منادی: ۷۳۰ هزار فرهنگی مشمول رتبه بندی معلمان می‌شوند-راهبرد معاصر

منادی: ۷۳۰ هزار فرهنگی مشمول رتبه بندی معلمان می‌شوند

رئیس کمیسیون آموزش مجلس گفت:در مجموع 730 هزار معلم شامل طرح رتبه بندی معلمان خواهند شد که در طول دوره 100 ساله تاسیس نظام نوین آموزش و پرورش تصویب چنین قانونی بی‌سابقه است.
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۰ - ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - 2021 December 20
کد خبر: ۱۱۴۴۹۵
تعداد نظرات: ۲ نظر

به گزارش راهبرد معاصر علیرضا منادی سفیدان رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در مراسم تجلیل از معلمان و فرهنگیان پژوهنده و مؤلف با اشاره به تصویب لایحه رتبه بندی معلمان، هدف اصلی رتبه‌بندی معلمان را افزایش کیفیت آموزشی برشمرد.
رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامیT عنوان کرد: در مجموع 730 هزار معلم شامل طرح رتبه بندی خواهند شد که در طول دوره 100 ساله تاسیس نظام نوین آموزش و پرورش تصویب چنین قانونی بی‌سابقه است.

وی با بیان اینکه هدف اصلی اجرای طرح رتبه بندی معلمان افزایش کیفیت آموزشی است، افزود: معلم باید مطالعه داشته باشد، در نتیجه معلم با سواد دانش آموزان با سوادی را تقدیم جامعه خواهد کرد.

منادی سفیدان اضافه کرد: طرح رتبه‌بندی معلمان با بودجه 12.5 هزار میلیارد تومانی از 31 شهریور 1400 اجرایی خواهد شد و از سال آینده 25 هزار میلیارد تومان بودجه به این کار اختصاص خواهد یافت.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس تصریح کرد: حداقل حقوقی که یک معلم تازه کار در بدو ورود به وادی معلمی خواهد گرفت، برابر 80 درصد حقوق یک مربی دانشگاه تهران یعنی 8 میلیون و 80 هزار تومان است؛ در ادامه معلمان بسته به میزان سابقه، مدرک تحصیلی و تالیفات حقوقشان تنظیم خواهد شد.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در ادامه تامین رفاه معلم را موجب آبادانی مملکت دانست و گفت: رتبه بندی رقابت را بین معلمان بالا خواهد برد و هر کجا که رقابت باشد مسلما کیفیت آموزش نیز بیشتر خواهد شد. اصلی ترین عنصر آموزش در کشور معلمان هستند، لذا باید معلم خوب و باسواد را در جامعه افزایش دهیم./تسنیم

مطالب مرتبط
ارسال نظر
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
0
0
سلام خواهشا قبل صحبت کردن قدری فکر کنید بهتره که این همه دروغ تحویل جامعه فرهنگی بدهید دیگر فرهنگیان حرف های شما رو باور نمی کنن
فرهنگی
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۳۰
0
0
لطف کنید سلام گرم ما را خدمت آقای منادی برسانید بهش بگید استاد بزرگوار تنها شما هستید که به فکر رتبه بندی بودید و هستید ولی این قدر اعداد و ارقام اعلام شده که واقعا از شغل خودمون حالمون بهم می خوره حیف که ۳۰ سال عمر و جوانی خودمون را در وزارتخانه آموزش و پرورش به بطالت گذراندیم آبرو یمان بین خانواده و جامعه رفته است دیگر معلم قرب و ارزشی ندارد امشب شب یلدا معلم نوه داره
ولی آقایان حقوقش را نداده اند دولت روحانی ۸ سال حکومت کرد ولی یک روز حقوق کارمند را دیر نداد مناسبت ها را در نظر داشت دو روز جلو تر حقوق ها را پرداخت می کرد
تحلیل های برگزیده