به گزارش راهبرد معاصر، پلیس راهنمایی و رانندگی به اظهارات دبیر انجمن خودروسازان ایران واکنش نشان داد و اعلام کرد: انتظار این است به جای پاسخهای غیر فنی و منطقی و به جای مخدوش کردن افکار عمومی با اینگونه نگرش ها، شایسته است همه و همه به فکر اصلاح و بهبود نقایص ایمنی و ارتقاء کیفیت خودروهای تولید داخل باشیم تا ضمن عمل به وظایف، گامی را برای ایمنی بیشتر مردم برداریم.
سرهنگ عین اله جهانی، معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی اظهار داشت: کارشناسان پلیس راهنمایی و رانندگی در تصادفات زنجیرهای حدود ۶۰خودرو در محور بهبهان به رامهرمز، ضمن بررسی صحنه تصادفات مواردی را جهت تنویر افکار عمومی اعلام کردند.
وی افزود: در این گزارش غالب خودروها دارای مدل بالای سال ۱۳۹۱ بوده اند. شدت تصادفات مبین سرعت بالای این خودروها در زمان بروز تصادفات بوده است که بر هر بینندهای حتی غیر کارشناس، واضح و مبرهن است. در تصادفات زنجیرهای، وسایل نقلیه پشت سر همدیگر یعنی آسیب موثر به جلوی تمام وسایل نقلیه درگیر حادثه بوده و طبیعی است که با ورود ضربه ناحیه جلوی خودرو باید ایربگها عمل میکردند و عجیب اینجاست که دبیر انجمن خودروسازان، ضربه را برای همه خودروها از عقب آنها بیان نموده اند در حالیکه خودرویی که در این تصادفات از عقب آسیب دیده، قبل از آن با قسمت جلو، به ماشین جلویی برخورد نموده است و باید ایربگها عمل میکردند.
وی گفت: عمل نکردن ایربگها فقط در این تصادفات نبوده و یا انفجاری که در یکی از خودروها در این حادثه شاهد بودیم، صرفاً معطوف به این تصادف زنجیرهای نبوده و بارها بارها شاهد این نقایص فنی و ضعف ایمنی خودروها بودهایم.
معاون اجتماعی پلیس راهور خاطرنشان کرد: بنابراین انتظار بر این است که به جای پاسخهای غیر فنی و غیر منطقی و به جای مخدوش کردن افکار عمومی با اینگونه نگرشها شایسته است همه و همه به فکر اصلاح و بهبود نقایص ایمنی و کیفی خودروهای تولید داخل باشیم تا ضمن عمل به وظایف، گامی را برای ایمنی بیشتر مردم برداریم.
گفتنی است رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی کشور در ششمین مرحله از رزمایش توان و تحرک عملیاتی پلیس راهور به حادثه تصادف بهبهان اشاره و ضمن انتقاد از خودروسازان اعلام کرد: در همین حادثه بهبهان که بسیار دلخراش بود، ایربگ هیچ خودروی باز نشد. چرا ارابه مرگ تولید میکنیم؟ چرا استانداردها کنترل نمیشود؟ چرا وزارت صمت کنترل نمیکند؟ حتماً باید خودروسازها در این حادثه به مراجع قضائی معرفی شوند. اینکه بگوییم رانندگان در حادثه بهبهان دقت نداشتهاند درست است، اما سازمانهای مربوط چه نقشی داشتند؟/فارس