وزیر انرژی آمریکا: اکنون ایرانی‌ها می‌توانند نفت بفروشند و پول آن را به دلار مستقیما دریافت کنند وزارت دفاع عراق: انفجاری در انبار مهمات الحشد الشعبی رخ داده است بیانیه پایانی نشست شورای همکاری خلیج فارس و آمریکا؛ حمایت از مذاکرات تهران-واشنگتن نتانیاهو: ارتش اسرائیل در لبنان آزادی عمل دارد؛ عقب‌نشینی نمی‌کنیم! واکنش تند قالیباف به ادعای ترامپ در مورد الزام واردات محصولات آمریکایی آمار تکان‌دهنده از ونزوئلا / بیش از ۲۱ هزار مفقودی پس از زمین لرزه ونس مدعی ایجاد کانال ارتباطی مستقیم با ایران شد جزئیات گفت‌وگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و سلطنت عمان البوسعیدی: هیچ عوارضی برای عبور از تنگه هرمز دریافت نخواهد شد مادورو پیامی در حمایت از مردم زلزله زده ونزوئلا صادر کرد پاکستان ادعای طرح موساد برای ترور عاصم منیر را رد کرد گروسی: دوران اجماع قدرت‌های بزرگ علیه ایران به پایان رسیده و احتمالاً تا مدت‌های مدید باز نمی‌گردد اعتراض بقایی به اعتراف دبیرکل ناتو به همکاری با آمریکا و اسرائیل در جنگ با ایران / ناتو باید بابت همه پیامد‌های این جنگ تجاوزکارانه پاسخگو باشد ادعای ترامپ درباره بمباران مدرسه میناب: کار آمریکا نبوده! سنای آمریکا نظر ترامپ را جلب کرد / عقب نشینی از بررسی قطعنامه اختیارات جنگی ترامپ علیه ایران هشدار جدی نیروی دریای سپاه درباره تردد شناور‌ها در تنگه هرمز / فقط عبور از این مسیر‌ها مجاز است
یادداشت اختصاصی «جعفر قناد باشی»، کارشناس مسائل منطقه‌ای؛

پیام عملیات بزرگ نیروهای مسلح یمن در ابوظبی چه بود؟

عملیات پهپادی که انصارالله یمن در امارات صورت داد، اقدام دفاعی بود تا توانمندی و قابلیت‌های انصارالله را به نمایش بگذارد. در این حمله به دشمن این پیام داده شد که انصارالله به رغم همه محاصره‌ها و تحمیل تمامی فشارها و ضربات وارد شده، از این توانمندی برخوردار است که به جنگ ادامه بدهد، چرا که به رغم تصور دشمن ظرفیت‌ها و قابلیت‌های رو به افزایشی دارد که می‌تواند در برابر متجاوزان بیش، از پیش ایستادگی کند.
جعفر قناد باشی؛ کارشناس مسائل بین‌الملل
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۶ - ۲۹ دی ۱۴۰۰ - 2022 January 19
کد خبر: ۱۱۸۳۷۱

پیام‌ عملیات بزرگ نیروهای مسلح یمن به ابوظبی چه بود؟

 

به گزارش «راهبرد معاصر»، بی تردید یمنی‌ها در اولین اقدام تلافی جویانه در امارات خواستار صدور چند پیام به حاکمان امارات و سران کشورهای غربی بخصوص آمریکا و رژیم صهیونیستی بودند. حملات‌ پهپادی انصارالله یمن به امارات را می‌توان اقدامی در راستای  پاسخ به جنایات هفته‌های گذشته و بمباران‌های مداوم بندر الحدیده، منطقه صعده و صنعا عنوان کرد.

 

پاسخی در خور تامل برای سران امارات که تلاش کردند تا نیرو و تجهیزات بیشتری به استان‌های جنوبی یمن اعزام کنند. در واقع حمله پهپادی به این کشور اقدامی بازدارنده برای جلوگیری از تجاوزات بیشتر امارات در یمن و اینکه امارات را ناگزیر به خویشتن داری در عملیات تهاجمی علیه یمن کند.

 

عملیات پهپادی که انصارالله یمن در امارات صورت داد، اقدام دفاعی بود تا توانمندی و قابلیت‌های انصارالله را به نمایش بگذارد. در این حمله به دشمن این پیام داده شد که انصارالله به رغم همه محاصره‌ها و تحمیل تمامی فشارها و ضربات وارد شده، از این توانمندی برخوردار است که به جنگ ادامه بدهد، چرا که به رغم تصور دشمن ظرفیت‌ها و قابلیت‌های رو به افزایشی دارد که می‌تواند در برابر متجاوزان بیش، از پیش ایستادگی کند.

 

حمله پهپادی یمن به امارات همچنین این پیام را با خود به دنبال داشت که امارات کشوری آسیب‌پذیر است. لذا یمن می‌تواند با حملاتی از این دست یا با موشک یا به صورت پهپادی، تجارت در امارات را دچار چالش‌های اساسی کند. در این موضوع تردیدی وجود ندارد که طی روزهای آینده به دلیل اینکه ریسک سرمایه‌گذاری و گردشگری امارات به شدت آسیب پذیر شده، انتقال نفت، فروش و صدور نفت نیز در صورت تداوم حملات به شدت به خطر می‌افتد.

 

قطعا انصارالله یمن با حملات پهپادی این پیام را به سران امارات داد که بسیار  آسیب پذیر هستند، لذا نباید فریب بازی‌های عربستان و اسرائیل را بخورند. ضمن اینکه انصارالله یمن تلاش کرد تا توانمندی خود را به دشمن گوشزد کند که باز هم می‌تواند آرامش و امنیت آنها را  به خطر بیندازد.

 

حملات پهپادی به امارات اشاره‌ای به تداوم حیات اقتصادی و سیاسی این کشور بود که به چه راحتی به خطر می‌افتد. یمنی‌ها در این حملات سعی کردند نشان دهند سلاح‌های آمریکایی و غربی نمی‌تواند حصار امنی  برای مقامات امارات ایجاد کند و همچنین پیامی بود مبنی بر اینکه امارات متوجه تبعات و پیامدهای عادی سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی شود، چرا که عادی سازی این ارتباط، وضعیت حکومت امارات را بسیار متزلزل‌تر از پیش کرده است. این موضوع را می‌توان در شادی مردم منطقه با ضربه‌ای که به امارات وارد شد دريافت. از دید مردم منطقه،  هر ضربه‌ای که بر امارات وارد می‌شود به معنای تحمیل ضربه‌ای به اسرائیلی‌هاست، چرا که امارات وارد عادی‌سازی با رژیم‌صهیونیستی شده، لذا سرنوشت دو کشور و اقدامات‌ آنها به صورت یک جا محاسبه می‌شود. از این منظر هر حمله‌ای که به  امارات می‌شود ضربه‌ای به حيثيت رژیم‌صهیونیستی تلقی می‌شود، بخصوص اینکه اسرائیلی‌ها به رغم وعده‌های داده شده، نتوانستند امنیت امارات را فراهم کنند.

 

در مجموع می توان گفت یمن بعد از شش سال محاصره‌ای که  با مشکلات فراوان دست و پنجه نرم کرده است، می‌تواند با حملات پهپادی به متحدین آمریکا ضربه‌های سنگینی وارد کند. حملات پهپادی انصارالله به امارات، در واقع پیامی به غربی‌هاست که در منطقه ما با یک موازنه قدرت متفاوت نسبت به آنچه که تصور می‌کنید، مواجه هستید.

مطالب مرتبط
ارسال نظر
captcha
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار