رئیس جمهور: گام‌های خوبی در ارتقای سطح روابط ایران و تاجیکستان برداشته شد-راهبرد معاصر
رئیس جمهور: مسئولان به وعده‌های خود در خدمت‌رسانی به زائران اربعین عمل کنند پیشنهاددیوان‌محاسبات درباره شفافیت منابع هدفمندی یارانه‌ها اطلاعیه جدید سپاه درباره عملیات شهادت هنیه گزارش نیویورک‌تایمز از ترور شهید هنیه دروغ است طحان نظیف: طرح حمایت از مالکیت صنعتی در شورای نگهبان تائید شد دو ابهام شورای نگهبان درباره لایحه عفاف و حجاب مخبر: صهیونیست‌ها سیلی خواهند خورد سردار جلالی: طرح‌های پاسخ سریع به تهدیدات زیستی تدوین شود گفت‌وگوی وزیر کشور عراق و سردار احمدی‌مقدم درباره آخرین اقدامات اربعینی ایران و عراق سخنان هنیه در دیدار با رهبر انقلاب: ۶۰ نفر از خانواده ما در غزه شهید شدند کدام مقامات خارجی امروز با پزشکیان دیدار کردند؟ بیانیه شورای نگهبان: جهان به زودی شاهد نابودی رژیم صهیونیستی خواهد بود واکنش علی لاریجانی به ترور هنیه جلیلی:‌ خون اسماعیل هنیه مهر پایانی بر عمر رژیم صهیونیستی است دولت برای شهادت «اسماعیل هنیه» ۳ روز عزای عمومی اعلام کرد

رئیس جمهور: گام‌های خوبی در ارتقای سطح روابط ایران و تاجیکستان برداشته شد

رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت: گام‌های خوبی برای ارتقای روابط تهران و دوشنبه پس از حضور ایران در اجلاس شانگهای برداشته شد.
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۴ - ۰۹ خرداد ۱۴۰۱ - 2022 May 30
کد خبر: ۱۳۶۰۹۷

به گزارش راهبرد معاصر، «آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی» روز دوشنبه در نشست هیأت‌های عالی‌رتبه ایران و تاجیکستان در مجموعه فرهنگی سعدآباد که با حضور رؤسای جمهور دو کشور برگزار شد، به «امامعلی رحمان» همتای تاجیک خود و هیأت همراه وی خوش‌آمد گفت.

وی تصریح کرد: پس از نشست شانگهای احساس می‌کنم قدم‌های خوبی در ارتقای سطح روابط دو کشور برداشته شده است.

رئیس جمهور تاجیکستان هم در این نشست گفت: تحکیم و دوام مناسبت‌های همکاری بین ایران و تاجیکستان از آغاز دوران کاری جنابعالی، خواسته سیاست خارجی تاجیکستان بوده است.

 

امامعلی رحمان که به‌منظور سفری دوزه در صدر هیأتی بلندپایه به ایران آمده است، در بدو ورود در فرودگاه مهرآباد مورد استقبال علی اکبر محرابیان وزیر نیرو قرار گرفت و مراسم استقبال رسمی آیت‌الله رئیسی از وی نیز صبح امروز در سعدآباد با نواختن سرود ملی دو کشور برگزار شد.

 

سفر امامعلی رحمان با دعوت رسمی رئیس جمهور کشورمان انجام شده است.

 

آیت‌الله رئیسی نیز شهریور ۱۴۰۰ به دعوت همتای تاجیک خود و برای شرکت در اجلاس سران کشورهای عضو شانگهای به دوشنبه سفر کرده بود که در جریان آن ۸ سند همکاری بین ایران و تاجیکستان به امضای مقامات دو کشور رسید.

 

آغاز روند عضویت رسمی ایران در سازمان شانگهای نیز از دیگر دستاوردهای سفر سال گذشته آیت‌الله رئیسی به تاجیکستان بود.

 

گفت‌وگو و رایزنی هیأت‌های علی دو کشور، امضای چند سند همکاری در حوزه‌های اقتصادی، علمی، سیاسی و فرهنگی از جمله برنامه‌های سفر دو روزه رئیس جمهور تاجیکستان به تهران است.

 

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار