد خبر: ۱۱۴۲۰۸

به گزارش راهبرد معاصر، سید عباس موسوی سفیر کشورمان در جمهوری آذربایجان در صفحه مجازی خود در توییتر با اشاره به بازگشایی مسیر جدید ترانزیتی شمال به جنوب از طریق ایران نوشت: بعد از احیای کریدور اکو (پاکستان، ایران، ترکیه) و نیز راه‌اندازی آزمایشی کریدور جهانی شمال ـ جنوب (فنلاند، روسیه، جمهوری آذربایجان، ایران، خلیج فارس و هند) این هفته شاهد فعال شدن کریدور جدید (ایران، جمهوری آذربایجان، گرجستان، دریای سیاه و اروپا) خواهیم بود.


خط آهن پاکستان، ایران و ترکیه روز 17 مهرماه سال جاری فعال شد و اولین محموله کالا از پاکستان بارگیری شد و پس از گذشتن از مسیر ایران به استانبول رسید.

این پروژه با حضور وزیران تجارت 3 کشور به‌‌صورت رسمی افتتاح شد.

کالاهای پاکستانی 27 سپتامبر از کراچی بارگیری شدند و پس از طی مسیر 5300 کیلومتر خط ریلی و گذشتن از خاک ایران، روز 9 اکتبر به استانبول رسیدند.

در مراسم عملیاتی شدن این پروژه، اصلی چالیک رئیس اتحادیه اتاق‌های بازرگانی و بورس ترکیه اعلام کرد از این مسیر همچنین می‌توان برای ترانزیت کالاهای چینی به ترکیه و بالعکس استفاده کرد./تسنیم

مطالب مرتبط
ارسال نظر
آخرین اخبار