امیرعبداللهیان در دیدار با لاوروف: مخالف اعمال تحریمها و اقدامات یکجانبه علیه روسیه هستیم-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

امیرعبداللهیان در دیدار با لاوروف: مخالف اعمال تحریمها و اقدامات یکجانبه علیه روسیه هستیم

امیرعبداللهیان در دیدار با لاوروف با بیان این‌که مخالف اعمال تحریم‌ها و اقدامات یکجانبه علیه روسیه هستیم، گفت: مطلع شدم در تحولات اوکراین در مسیر گفت‌وگوی سیاسی پیشرفت‌هایی در حال حاصل شدن است.
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۳ - ۱۰ فروردين ۱۴۰۱ - 2022 March 30
کد خبر: ۱۲۷۷۲۴

به گزارش راهبرد معاصر حسین امیرعبداللهیان و سرگئی لاوروف وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و روسیه عصر امروز (چهارشنبه) دهم فروردین ماه در شهر تونشی چین و در حاشیه سومین نشست وزرای خارجه کشورهای همسایه افغانستان دیدار و گفت‌وگو کردند.

* روابط ایران و روسیه در مسیر خوب و درست خودش قرار دارد

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از دیدار مجدد با همتای لاوروف خاطرنشان کرد: از این‌که بار دیگر در فاصله کوتاهی با همدیگر ملاقات می‌کنیم خرسندم. قبل از هر چیز مایلم سلام‌های آقای رئیسی به آقای پوتین را ابلاغ کنید.

امیرعبداللهیان ادامه داد: خوشحال هستیم که روابط ایران و روسیه در مسیر خوب و درست خودش قرار دارد. یک بار دیگر مایلم تأکید کنم که ما مخالف اعمال تحریم‌ها و اقدامات یکجانبه علیه روسیه هستیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی خاطرنشان کرد: مطلع شدم در تحولات اوکراین در مسیر گفت‌وگوی سیاسی پیشرفت‌هایی در حال حاصل شدن است، امیدوارم در گفت‌وگوهای امشب شما را در جریان مسائل مختلف قرار دهم و از شما هم آخرین تحولات را بشنوم.

وی بیان کرد: یک بار دیگر مایلم بر روابط مهم و ممتاز دو کشور تأکید کنم.

وزیر خارجه روسیه نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از ملاقات با امیرعبداللهیان و هیأت همراهش، اظهار داشت: اخیرا شما را در مسکو ملاقات کردم و در خصوص موضوعات دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو داشتیم. 

لاوروف ادامه داد: علاقه‌مند افزایش همکاری‌های همه جانبه در همه زمینه‌ها با همسایگان و به ویژه ایران هستیم و به ویژه در موضوعات همکاری همچون درباره خزر.

وی خاطرنشان کرد: در تماس‌ها و تعاملات ما اهمیت بسیار ویژه‌ای حاصل شده و روابط دوجانبه ما تاثیر خودش را بر نظم جدید روابط بین‌الملل می‌گذارد. شاهد دورانی هستیم که برخی طرف ها به دنبال بازنگری اساس و منشور سازمان ملل هستند.

به گزارش خبرنگار فارس، وزیر امور خارجه ایران پیش از این نیز با وزرای خارجه پاکستان، قطر، اندونزی و ترکمنستان دیدار و گفت‌وگو کرده بود./فارس

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار