هجمه به نظام تربیتی از سوی افراد غیرمعتقد به آموزش دولتی-راهبرد معاصر
توضیحات شرکت ثامن در خصوص آلوده بودن محلول دیالیز صفاقی جذب ۳۰ هزار نفر به آموزش و پرورش با آزمون اختصاصی دانشگاه فرهنگیان شیوه برگزاری کنکور ۱۴۰۴ تغییر می‌کند؟ ورود ۱۳۰۰ دستگاه اتوبوس و ساخت ۳۹ خط جدید مترو پایتخت پلیس: دستگیری سارقان ۱۰میلیاردی طلافروشی در تهران ماهواره چمران جدیدترین تست‌های خود را با موفقیت به انجام رساند ایلان ماسک: نورالینک برای از بین بردن درد گردن و کمر باید تراشه مغزی بسازد صدور هشدار نارنجی هواشناسی برای شمال | سیلاب در راه است معاون وزیر آموزش و پرورش: آموزش و پرورش ملک جناح خاصی نیست/ از ظرفیت اساتید استفاده شود خبر خوش برای معلمان | کد ۱۹ استخدام ۶ هزار نفر برای وزارت آموزش و پرورش تایید شد جزئیات مسمومیت چند دانش‌آموز در شهرری | ماجرا چه بود؟ واکنش سازمان غذا و دارو به ماجرای محلول‌های دیالیزی آلوده دستگیری تبعه افغان مسلح در یافت آباد به اتهام قدرت نمایی خبر خوش برای معلمان جدید و فرهنگیان فاقد رتبه و جاماندگان رتبه بندی+ جزئیات ماجرای درگیری موتور سوار و یک زن | واکنش پلیس | دلیل ارجاع زن جوان به مراجع قضایی

هجمه به نظام تربیتی از سوی افراد غیرمعتقد به آموزش دولتی

وزیر آموزش و پرورش گفت: نظام تربیتی ما در طول زمان مورد هجمه‌های مختلفی قرار گرفته است که بیشتر این هجمه‌ها، از جانب افرادی بوده که به آموزش دولتی اعتقاد نداشته‌اند و اکنون نیز می‌توان آثار این افراد را در بدنه آموزش و پرورش مشاهده کرد.
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۵ - ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - 2022 June 07
کد خبر: ۱۳۷۲۲۴

به گزارش راهبردمعاصر، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در نشست قرارگاه حکمرانی آموزش و پرورش در تربیت فناورانه که در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد، با تبریک دهه کرامت اظهار کرد: سه هجرت مهم و سرنوشت‌ساز در تاریخ اسلام وجود دارد. اولین آن، هجرت حضرت محمد(ص) از مکه به مدینه بود که اسلام را پایه‌گذاری کرد و به تبلیغ دین اسلام پرداخت؛ دومین هجرت، قیام امام حسین(ع) بود که هجرت به کربلا باعث تثبیت دین اسلام شد. سومین آن، هجرت امام رضا(ع) به ایران بود که موجب توسعه و گسترش دین اسلام در ایران و سپس به سراسر جهان شد.

وی افزود: روش‌های مبارزه بنیان‌گذار انقلاب اسلامی نیز برگرفته از سیره حضرت رضا (ع) بود زیرا آن حضرت افرادی را تربیت و سپس به نقاط مختلف اعزام می‌کردند تا آنها علاوه بر تبلیغ دین به ظلم‌ستیزی نیز بپردازند. لذا امام (ره) نیز در دوران مبارزاتی خود افرادی را تربیت و سپس به نقاط مختلف می‌فرستادند تا علاوه بر روشنگری به ظلم‌ستیزی نیز بپردازند. شهید سلیمانی هم با شبکه‌سازی راه امام خمینی(ره) را ادامه داد، لذا گروه‌هایی مانند زینبیان، فاطمیون، حیدریان و... را در کشورهای اسلامی ایجاد کرد.

نوری گفت: نظام تربیتی ما در طول زمان مورد هجمه‌های مختلفی قرارگرفته است که بیشتر این هجمه‌ها، از جانب افرادی بوده که به آموزش دولتی اعتقاد نداشته‌اند و اکنون نیز می‌توان آثار این افراد را در بدنه آموزش و پرورش مشاهده کرد. این افراد همواره سعی در نفی بعد حاکمیتی آموزش و پرورش دارند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه زمینه تعلیم و تربیت فناورانه وجود دارد، اما پیش‌نیاز انجام این کار تقویت بعد حکمرانی آموزش و پرورش است، اظهار کرد: با حرکت آموزش و پرورش، توسعه و پیشرفت ایجاد می‌شود، لذا باید گرانیگاه فعالیت‌های توسعه‌ای در کشور، آموزش و پرورش باشد.

وی با بیان اینکه باید زمینه بروز، ظهور و کشف استعدادهای دانش‌آموزان شناسایی شود، اظهار کرد: بهترین محتوا برای دانش‌آموزان، ساده‌ترین آنهاست، لذا باید با استفاده از تحقیق و ارتباط بین علوم مختلف بهترین محتوا برای دانش‌آموزان تهیه و ارائه شود.

وی با تأکید بر استفاده از مدل‌های ترکیبی آموزش، ادامه داد: دوره‌های آموزشی باید برای معلمان ارائه شود و جاذبه این دوره‌ها باید به‌گونه‌ای باشد که معلمان از دوره‌های آموزشی استقبال کنند. در حوزه فناورانه هم باید با استفاده از شبکه‌سازی، معلمانی در سطح کشوری تربیت و در سطح استانی توزیع شوند و این معلمان، معلمانی در سطوح استانی را تربیت کنند و روش شبکه سازی تا پایین‌ترین سطح ادامه یابد و در این مورد باید از ظرفیت مراکز تربیت‌معلم برای شبکه‌سازی استفاده کرد.

وی بر صدور گواهینامه‌های معتبر برای آموزش‌های ضمن خدمت تأکید و عنوان کرد: باید مربیان متخصصی در حوزه فناوری تربیت شود و با استفاده از ظرفیت نمایشگاه‌ها، پژوهش سرا و مراکز آموزشی، دستاوردهای تربیتی در این حوزه معرفی شود.

وی بر استفاده از ظرفیت‌های شبکه شاد تأکید کرد و گفت: شبکه شاد باید محلی برای معرفی استارت آپ‌ها باشد و هر فعالیتی در فضای مجازی در این شبکه معرفی شود.

وی در پایان گفت: قرارگاه حکمرانی آموزش‌وپرورش در تربیت فناورانه، مهم‌ترین قرارگاهی است که در آموزش و پرورش داریم، البته نتایج فعالیت‌های این قرارگاه به‌صورت نرم‌افزاری است و برای مشخص شدن نتایج این فعالیت‌ها به زمان احتیاج است.

گفتنی است توسعه پوشش تحصیلی حداکثر و رفع کاستی‌های در ارائه خدمات پایه مدارس با روش‌های مبتنی بر فناورانه از جمله راهبردهای، قرارگاه حکمرانی آموزش و پرورش در تربیت فناورانه است./فارس

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار