اردوغان: هرگز خواستار جنگ میان روسیه و اوکراین نیستیم-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

اردوغان: هرگز خواستار جنگ میان روسیه و اوکراین نیستیم

رئیس جمهور ترکیه روز سه‌شنبه گفت که این کشور هرگز خواستار جنگ میان روسیه و اوکراین نیست.
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۳ - ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - 2022 February 02
کد خبر: ۱۲۰۴۷۱

به گزارش راهبرد معاصر، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه روز سه‌شنبه گفت که کشورش هرگز خواستار آغاز جنگ میان روسیه و اوکراین نیست.

وی که این سخنان را در جریان دیدار با گروهی از جوانان در شمال ترکیه مطرح می‌کرد، افزود: «تمام تلاش ما، حل مشکل میان اوکراین و روسیه بوده و خواستار بروز چنین جنگی نیستیم».

رئیس جمهور ترکیه اضافه کرد: «این تحول خوبی برای منطقه نخواهد بود. ما به عنوان کشوری در پیمان آتلانتیک شمالی نیز خواستار چنین چیزی نبوده و آن را قبول نمی‌کنیم. "ینس استولتنبرگ" دبیر کل ناتو با سخنانش مسیر را مشخص کرده است و امیدواریم که این موضوع مسالمت‌آمیز حل شود».

مقام‌های دولت غربگرای اوکراین، آمریکا، انگلیس و برخی دیگر از متحدان غرب طی هفته‌های اخیر بار‌ها مدعی تدارک روسیه برای حمله به اوکراین شده و همزمان مسکو را به عواقب اقتصادی و تحریم تهدید کرده اند. لندن شامگاه دوشنبه گفت که تحریم‌ها علیه روسیه تا ۱۰ فوریه سال جاری میلادی آماده خواهد شد.

دولت انگلیس در هفته‌های اخیر مدعی شده که مسکو در حال برنامه‌ریزی حمله به اوکراین است و حتی در صدد است یک فرد حامی روس را در اوکراین به قدرت برساند. «لیز تراس» وزیر خارجه انگلیس روز یکشنبه تصریح کرد که دولت این کشور حجم تحریم‌ها علیه روسیه را طی چند روز آینده تشدید خواهد کرد.

علی‌رغم آنکه روسیه بار‌ها اطمینان خاطر داده که قصد حمله به اوکراین را ندارد، آمریکا و کشور‌های اروپایی آمادگی‌های نظامی خودشان را برای آنچه به گفته آن‌ها مقابله با تحرکات نظامی احتمالی مسکو است، افزایش داده‌اند. برخی از این کشور‌ها به همین بهانه به اوکراین نیرو و تجهیزات نظامی ارسال کرده‌اند./فارس

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده