کشتی فرنگی ایران نایب قهرمان شد این مهاجم ایرانی بهترین بازیکن فصل گذشته لیگ امارات شد سردار آزمون برنده توپ طلای امارات شد + فیلم آخرین وضعیت آتش‌سوزی گسترده در انبار ساختمان شماره ۲ ساوه پیوستن مهاجم ۱۸ ساله به استقلال/پدیده جوان فوتبال اهواز کیست؟ مریم آزمون سرمربی تیم فوتبال زنان پرسپولیس شد پایان روز نخست بسکتبال کاپ آسیا با برد چین تایپه + نتایج رقابت‌ها بیش از ۲.۶ میلیون نفر در سامانه سماح ثبت نام کردند وزیر راه: کاهش تراز آب خزر معیشت ساحل‌نشینان و کشتیرانی را تهدید می‌کند سردار رادان: دشمن دنبال براندازی بود، اما در تحقق هدفش ناکام ماند طرح جدید فرانسه و انگلیس برای مقابله با هجوم مهاجران شیخ نعیم قاسم: اگر سلاحمان را تحویل دهیم، تجاوز متوقف نخواهد شد نواف سلام: ارتش به تدوین طرحی برای انحصار سلاح مکلف شده است سرکنسول ایران در هرات: راه برای ورود قانونی اتباع افغانستان بسته نیست سخنگوی سپاه: معادلات منطقه‌ای و بین‌المللی به‌نفع ایران تغییر کرده‌اند اسپانیا: الحاق غزه و کرانه باختری را هرگز به‌رسمیت نمی‌شناسیم

اخبار رتبه بندی معلمان/ افزایش اعتبار رتبه بندی در سال 1401

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس از تلاش برای ارتقا اعتبار رتبه بندی معلمان در سال ۱۴۰۱ خبر داد.
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۸ - ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - 2021 December 21
کد خبر: ۱۱۴۶۲۳
تعداد نظرات: ۱ نظر

به گزارش راهبرد معاصر، علی بابایی کارنامی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، درباره رتبه بندی معلمان گفت: لایحه رتبه بعد از ۳۰ سال از سپری شدن مدیریت معلمان بر کلاس‌های کشور یک مطالبه جدی بود که باید عملی می‌شد که با همکاری مجلس یازدهم دولت سیدزهم اتفاق خوب رخ داد. رتبه بندی معلمان دو هدف را دارد یکی بحث کمی و دیگری بحث کیفی است.


رتبه بندی معلمان سال ۹۰ شروع شد و هفته گذشته بعد از فراز و نشیب‌های بسیار تصویب شد. به گفته‌ی مسئولان با تصویب لایحه رتبه بندی معلمان، حداقل حقوق معلمان ۸ میلیون و ۸۰ هزار تومان و حدکثر آن حدود ۱۶ میلیون تومان تعیین شد. منابع رتبه بندی معلمان در دولت قبلی ۵ هزار میلیارد تومان دیده شده بود و سقف آن توسط مجلس و با موافقت دولت به ۲۵ هزار میلیارد تومان افزایش یافت.

«هدف کمی رتبه بندی فرهنگیان پیگیری مطالبات کمی معلمان است تا ارتقا مالی و پرداختی آن‌ها اتفاق بیفتد» و «بحث دیگر کیفی سازی است تا به این وسیله معلمان ارتقا جایگاه داشته باشند» بابایی کارنامی این دو مورد را هدف لایحه رتبه بندی معلمان می‌داند.

بابایی کارنامی معتقد است که باید آموزش را بر مدار پژوهش قرار داد و با رتبه بندی این مسئله در کل کشور و برای همه معلمان اتفاق می‌افتد و معلم بر این اساس باید هر روز ارتقا پیدا کند و هر ۵ سال این ارتقا بر اساس امتیازات اعمال می‌شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: دوران آموزش، سوابق پژوهشی، مسیر طی شده برای پیشرفت کاری، دانشگاه محل تحیل، مدرک تحصیلی از جمله ملاک‌های رتبه بندی است و صف بین حقوق معلم و کارکنان اداری به این شیوه جدا می‌شود و قدرت جدیدی به معلمان داده می‌شود، این جمله را این نماینده مجلس می‌گوید و درباره بودجه رتبه بندی برای سال بعد می‌گوید: تا سقف ۲۵ هزار میلیارد تومان برای رتبه بندی در نظر گرفته شده که این مبلغ به حساب معلمان واریز می‌شود و این مسئله را قدمی به جلو می‌دانیم، قطعا بودجه‌ای که برای رتبه بندی سال ۱۴۰۱ در نظر می‌گیرم بیشتر خواهد بود تا بر اساس مواد و تبصره‌ها برای ارتقا معیتشی رفاهی و شغلی بتوانیم بهتر عمل کنیم.

معلمی که در منطقه محروم کار می‌کند یا از دانشگاه معتبر آمده و پژوهش دارد مبلغ بیشتری می‌گیرد این جمله را بابایی کارنامی می‌گوید./ باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب مرتبط
ارسال نظر
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
عارف
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
0
0
نوش داروی بعد مرگ سهراب چه به درد معلم می خورد کمر معلم زیر بار مخارج سنگین شکست .