فرآیند ورود جوانان به حرکت عمومی کشور در نماهنگ 9 راهکار + فیلم-راهبرد معاصر
حجت عبدالملکی: تانکر‌هایی که از کشور‌های اسلامی برای اسرائیل نفت می‌برند را منفجر می‌کنیم عارف: مشکل مسکن ایثارگران به زودی حل می‌شود پزشکیان: همه مردم باید از سرمایه‌گذاری‌های خارجی بهره‌مند شوند صدیقی: مطمئنا عملیات وعده صادق ۳ انجام می‌شود فرمانده عالی‌رتبه سپاه قدس: صهیونیست‌ها منتظر پاسخ قاطع ایران باشند حکم جدید حسین هدایتی صادر شد | محکومیت ۱۲۰۰ میلیارد تومانی فرمانده نیروی زمینی سپاه: پرندۀ فوق سبک حامل شهید مازندرانی براثر «گیر کردن» و «اصابت پره به کابل برق» سقوط کرد پزشکیان به باکو می‌رود صابر برزکار شرور مسلح معروف به هلاکت رسید + عکس بخشنامه عارف به کلیه دستگاه‌های اجرایی و استانداری‌ها درخصوص بکارگیری جوانان، زنان و اقوام در سطوح مدیریتی معاون سیاسی سپاه: مردم ایران در مسیر درست تاریخ ایستاده اند | جوانان تحت تاثیر جنگ روانی دشمنان قرار نگیرند فرمانده نیروی دریایی ارتش: ناو هواپیمابر، ۱۶ ناوشکن و ناوچه آمریکا را در منطقه رصد می‌کنیم | محموله نفتی توقیفی را پس گرفتیم استانداران جدید بوشهر و استان مرکزی معرفی شدند پزشکیان خطاب به سران رژیم اسرائیل: تجاوز به حریم و امنیت خود را بی‌پاسخ نمی‌گذاریم | اگر آتش‌بس را بپذیرند ممکن است در نوع و شدت پاسخ ما اثر داشته باشد حسین طائب: آمریکا به دنبال جنگ مدیریت شده است | از آنجایی که فکر نمی‌کنید تصویر آمریکا و اسرائیل عوض خواهد شد

فرآیند ورود جوانان به حرکت عمومی کشور در نماهنگ 9 راهکار + فیلم

نماهنگ «۹ راهکار» در خصوص توصیه‌های امام خامنه‌ای به دانشجویان که در دیدار اخیر مطرح کردند، منتشر شد.
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۱ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - 2019 May 26
کد خبر: ۱۲۱۴۶

به گزارش راهبرد معصر ، در دیدار روز چهارشنبه (1 خرداد) توصیه‌هایی به دانشجویان ارائه کردند.

 

بیانات ایشان در این دیدار توسط پایگاه KHAMENEI.IR در قالب نماهنگ 9 راهکار منتشر شده است.

 

در ادامه متن بیانات معظمٌ‌له و این نماهنگ را مشاهده می‌کنید:

 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار دانشجویان: مطلبی که می‌خواهم به شما عرض کنم، فرایند ورود جوانان به حرکت عمومی کشور است.
یک حرکت عمومی اگر بخواهد معقول و منضبط و عقلائی و به‌دور از غوغاسالاری و بلبشو باشد، به چند چیز نیاز دارد:

 

اولاً اینکه شناخت از صحنه داشته باشند. بدانند جمهوری اسلامی با چه‌کسی روبه‌رو است و فرصت و تهدید و دوست و دشمن را بشناسند.


عنصر دوم اینکه حرکتشان جهت‌گیری مشخصی داشته باشد؛ به‌سمت جامعه‌ی اسلامی و تمدن اسلامی باشد.


عنصر سوم، امیدبخشی است. اگر یک نقطه‌ی امیدبخش نباشد، حرکت پیش نمی‌رود. این امید کاملاً برای مردم ما در دسترس است و ملت نشان داده که از عهده‌ی کارهای بزرگ برمی‌آید.


عنصر چهارم این است که «راهکار عملی» در هر برهه‌ای از زمان برای کارها وجود دارد.

 

نمونه‌ی راهکارهای عملی برای اینکه نسل جوان متعهد به عرصه‌ی مدیریت کشور وارد شود اینها است:

 

تشکیل کارگروه‌های فرهنگی؛
یکی [از کارها] تشکیل کارگروه‌های فرهنگی است. کارگروه‌های فرهنگی در سراسر کشور و در مساجد.
این «آتش به‌اختیار» که من چندی پیش گفتم، مربوط به این مجموعه است. ــ جوان متشکّل و بافکر و صاحب ذهن فعّال ــ که دست به کار فرهنگی می‌زنند مثلاً در یک مسجدی، در یک هیئتِ عزاداری‌ای ــ همین طور که دوستان بیان کردند ــ اینها می‌توانند روی جوانها تأثیر بگذارند، روی محلّه تأثیر بگذارند، روی خویشاوندان تأثیر بگذارند، روی مجموعه‌های دانشجویی تأثیر بگذارند.

 

تشکیل گروه‌های فعالیت سیاسی، نه حزب‌بازی؛
یک کار دیگر، تشکیل گروه‌های فعّالیت‌ سیاسی [است]؛ البتّه منظورم حزب‌بازی نیست. حزب‌بازی کاری است که بنده برکتی در آن احساس نمی‌کنم؛ امّا کار سیاسی فقط حزب‌بازی نیست؛ نشستن، تحلیل سیاسی کردن، حوادث سیاسی را شناختن، فهمیدن، منتقل کردن.

 

تشکیل کرسی‌های آزاداندیشی؛
تشکیل میزگردها و کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها که بنده مکرّر این را تکرار کرده‌ام و تأکید کرده‌ام و توصیه کرده‌ام؛ و خب خیلی پیشرفتی نداشته. در دانشگاه‌ها کرسی‌های آزاداندیشی را باید تشکیل بدهید.

 

تشکیل گروه‌های نهضتی جهان اسلام؛
یک راهکار دیگر تشکیل گروه‌های نهضتی در ارتباط با مسائل بین‌الملل و مسائل جهان [است]. بعضی از مجموعه‌ها این کارها را کرده‌اند. فرض کنید دعوت کردند از دانشجوهای فعّال کشورهای مقاومت که در تهران یا در بعضی شهرستان‌های دیگر آمدند، جمع شدند، جلسات خوبی هم بوده، یعنی فعّال شدن در زمینه‌ی مسائل جهان اسلام.
مسائل غزّه، مسائل فلسطین، مسئله‌ی یمن، مسئله‌ی بحرین، مسائل مربوط به مسلمانهای میانمار، مسائل مربوط به مسلمانهای اروپا. در رابطه‌ی با این حوادث و حوادث منطقه یک مجموعه‌ی دانشجویی می‌تواند فعّال بشود.

 

تشکیل گروه‌های علمی؛
یک راهکار دیگر تشکیل گروه‌های علمی و همکاری با مراکز علمی [است].

 

تشکیل گروه‌های دانش‌بنیان اقتصادی؛
یک راهکار دیگر همکاری با شرکتهای دانش‌بنیان و کار اقتصادی [است].

 

تشکیل گروه‌های خدماتی و جهادی؛
یک راهکار بسیار مهم دیگر کارهای خدماتی [است؛ یعنی] همین کارهای گروه‌های جهادی که می‌روند به این مناطق مختلف که یکی از بهترین کارهای دانشجویی است؛ هرچه اینها توسعه پیدا کند و تقویت بشود و جهت‌دارتر و هدف‌دارتر بشود بهتر است؛ اینها تقویت جسم و روح و ایجاد آن حرکت عمومی است.

 

تشکیل گروه‌های اطلاعاتی مردمی؛

فعّالیّتهای اطلاعاتی مردمی. خیلی از کارهایی که دستگاه‌های اطّلاعاتی ما یا نمی‌توانند انجام بدهند یا به‌دلایل مختلفی لابه‌لای کارها می‌ماند، گاهی به‌وسیله‌ی عناصر هوشیار و آگاه اطّلاع‌‌رسانی می‌شود و تأثیر داشته.
فرض کنید [اطّلاع‌رسانیِ] یک سوء استفاده در زمینه‌ی قاچاق، در زمینه‌ی واردات گوناگون؛ مثل همین‌هایی که حالا یکی از دوستان اینجا اسم آوردند، خوراک سگ و امثال اینها.

 

تشکیل گروه‌های اجتماعی؛
کارهای اجتماعی، مثل همین کارهایی که گفتم در زمینه‌ی هفت‌تپّه و مانند اینها که بچّه‌های دانشجو انجام دادند، کارهای بسیار خوبی است. کارگروه‌هایی که ممکن است به هم مرتبط هم نباشند امّا بایستی هدایت بشوند، باید برنامه‌ریزی بشود. البتّه همه‌ی اینها هم بایستی با الهام‌گیری از آن جهت‌گیری کلّی که عرض کردم [یعنی] در جهتِ رسیدن به جامعه‌ی اسلامی و تمدّن اسلامی است.

 

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار