ثبت تردد ۶۰ هزار خودرو در آزادراه تهران ـ شمال / پیش‌بینی موج سنگین ترافیک در آخر هفته تالاب قره قشلاق چهاربرج بعد از ۱۵ سال جانی دوباره گرفت هواشناسی استان تهران اطلاعیه داد تعویق یک هفته‌ای امتحانات پایان‌ترم این دانشگاه/ غیبت در امتحانات باعث حذف درس می‌شود؟ گام تازه ایلان ماسک به سوی شبکه اینترنت تمام‌فضایی کاهش نسبی دما از فردا در بسیاری از استان‌ها / هشدار سیلاب در شمال و گردوخاک در شرق کشور ترافیک سنگین در محور‌های شمالی/ این مسیر‌ها تا اطلاع بعدی مسدود است عاشورا و تاسوعا کدام مراکز خدمات‌رسان تهران تعطیل است؟ خبر خوش معاون رئیس قوه قضائیه برای دانش‌آموختگان حقوق جاده چالوس دوطرفه شد آموزش و پرورش: امتحانات نهایی بدون تغییر برگزار می‌شود محدودیت‌های ترافیکی تاسوعا و عاشورا در قم آنفلوآنزای تابستانی از راه رسید/ این استان‎‌ها بالاتر از آستانه هشدار محدودیت‌های ترافیکی ۵ روزه در جاده‌های شمال اعمال می‌شود اختلال همزمان در ایتا، بله و سروش پلاس ۱۴ شهر ایران رکورددار گرما در خرداد ۱۴۰۵

عوارض ناشی از مصرف میوه‌های نارس

بسیاری از شما علاقه زیادی به برخی میوه‌های نوبرانه در فصل بهار دارید که البته این میوه‌ها نارس هستند، اما بهتر است بدانید خوردن این میوه‌ها عوارضی در پی دارد که در ادامه به آنها اشاره می‌شود.
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۴ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۸ - 2019 May 30
کد خبر: ۱۲۴۳۲

به گزارش راهبرد معاصر؛ گرچه مصرف میوه‌های خوشمزه تابستانی در فصل بهار ممکن است برای ما حس خوشایندی ایجاد کند، اما باید بدانیم با پرداخت پول بیشتر در واقع سلامت خود را به خطر انداخته‌ایم.

 

لازم به یادآوری است در فرآیند رسیدن میوه منتهی به تولید یک محصول سرشار از مواد مغذی می‌شود. به عبارت دیگر برای این‌که به یک میوه سالم دسترسی داشته باشیم، باید دوره رسیدن آن به طور کامل و طبیعی طی شود.

 

در فرآیند رسیدن طبیعی ترکیباتی در بافت و گوشت میوه تولید می‌شود که مسؤول عطر و طعم بهتر آن است. علاوه بر این به دلیل فعال شدن برخی از آنزیم‌ها، بافت میوه‌ها نرم و قابل خوردن خواهد شد. برخی تولیدکنندگان با هدف سود اقتصادی بیشتر، از مواد شیمیایی یا گازها برای تسریع رسیدن میوه‌ها و ارسال به بازار استفاده می‌کنند. چنین میوه‌هایی هیچ‌گاه نمی‌تواند لذت خوردن یک میوه رسیده را ایجاد کند.

 

برخی عوارض ناشی از مصرف میوه‌های نارس

 

به دلیل سفت بودن این میوه‌ها، به‌راحتی جویده نمی‌شوند، لذا پس از مصرف آنها گاهی علائم دل درد ظاهر می‌شود. این میوه‌ها حاوی کربوهیدرات‌های پیچیده و غیرقابل هضمی هستند که سبب ایجاد نفخ می‌شوند.

 

خوردن این میوه‌ها مشابه این است که حجم زیادی از فیبر مصرف شده است، لذا با افزایش حرکات روده سبب بروز اسهال خواهد شد. تهوع، استفراغ، کاهش اشتها و حساسیت دندان‌ها به دلیل اسیدی بودن، از سایر عوارض استفاده از میوه‌های نارس است.

 

بسیاری از میوه‌های نارس حاوی ترکیباتی هستند که ممکن است در برخی افراد سبب بروز مسمومیت‌های شدید شود. برخی میوه‌های نارس از قبیل انبه، پاپایا، آناناس، گوجه سبز و سیب نارس ممکن است در افرادی که دارای مشکلات رفلاکس معده یا گاستریت هستند، سیستم گوارش را تحریک کند.

 

برخی از این میوه‌های نارس برای افراد دیابتی بسیار خطرناکند، چرا که سبب افت ناگهانی و شدید قند خون می‌شوند. به یاد داشته باشید میوه‌های سبز و نارس ترکیبات متفاوتی نسبت به میوه‌های رسیده دارند، لذا طبیعی است که در بدن نیز اثرات بیولوژیکی متفاوتی داشته باشند. مصرف میوه‌های نارس در دوران بارداری ممکن است سبب از دست دادن مقدار زیادی از آب بدن شده و با بروز علائمی مانند ضعف، کمر درد، کرامپ‌های شکمی و حتی سقط جنین همراه شود. برخی میوه‌های نارس در این دوران سبب افت فشار خون شده و زنان باردار را در معرض خطر قرار می‌دهد.

 

منبع: خبرآنلاین

ارسال نظر
captcha
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار