شگرد جدید تولیدکنندگان شوینده برای افزایش قیمت‌ها-راهبرد معاصر
چه خودرو‌هایی شرایط فروش خارج از سامانه را دارند؟ سازمان هدفمندی یارانه‌ها: مردم حتما حساب بانکی خود را برای دریافت یارانه چک کنند عرضه اولیه سهام زاگرس دارو پارسیان در فرابورس ایران + جزییات وزیر نیرو: ۶ هزار مگاوات برق تا تابستان آتی وارد شبکه می‌شود طرح فروش نقدی و اقساطی مدیران خودرو دی ۱۴۰۳ + جدول و شرایط شرایط پیش فروش سایپا برای متقاضیان سامانه یکپارچه اعلام شد + جدول ممنوعیت فروش خودرو‌های وارداتی خارج از سامانه زیان ۲.۲ میلیارد دلاری سرقت رمزارز در ۲۰۲۴  ۴۴ میلیون نفر سود سهام عدالت گرفتند  قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۹/۳۰ قیمت مصوب میوه شب یلدا اعلام شد/ قیمت هندوانه، انار، خرمال، موز و نارنگی یارانه آذر واریز شد / دهک‌های چهارم تا نهم حسابشان را چک کنند شرایط فروش فوق العاده خودرو چانگان CS۳۵ تیپ ۳ واریز سود به بیش از ۴۴ میلیون مشمول سهام عدالت خاتمه یافت وزیر کار: ناترازی‌ها بیشتر از آنکه به شرایط امروز مربوط باشد، ریشه در برخی تصمیمات گذشته دارد

شگرد جدید تولیدکنندگان شوینده برای افزایش قیمت‌ها

در حال حاضر با وجود مخالفت ستاد تنظیم بازار در افزایش قیمت محصولات شوینده گویا واحد‌های تولیدی به کم فروشی روی آورده اند تا از آن طریق بتوانند به نوعی افزایش قیمت‌ها را در محصولات خود اجرا کنند.
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۰۶ خرداد ۱۴۰۱ - 2022 May 27
کد خبر: ۱۳۵۵۷۶

به گزارش راهبرد معاصر، چند ماهی است که تولیدکنندگان محصولات شوینده به بهانه افزایش قیمت مواد اولیه و هزینه‌های تولید درخواست‌های متعددی مبنی بر افزایش قیمت را به سازمان حمایت ارسال کرده اند، اما هنوز مجوزی مبنی بر افزایش قیمت‌ها را دریافت نکرده اند.

با این وجود در ۲۸ اردیبهشت در فضای مجازی نامه‌ای از سوی انجمن صنایع شوینده منتشر شد که نشان از افزایش قیمت محصولات این صنعت از ۵۰ تا ۸۰ درصد داشت. در آن مقطع یک مقام آگاه در ستاد تنظیم بازار این موضوع را کذب خواند و گفت: تاکنون هیچ بحثی در خصوص قیمت‌های جدید محصولات صنایع شوینده نشده است و هر گونه افزایش قیمت بدون مجوز ممنوع است.

وی افزود: نامه منتشرشده بدون تاریخ، امضا و مهر است و به‌نظر می‌رسد ناشی از فضاسازی برخی اعضای انجمن و به منظور دریافت مجوز افزایش قیمت باشد.

چند روز بعد با وجود عدم ابلاغ رسمی مصوبه سازمان حمایت، بختیار علم‌بیگی رئیس انجمن صنایع شوینده و آرایش بهداشتی بار دیگر ادعا کرد که سازمان حمایت با افزایش ۲۵ تا ۴۰ درصدی قیمت صنایع شوینده و آرایشی بهداشتی موافقت کرده است.

انتشار اخبار‌های نادرست و التهابات بازار در نهایت باعث شد تا وزیر صنعت در این خصوص اعلام کند: انجمن صنایع شوینده در اعلام افزایش قیمت کالا‌های خود اشتباه کرد، زیرا فقط با افزایش قیمت برخی کالا‌ها موافقت شده بود که صنایع شوینده در این گروه قرار ندارد. باید تولیدکنندگان قیمت‌ها را به قبل برگردانند.

در حال حاضر با وجود مخالفت ستاد تنظیم بازار در افزایش قیمت محصولات شوینده گویا واحد‌های تولیدی به کم فروشی روی آورده اند تا از آن طریق بتوانند به نوعی افزایش قیمت‌ها را در محصولات خود اجرا کنند.

مشاهدات بازار نشان می‌دهد کمبود عرضه و کم فروشی محصولات شوینده در بازار به وجود آمده و همین امر باعث نارضایتی مصرف کنندگان شده است. به نظر می‌رسد برای جلوگیری از این گونه اقدامات باید واحد‌های نظارتی ورود پیدا کرده و با این گونه اقدامات خودسرانه تولیدکنندگان برخورد لازم صورت گیرد./تسنیم

ارسال نظر