واشنگتن واکنش به حمله احتمالی هسته‌ای در اوکراین را بررسی می‌کند-راهبرد معاصر
واکنش نمایندگی ایران به تحریم‌های خزانه داری آمریکا توافقات مالی ایران و روسیه از ماه آینده اجرایی خواهد شد مسکو: قرارداد جدیدی برای همکاری با ایران امضا خواهد شد وزیر جنگ اسرائیل: ایران بزرگ‌ترین تهدید برای آینده دنیاست اسماعیل هنیه: حمله به خانواده‌ام منجر به تغییر مواضع مقاومت نخواهد شد شرط سازمان ملل برای تداوم کمک‌ به غزه وزیر دفاع آمریکا از تشدید تنش‌ها در مرز لبنان ابراز نگرانی کرد تحریم‌های آمریکا علیه ۵۰ شخص و نهاد به بهانه ارتباط با ایران تأکید وزیر خارجه نپال بر تقویت مناسبات دوجانبه با ایران هشدار کرملین به ارمنستان: با پیوستن به اتحادیه اروپا بازار روسیه را از دست خواهید داد تأکید وزیر خارجه کویت بر توسعه روابط با ایران تاکید باقری بر عزم جدی تهران در توسعه روابط با ریاض جلسه شورای امنیت با محوریت تحولات نوار غزه آغاز مذاکرات عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا حملات پهپادی و موشکی مقاومت لبنان به شمال اراضی اشغالی

واشنگتن واکنش به حمله احتمالی هسته‌ای در اوکراین را بررسی می‌کند

واشنگتن از تشکیل گروهی از مقامات امنیت ملی برای چگونگی واکنش به آنچه حملات احتمالی هسته‌ای در اوکراین خوانده، خبر داد.
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۱ - ۰۴ فروردين ۱۴۰۱ - 2022 March 24
کد خبر: ۱۲۷۲۶۳

به گزارش راهبرد معاصر، نیویورک تایمز گزارش داد که دولت بایدن گروهی از مقامات امنیت ملی را برای بررسی چگونگی واکنش آمریکا در صورت حمله شیمیایی، بیولوژیک یا هسته‌ای از سوی روسیه در اوکراین گردهم آورده است.

بر اساس این گزارش، گروه موسوم به «تیم ببر» در حال بررسی این موضوع است که در صورت ورود روسیه به خاک ناتو چه اقدامی انجام دهد.

جلسات این کمیته که هفته‌ای سه بار به صورت غیرعلنی تشکیل می‌شود، واکنش روسیه در صورت ورود این کشور به کشور‌های همسایه مانند مولداوی و گرجستان را نیز بررسی می‌کند.

به گفته منابع، این گروه از مقامات در ۲۸ فوریه (۹ اسفند) چهار روز پس از آغاز درگیری‌های روسیه و اوکراین تشکیل شد. گروه دومی از مقامات نیز سازماندهی شده تا برای بهبود موقعیت ژئوپلیتیک آمریکا چاره اندیشی کنند.

در هفته‌های اخیر، کاخ سفید و ناتو هشدار‌هایی را مبنی بر اینکه روسیه ممکن است در عملیات نظامی ویژه‌اش به قوی‌ترین سلاح‌های خود متوسل شود، افزایش داده‌اند. دیروز، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو هشدار داد که اگر از سلاح‌های کشتار جمعی در اوکراین استفاده شود، «عواقب ناگواری» برای ناتو به همراه خواهد داشت.

به گفته استولتنبرگ، متحدان موافقت خواهند کرد که حمایت بیشتری از جمله کمک و تجهیزات امنیتی سایبری برای محافظت در برابر تهدیدات شیمیایی، بیولوژیک و هسته‌ای به اوکراین ارائه کنند.

این ادعا‌ها در حالی مطرح می‌شود که نیرو‌های روسی آزمایشگاه‌های زیستی مخفی را در اوکراین کشف کرده اند که از سوی آمریکا تامین مالی شده اند. به گفته وزارت دفاع روسیه، این آزمایشگاه‌ها می‌توانند برای توسعه سلاح‌های بیولوژیک استفاده شوند.

روسیه بار‌ها تاکید کرده است که ذخایر تسلیحات شیمیایی خود را از بین برده است. این در حالی است که آمریکا کماکان ذخایر خود را دارد. روز سه‌شنبه، سفارت روسیه در این کشور خاطرنشان کرد که واشنگتن عمدا انهدام ۳ درصد از سلاح‌های شیمیایی باقی‌مانده خود را به تعویق انداخته است.

پیشتر نیز دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در مصاحبه‌ای با سی ان ان گفته بود که دولت روسیه تنها در صورت تهدید موجودیت خود به استفاده از سلاح‌های هسته‌ای متوسل می‌شود./باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده