پزشکیان: به دنبال اصلاح کمی و کیفی محتوا و شیوه‌های آموزش هستیم بازدید سرلشکر سلامی از پروژه‌های مهم عمرانی در مناطق مرزی شمال غرب کشور نوجوان دهه هشتادی مشاور نسل Z استاندار کرمان شد بقائی: سپاه نماد مقاومت و افتخار ملت است حکم اعدام حمید حسین‌نژاد عامل شهادت ۸ مرزبان ایرانی اجرا شد شهادت یکی از نیرو‌های امنیتی مازندران حین مأموریت ابلاغ «اصلاح آئین‌نامه اجرایی متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان» آملی لاریجانی: فعلاً FATF در مجمع تشخیص قابل بررسی نیست انتصاب محسن اسماعیلی به سمت معاونت راهبردی و امور مجلس رئیس جمهور تصویب کلیات طرح اساسنامه سازمان ملی مهاجرت در کمیسیون امنیت ملی مجلس پزشکیان: ساختار تصمیم‌گیری و اجرایی ما کارآمد نیست اعلام جزئیات جدید از مذاکرات عمان قدردانی پزشکیان از رهبر انقلاب برای مجوز مذاکرات غیر مستقیم قالیباف: کسانی که در فقر شدید هستند باید مورد توجه جدی قرار بگیرند / ارز ترجیحی باید به کالای اساسی داده شود سرلشکر باقری: نیرو‌های مسلح در آمادگی کامل به سر می‌برند

واکنش مجلس به افزایش قیمت بلیت هواپیما

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: بایستی نظارت سازمان هواپیمایی بر ایرلاین‌ها بیشتر شده و به سمت واردات هواپیما از سوی شرکت‌های بزرگ هواپیمایی باشیم نه اینکه شرکت‌های کوچک رأساً اقدام به واردات هواپیما کنند.
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۲ - ۱۸ دی ۱۴۰۰ - 2022 January 08
کد خبر: ۱۱۶۸۷۱

به گزارش راهبرد معاصر؛ محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی درباره گرانی بلیت هواپیما و انتقادات مردم نسبت به این موضوع اظهار داشت: کمیسیون عمران مجلس هم نسبت به گرانی بلیت هواپیما منتقد است؛ البته بخشی از این گرانی به عدم نظارت دولت بازمی‌گردد.

 

وی افزود: کمیسیون عمران پیش از این با دولت توافق کرده بود برای هر یک ساعت پرواز 600 هزار تومان نرخ بلیت در نظر گرفته شود اما متأسفانه هیچ‌گونه نظارتی بر این قیمت‌ها وجود ندارد و امیدوارم وزیر جدید راه و شهرسازی نظارت‌های خود را در این موضوع بیشتر کند.

 

رئیس کمیسیون عمران مجلس درباره ورود هواپیماهای جدید به ناوگان جدید عنوان کرد: با توجه به روی کارآمدن دولت سیزدهم و رفع خیلی از مشکلات و همچنین تسهیل برخی روابط اقتصادی و تجاری با دیگر کشورها ورود هواپیمای جدید بسیار محتمل است.

 

رضایی کوچی گفت: بایستی نظارت سازمان هواپیمایی کشوری بر ایرلاین‌ها بیشتر شده و به سمت واردات هواپیما از سوی شرکت‌های بزرگ هواپیمایی باشیم نه اینکه شرکت‌های کوچک و خصوصی رأساً اقدام به واردات هواپیما کنند که در صورت هر مشکلی همان چند فروند هواپیمای این شرکت‌ها نیز زمین‌گیر شود.

 

وی تأکید کرد: بایستی 3 تا 4 ایرلاین بزرگ در کشور داشته باشیم تا بتوانیم آنها را تقویت کرده و حمایت و پشتیبانی‌های لازم را از آنها داشته و بر اقدام آنها نظارت کنیم ولی اگر تعداد ایرلاین‌ها بیشتر شود هم نظارت‌ها کمتر شده و هم خدمات‌دهی به مردم کاهش می‌یابد. همچنین احتمال افزایش تأخیر در پروازها هم بیشتر خواهد شد.

 

رئیس کمیسیون عمران مجلس عنوان کرد: نباید هر کسی از راه رسید بتواند مجوز تأسیس ایرلاین دریافت کند، همچنین بایستی بر اعطای مجوز ایرلاین‌ها کنترل، نظارت و سخت‌گیری‌های بیشتری صورت گیرد./ فارس

ارسال نظر
آخرین اخبار