وزیر خارجه آلمان با نخست‌وزیر عراق نیز دیدار کرد-راهبرد معاصر
واکنش نمایندگی ایران به تحریم‌های خزانه داری آمریکا توافقات مالی ایران و روسیه از ماه آینده اجرایی خواهد شد مسکو: قرارداد جدیدی برای همکاری با ایران امضا خواهد شد وزیر جنگ اسرائیل: ایران بزرگ‌ترین تهدید برای آینده دنیاست اسماعیل هنیه: حمله به خانواده‌ام منجر به تغییر مواضع مقاومت نخواهد شد شرط سازمان ملل برای تداوم کمک‌ به غزه وزیر دفاع آمریکا از تشدید تنش‌ها در مرز لبنان ابراز نگرانی کرد تحریم‌های آمریکا علیه ۵۰ شخص و نهاد به بهانه ارتباط با ایران تأکید وزیر خارجه نپال بر تقویت مناسبات دوجانبه با ایران هشدار کرملین به ارمنستان: با پیوستن به اتحادیه اروپا بازار روسیه را از دست خواهید داد تأکید وزیر خارجه کویت بر توسعه روابط با ایران تاکید باقری بر عزم جدی تهران در توسعه روابط با ریاض جلسه شورای امنیت با محوریت تحولات نوار غزه آغاز مذاکرات عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا حملات پهپادی و موشکی مقاومت لبنان به شمال اراضی اشغالی

وزیر خارجه آلمان با نخست‌وزیر عراق نیز دیدار کرد

نخست‌وزیر عراق اعلام کرد که کشورش از هر گونه تلاشی در راستای ثبات و امنیت منطقه‌‌ای و جهانی حمایت می‌کند.
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۶ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - 2019 June 09
کد خبر: ۱۳۰۴۹

به گزارش راهبرد معاصر؛ وزیر خارجه آلمان در دیدار با نخست‌وزیر عراق مدعی شد که برای حفظ برجام و کاهش فشار تحریم‌های آمریکا علیه ایران، طرحی دارد.

 

نخست‌وزیر عراق اعلام کرد که کشورش از هر گونه تلاشی در راستای ثبات و امنیت منطقه‌‌ای و جهانی حمایت می‌کند.

 

دفتر «عادل عبدالمهدی»، نخست‌وزیر عراق شامگاه شنبه (۱۸ خرداد) اعلام کرد که «هایکو ماس»، وزیر امور خارجه آلمان در دفتر نخست‌وزیری با عبدالمهدی دیدار و در مورد اوضاع منطقه و عراق رایزنی کرده است.

 

بر اساس بیانیه‌ دفتر نخست‌وزیر عراق، دو طرف در این دیدار در مورد اهمیت تداوم گفت‌وگو‌ها بین عراق و آلمان به منظور شکل‌گیری گفت‌وگوهایی تأکید کردند که ملت‌های منطقه و جهان را از پیامدهای بحران منطقه دور می‌کند.

 

عبدالمهدی در این دیدار گفت: «ما از هر تلاشی که در خدمت ثبات منطقه و جهان باشد، حمایت می‌کنیم و در این راستا حرکت می‌کنیم و با کشورهای اتحادیه اروپا در تماس هستیم و هیأت‌ها و پیام‌هایی به تهران، واشنگتن و اروپا در این زمینه می‌فرستیم».

 

به گزارش شبکه السومریه، وزیر خارجه آلمان نیز بر حمایت کشورش از نقش متعادل عراق در منطقه تأکید کرد و گفت در سفری که به زودی به تهران خواهد داشت، در مورد تنش موجود در منطقه با مقام‌های ایران گفت‌وگو خواهد کرد و بر پایبندی آلمان و اروپا بر توافق هسته ای با ایران تأکید خواهد کرد.

 

به گزارش فارس؛ ماس مدعی شد اروپا برای کاهش قشار تحریم‌های آمریکا علیه ایران و جهت تبادلات تجاری با این کشور طرحی را ارائه کرده است و طی این سفر بر اهمیت حفظ توافق برجام تأکید خواهد کرد.

 

وزیر خارجه آلمان قرار است علاوه بر عراق به اردن، امارات و ایران سفر کند. او امروز با برهم صالح، رئیس جمهوری عراق نیز دیدار کرده است.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده