پشت پرده نمایش ضدایرانی دولت ترامپ چه بود؟-راهبرد معاصر
فارین پالیسی:

پشت پرده نمایش ضدایرانی دولت ترامپ چه بود؟

دولت ایالات‌متحده در مواجهه با افزایش فشار برای پایان دادن به تمامی مداخلات ایالات‌متحده در جنگ عربستان سعودی با نیروهای تحت حمایت ایران در یمن، در روز پنج‌شنبه در یک اقدام انحرافی شواهد جدیدی را مبنی بر این‌که ایران تسلیحاتی را در اختیار ستیزه جویان در یمن و افغانستان قرار می‌دهد، بیان کرد.
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۰ - ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - 2018 December 03
کد خبر: ۱۱۸۸

به گزارش راهبرد معاصر؛ برایان هوک، نماینده ویژه امور ایران و مشاور ارشد وزیر امور خارجه آمریکا در یک کنفرانس مطبوعاتی روز پنجشنبه، اعلام کرد آنچه که او دراین‌باره گفته، مربوط به قطعاتی از سلاح‌های ایران است که در یمن و افغانستان کشف شده. هوک گفت که نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد در سال 2017، شواهدی از گسترش سلاح‌های ایران را در این کشورها نشان داده است. اما هوک گفته که این فهرست اکنون توسعه یافته است، که نشان‌دهنده افزایش حمایت ایران از شورشیان حوثی در یمن و سایر گروه‌های ستیزه جوی است.


هوک گفت: "تهدید ایران در حال افزایش است و اگر ما نتوانیم وارد عمل شویم، خطر گسترش این فعالیت‌ها در منطقه افزایش می‌یابد." "این مسئله ناشی از تعهد بی‌وقفه ایران است که بدون در نظر گرفتن رنج‌های حاصل از اقدام خود ، سلاح‌های بیشتری را در اختیار نایبانش قرار می‌دهد."


بااین‌حال، زمان‌بندی سخنرانی کاملاً مشکوک است. این سخنرانی تنها یک روز پس‌ازآن ایراد شده که اکثریت دو حزب بزرگ در مجلس سنا به پیشبرد قطعنامه‌ای که خواستار پایان دادن به حمایت ایالات‌متحده از ائتلاف تحت رهبری سعودی در درگیری یمن است رأی دادند. تفاوت رأی 63 به 37، نشان‌دهنده نگرانی‌های گسترده در مورد نقش ایالات‌متحده در جنگ و خشم قانون‌گذاران نسبت به حمایت مداوم دولت ترامپ از دولت عربستان سعودی، پس از کشته شدن جمال خاشقجی روزنامه‌نگار واشنگتن‌پست در کنسولگری سعودی در استانبول، است.

ارسال نظر