تالاب قره قشلاق چهاربرج بعد از ۱۵ سال جانی دوباره گرفت هواشناسی استان تهران اطلاعیه داد تعویق یک هفته‌ای امتحانات پایان‌ترم این دانشگاه/ غیبت در امتحانات باعث حذف درس می‌شود؟ گام تازه ایلان ماسک به سوی شبکه اینترنت تمام‌فضایی کاهش نسبی دما از فردا در بسیاری از استان‌ها / هشدار سیلاب در شمال و گردوخاک در شرق کشور ترافیک سنگین در محور‌های شمالی/ این مسیر‌ها تا اطلاع بعدی مسدود است عاشورا و تاسوعا کدام مراکز خدمات‌رسان تهران تعطیل است؟ خبر خوش معاون رئیس قوه قضائیه برای دانش‌آموختگان حقوق جاده چالوس دوطرفه شد آموزش و پرورش: امتحانات نهایی بدون تغییر برگزار می‌شود محدودیت‌های ترافیکی تاسوعا و عاشورا در قم آنفلوآنزای تابستانی از راه رسید/ این استان‎‌ها بالاتر از آستانه هشدار محدودیت‌های ترافیکی ۵ روزه در جاده‌های شمال اعمال می‌شود اختلال همزمان در ایتا، بله و سروش پلاس ۱۴ شهر ایران رکورددار گرما در خرداد ۱۴۰۵ گرمای کشنده در اروپا؛ ۳ کشته در فرانسه و هشدار بی‌سابقه برای انگلیسی‌ها

مضرات مصرف لبنیات بعد از عمل جراحی

مضرات مصرف لبنیات بعد از عمل جراحی برخی غذا‌ها ممکن است پس از جراحی باعث ایجاد احساس بیماری در بیمار شود.
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۷ - ۰۵ بهمن ۱۴۰۰ - 2022 January 25
کد خبر: ۱۱۹۳۷۱

به گزارش راهبرد معاصر، رژیم غذایی می‌تواند تا حد زیادی بر احساسات بیمار و سرعت بهبودی وی بعد از عمل تاثیر بگذارد. با این حال خیلی مفید است که با وجود دستورالعمل‌های خاص بیماران بدانند باید از مصرف چه نوع مواد غذایی پرهیز کنند.

احتمالا پزشک پس از عمل جراحی دستورالعمل‌هایی در مورد غذا‌هایی که باید در روز‌ها و هفته‌های آینده مصرف شود، در اختیار بیمار قرار خواهد داد. رژیم غذایی می‌تواند تا حد زیادی بر احساسات بیمار و سرعت بهبودی وی بعد از عمل تاثیر بگذارد. با این حال خیلی مفید است که با وجود دستورالعمل‌های خاص بیماران بدانند باید از مصرف چه نوع مواد غذایی پرهیز کنند.

اجتناب از خوردن غذا‌هایی که می‌تواند بعد از جراحی باعث یبوست شود، مهم است؛ پنیر و سایر محصولات لبنی می‌تواند در برخی افراد یبوست ایجاد کند.

همچنین لبنیات می‌تواند در برخی باعث بروز ناراحتی معده شود و ترشحات ریه را افزایش دهد. همه این مسائل بهبودی بیمار را ناراحت کننده‌تر می‌کند. اگر هنگام مصرف لبنیات با مشکل مواجه نمی‌شوید، همچنان هوشمندانه است که در دوران نقاهت از لبنیات کم‌چرب استفاده کنید.


برخی غذا‌ها ممکن است پس از جراحی باعث ایجاد احساس بیماری در بیمار شود.

فیبر یکی از مهمترین مواد مغذی است که باید بعد از عمل جراحی روی آن تمرکز کرد. فیبر می‌تواند از یبوست که بعد از عمل جراحی شایع است، جلوگیری کند. تجربه یبوست ناخوشایند است و می‌تواند با کاهش اشتها و افزایش سطح کلی درد و فشار بر قسمت‌های جراحی شده بر بهبودی شما تاثیر منفی بگذارد.

برخی از غذا‌های حاوی فیبر فراوان ذرت، بلغور جو دوسر، میوه‌ها، سبزیجات و غلات کامل است.

پروتئین یکی دیگر از مواد مغذی است که باید بعد از جراحی به آن توجه کرد. بدن انسان برای ترمیم ماهیچه‌ها، بافت‌ها و سایر قسمت‌های خود پس از عمل جراحی، به پروتئین نیاز دارد. پروتئین به بدن در مبارزه با عفونت‌ها کمک می‌کند. غذا‌های سرشار از این ماده مغذی مرغ، لوبیا قرمز و تخم مرغ است.

در چنین شرایطی بیماران باید سعی کنند طی هر وعده غذایی در دوران نقاهت پس از جراحی غذا‌هایی بخورند که پروتئین بالایی دارد. علاوه بر مصرف این غذا‌ها لازم است بیماران حتما از دستورات خاص پزشک خود پیروی کنند./برنا

ارسال نظر
captcha
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار