آمریکا مذاکره را به عنوان فهرستی برای دیکته دستورات خود می داند-راهبرد معاصر

آمریکا مذاکره را به عنوان فهرستی برای دیکته دستورات خود می داند

کارشناس مسائل بین الملل گفت:کاخ سفید در هیچ دوره‌ای برجام را جدی نگرفت چراکه به فکر اجرای توافقات خود نبود.
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۲ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - 2019 June 03
کد خبر: ۱۲۶۹۳

به گزارش راهبرد معاصر؛ دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده چندی پیش در اظهاراتی اعلام کرد که به دنبال "تغییر رژیم" در ایران نیست، او همچنین از تلاش‌های ژاپن برای گشودن مجرای ارتباطی با ایران استقبال کرده است، رئیس جمهور آمریکا بیش از یک سال می گذرد که توافق هسته‌ای برجام را ترک کرده است، پیش از این هم خود ر ابرای انجام توافق تازه‌ای با کشورمان مشتاق نشان داده بود، این در حالی است که رهبران ایران، کاخ سفید را غیر قابل اعتماد می‌دانند و امکان هر گونه مذاکره با واشنگتن را رد کرده‌اند.

 

 

محمدصاق کوشکی کارشناس مسائل بین الملل در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: آمریکایی ها از گذشته تا کنون به دنبال خنثی سازی توانمندی‌های جمهوری اسلامی بوده اند، در حقیقت این موضوع به سیاست کلان کاخ سفید بر می گردد.

 

 

وی افزود: هر دولتی که در ایالات متحده به قدرت می‌رسد، به دنبال تضعیف ایران بوده و در حقیقت این موضوع به اصلی ترین راهبرد در واشنگتن تبدیل شده است و مختص ترامپ و دولت او نمی شود.


کوشکی ادامه داد: آمریکایی‌ها درمنطقه غرب آسیا که به عنوان قلب جهان از آن یاد می‌شود، به دنبال این هستند، که همه کشور‌ها مانند کویت و عربستان دست نشانده و زیرسلطه خودشان باشند، و تنها از آن‌ها به عنوان قدرت اول جهان یاد شود.

 

 

کارشناس مسائل بین الملل با بیان اینکه ایران مستقل، خود بنیاد وقدرتمند نفوذ واشنگتن در غرب آسیا را به خطر می‌اندازد، گفت: آمریکایی‌ها مایل نیستند هیچ کشور قدرتمندی در غرب آسیا وجود داشته باشد، چراکه به موقعیت آن‌ها لطمه می‌زند.

 

 

وی با اشاره به توافق برجام، تصریح کرد: کاخ سفید در هیچ دوره‌ای برجام را جدی نگرفت٬ چراکه به فکر اجرای توافقات خود نبود، در حقیقت آمریکا مذاکره را به عنوان فهرستی برای دیکته دستورات و خواسته‌های خود به طرف مقابل، می‌بیند.

 

 

کوشکی با بیان اینکه ترامپ موردی خاص در سیاست خارجی واشنگتن نیست، چراکه آمریکایی‌ها از سال ۱۳۵۸ تاکنون یک راهبرد و سیاست داشتند، به عبارت دیگر اجزای یک پازل هستند در نتیجه سیاست ترامپ با اوباما و سایر روسای جمهور سابق تفاوتی ندارد.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده