واکنش به تخلف فروشگاه‌های اینترنتی و کسب و کار آنلاین-راهبرد معاصر
کلیات طرح اصلاح قانون مهریه در کمیسیون قضایی مجلس تصویب شد جزئیات دستگیری عناصر شبکه تکفیری در سرپل‌ذهاب عارف: راهبرد دولت این است که اصلاح قیمت‌ها به سه دهک پایین جامعه آسیبی نرساند سکینه سادات پاد، دستیار رئیس‌جمهور از سمت خود کنار رفت؟ هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا مشخص شدند جمعی از مداحان اهل بیت با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند علم‌الهدی: اول باید دین مردم را مدیریت کنیم و بعد دنیای آنان را پیام توئیتری پزشکیان به السیسی خطیب نماز جمعه تهران: بسترسازان نابودی زیرساخت‌های سوریه پاسخگوی امت اسلامی باشند الحاق شناور‌های بسیار پیچیده و تسلیحات ویژه به نیروی دریایی ارتش فرمانده سپاه خراسان‌جنوبی: آخرین نفری که خط مقدم نبرد با تکفیری‌ها در سوریه را ترک کرد یک پاسدار بود /برای ارتش سوریه جهاد معنایی نداشت ادای احترام فرمانده کل سپاه پاسداران به مقام شهید سلیمانی لاریجانی: یکی از راهبرد‌های دشمن این است که القاء کند همه خسته هستند و نباید به مردم کاری داشت ساعت کاری دستگاه‌های اجرایی تا بهمن‌ماه تغییر کرد+ جزئیات نماینده مجلس: حتی فقیرترین کشور‌های آفریقایی هم این حد از کاهش ارزش پول را ندارند

واکنش به تخلف فروشگاه‌های اینترنتی و کسب و کار آنلاین

رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس در نامه‌ای به وزیر صمت تاکید کرد:‌ بازخورد اجتماعی تخلفات صورت پذیرفته توسط فروشگاه‌های اینترنتی تاثیر نامطلوبی بر پذیرش اجتماعی خرید برخط داشته و در چشم‌انداز میان مدت موجب کاهش اقبال مردمی به کسب و کارهای آنلاین می‌شود.
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۰ - ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ - 2022 March 19
کد خبر: ۱۲۶۸۲۰

به گزارش راهبرد معاصر؛ مجتبی توانگر رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای خطاب به سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت درخصوص برخی نارضایتی ها از فروشگاه‌های اینترنتی مطالبی را یادآور شد.

 

تن کامل این نامه به شرح ذیل است:

با سلام و احترام

بنا برگزارشات واصله میزان شکایت مردمی از فروشگاه‌های برخط در یک ماه اخیر رشد چشم‌گیری داشته است. بازخورد اجتماعی تخلفات صورت پذیرفته تاثیر نامطلوبی بر پذیرش اجتماعی خرید برخط داشته و در چشم‌انداز میان مدت موجب کاهش اقبال مردمی به کسب و کارهای آنلاین می‌شود. در همین راستا و به منظور مدیریت مخاطرات اقتصاد دیجیتال موارد ذیل جهت صدور دستور مقتضی به استحضار می‌رسد:

 

۱- با نزدیک شدن به سال جدید و افزایش تمایل به خرید بین هم‌وطنان، لازم است که سازوکارهای نظارت میدانی بر کسب و کارهای آنلاین همچون دیگر بخش‌ها تمهید گردد. چنانچه کم‌کاری و مماشات اتحادیه مربوطه در برخورد با تخلفات اثبات گردد، لازم است توضیح دهید وفق ماده ۵۵ قانون نظام صنفی توضیح دهید چه برخوردی با متخلفین انجام گرفته یا گرفته خواهد شد؟

 

۲- از مطالعه شکایات واصله می‌توان اینگونه نتیجه گرفت که چرخه تحویل بسته‌های ارسالی به نقطه ایجاد نارضایتی اجتماعی تبدیل شده است. ضمن یادآوری اینکه ارسال بسته‌ها بخشی از چرخه خرید برخط است، مسئولیت فروشگاه‌های آنلاین ایجاب می‌کند که سازوکار مناسبی برای اطمینان از صحت ارسال بسته‌ها تمهید نمایند. برنامه آن وزارت‌خانه به عنوان مسئول مستقیم این موضوع چیست؟

 

۳- تراکنش خرید نباید محصور به پرداخت آنلاین شود و تمامی شیوه‌های پرداخت (آنلاین، حضوری، کیف پول و امثالهم) باید برای خریداران موجود باشد. این امر نه تنها موجب افزایش اعتماد اجتماعی در خرید برخط خواهد شد بلکه مسئولیت فروشگاه‌های برخط را نیز کمتر خواهد کرد. تدابیر جنابعالی به عنوان رئیس شورای عالی اصناف در این زمینه چه بوده است؟/فارس

 

ارسال نظر