تریبون صداوسیما در اختیار پزشکان درجه دو!-راهبرد معاصر
توضیحات شرکت ثامن در خصوص آلوده بودن محلول دیالیز صفاقی جذب ۳۰ هزار نفر به آموزش و پرورش با آزمون اختصاصی دانشگاه فرهنگیان شیوه برگزاری کنکور ۱۴۰۴ تغییر می‌کند؟ ورود ۱۳۰۰ دستگاه اتوبوس و ساخت ۳۹ خط جدید مترو پایتخت پلیس: دستگیری سارقان ۱۰میلیاردی طلافروشی در تهران ماهواره چمران جدیدترین تست‌های خود را با موفقیت به انجام رساند ایلان ماسک: نورالینک برای از بین بردن درد گردن و کمر باید تراشه مغزی بسازد صدور هشدار نارنجی هواشناسی برای شمال | سیلاب در راه است معاون وزیر آموزش و پرورش: آموزش و پرورش ملک جناح خاصی نیست/ از ظرفیت اساتید استفاده شود خبر خوش برای معلمان | کد ۱۹ استخدام ۶ هزار نفر برای وزارت آموزش و پرورش تایید شد جزئیات مسمومیت چند دانش‌آموز در شهرری | ماجرا چه بود؟ واکنش سازمان غذا و دارو به ماجرای محلول‌های دیالیزی آلوده دستگیری تبعه افغان مسلح در یافت آباد به اتهام قدرت نمایی خبر خوش برای معلمان جدید و فرهنگیان فاقد رتبه و جاماندگان رتبه بندی+ جزئیات ماجرای درگیری موتور سوار و یک زن | واکنش پلیس | دلیل ارجاع زن جوان به مراجع قضایی

تریبون صداوسیما در اختیار پزشکان درجه دو!

ایرج فاضل رئیس سابق سازمان نظام پزشکی در خصوص حضور برخی از پزشکان در برنامه‌های صدا و سیما و تبلیغ برخی از کالاها، اظهار داشت: مایه تأسف است که صدا و سیما با دریافت هزینه‌های گزاف از برخی از پزشکان اقدام به تبلیغات برخی از کالاها می‌کند.
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۸ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - 2019 June 02
کد خبر: ۱۲۶۶۷

به گزارش راهبرد معاصر، حضور برخی از پزشکان سطح متوسط در رسانه ملی در حالی صورت می‌گیرد که این افراد با پرداخت هزینه‌های میلیونی اقدام به تبلیغ برخی از کالاهای سلامت‌محور می‌کنند.

 

چند روز قبل بود که نمونه‌ای از این قراردادها در فضای مجازی منتشر شد و همین موضوع واکنش‌های بسیاری را به همراه داشت. نکته قابل تأمل اینجاست که بنا بر اظهارات مسؤولان وزارت بهداشت و کارشناسان برخی از این پزشکان افراد برجسته‌ای نبوده و تنها با هدف تبلیغ محصولات در این برنامه‌ها حضور پیدا می‌کنند.

 

حریرچی معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه تبلیغات در حوزه پزشکی را تحث تاثیر تقاضای القایی و تقسیم منابع بین گروه‌های مختلف ذکر کرد و گفت: گاهی تبلیغات در قالب برنامه‌های گفتگو محور در روزنامه‌ها و صدا و سیما منتشر می‌شوند که جنبه رپرتاژ داشته و اثر تبلیغی دارند؛ چرا که برخی مردم تصور می‌کنند حتما پزشکی که در رسانه ملی در خصوص موضوع پزشکی صحبت می‌کند، قطعا پزشک حاذق و برجسته‌ای است و بر مبنای همین تصور مراجعات بیماران به مطب پزشک مذکور به شدت افزایش پیدا می‌کند؛ در حالی‌که اکثر پزشکانی که در برنامه‌های صدا و سیما حضور پیدا می‌کنند در سطح متوسط هستند.

 

معاون کل وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه طبق ماده ۸ همان آیین نامه، تبلیغاتی که ادعایی مبنی بر اثرات درمانی، تشخیصی، پیشگیری و بازتوانی دارند حتما باید مجوز وزارت بهداشت را داشته باشند، توضیح داد: عمده تبلیغات پزشکی باید با نظارت سازمان پزشکی باشد و پیشنهاد ما این است که مدعی العموم وارد شود؛ چرا که طبق آیین نامه مذکور نشان دادن قسمتی از بدن بیمار حتی با رضایت خودش، ممنوع است؛ چه رسد به مواردی که خلاف اخلاق نیز هستند. اطلاق این آیین نامه کلی است و حتی در کشورهای اروپایی نیز چنین تبلیغاتی موجود نیست و انجام نمی‌شود.

 

چندی پیش نیز جمشیدی، رئیس انجمن روماتولوژی شیوه‌های درآمدزایی صدا و سیما را مورد اشاره قرار داد و گفت: صدا و سیما در یک برنامه خاص از برخی پزشکان پول می‌گیرد و آنها را دعوت می‌کند.

 

وی افزود: این موضوع درحالی است که برخی از این پزشکان دعوتی صدا و سیما پرونده‌های سنگین در نظام پزشکی دارند و رسانه ملی برای دعوت از پزشکان هیچ نظرخواهی از نظام پزشکی و انجمن‌های علمی تخصصی نمی‌کند. همین برنامه به خود من زنگ زده و عنوان کرد که ۱۰ میلیون تومان بده و ۲۰ دقیقه هر چه می‌خواهی بگو.

 

ایرج فاضل رئیس سابق سازمان نظام پزشکی در خصوص حضور برخی از پزشکان در برنامه‌های صدا و سیما و تبلیغ برخی از کالاها، اظهار داشت: مایه تأسف است که صدا و سیما با دریافت هزینه‌های گزاف از برخی از پزشکان اقدام به تبلیغات برخی از کالاها می‌کند.

 

منبع: فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار