تصویب قانون «تابعیت فرزندان دارای مادر ایرانی» مصداق توجه به جایگان زنان است-راهبرد معاصر
رئیس جمهور: مسئولان به وعده‌های خود در خدمت‌رسانی به زائران اربعین عمل کنند پیشنهاددیوان‌محاسبات درباره شفافیت منابع هدفمندی یارانه‌ها اطلاعیه جدید سپاه درباره عملیات شهادت هنیه گزارش نیویورک‌تایمز از ترور شهید هنیه دروغ است طحان نظیف: طرح حمایت از مالکیت صنعتی در شورای نگهبان تائید شد دو ابهام شورای نگهبان درباره لایحه عفاف و حجاب مخبر: صهیونیست‌ها سیلی خواهند خورد سردار جلالی: طرح‌های پاسخ سریع به تهدیدات زیستی تدوین شود گفت‌وگوی وزیر کشور عراق و سردار احمدی‌مقدم درباره آخرین اقدامات اربعینی ایران و عراق سخنان هنیه در دیدار با رهبر انقلاب: ۶۰ نفر از خانواده ما در غزه شهید شدند کدام مقامات خارجی امروز با پزشکیان دیدار کردند؟ بیانیه شورای نگهبان: جهان به زودی شاهد نابودی رژیم صهیونیستی خواهد بود واکنش علی لاریجانی به ترور هنیه جلیلی:‌ خون اسماعیل هنیه مهر پایانی بر عمر رژیم صهیونیستی است دولت برای شهادت «اسماعیل هنیه» ۳ روز عزای عمومی اعلام کرد

تصویب قانون «تابعیت فرزندان دارای مادر ایرانی» مصداق توجه به جایگان زنان است

رئیس کمیته حقوق بشر مجلس گفت: اقدامات انجام شده در باره حمایت از حقوق زنان با تصویب قوانینی همچون تابعیت فرزندان دارای مادر ایرانی مصداق توجه به جایگان زنان است.
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۹ - ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - 2022 June 11
کد خبر: ۱۳۷۸۹۲

به گزارش راهبرد معاصر  زهره الهیان رئیس کمیته حقوق بشر مجلس شورای اسلامی در نشست با مرضیه افخم، مدیرکل زنان و حقوق بشر وزارت امور خارجه با اشاره به سابقه فعالیت کمیته حقوق بشر مجلس بر‌ ضرورت گسترش تعاملات میان مجلس شورای اسلامی و وزارت امورخارجه تاکید کرد و گفت: مجلس شورای اسلامی در کنار توجه به دیپلماسی پارلمانی از دیپلماسی عمومی و اقتصادی نیز حمایت می کند. 

 

 رئیس کمیته حقوق بشر مجلس شورای اسلامی، ضمن ابراز قدردانی از فعالیت های اداره کل زنان و حقوق بشر وزارت‌امورخارجه، خاطر نشان کرد: بهره مندی بیشتر از ظرفیت‌های موجود در مجلس و وزارت امورخارجه موجب هم‌افزایی این دو نهاد در زمینه های مختلف از جمله در موضوع زنان و حقوق بشر خواهد شد.

 

الهیان، رویکرد انقلابی مسئولان را در کنار رویکرد دیپلماتیک امری مهم خواند و افزود: اقدامات انجام شده در خصوص حمایت از حقوق زنان با تصویب قوانینی همچون تابعیت فرزندان دارای مادر ایرانی و پدر خارجی، منع خشونت علیه زنان، حضور و فعالیت زنان در مناصب مختلف سیاسی، اجتماعی و ... از جمله مصادیق توجه به جایگان زنان است.

 

رئیس فراکسیون سازمان‌های مردم نهاد مجلس شورای اسلامی همچنین بر ضرورت استفاده ظرفیت سمن‌ها در عرصه بین‌الملل تأکید کرد.

 

مرضیه افخم، مدیرکل زنان و حقوق بشر وزارت امور خارجه در ادامه این دیدار اظهار داشت: گام دوم انقلاب فرصتی برای مرور و آسیب شناسی آنچه گذشت، می‌باشد.

 

وی ضمن تشریح اقدامات اداره کل زنان و حقوق بشر وزارت امور خارجه، بر ضرورت افزایش همکاری ها میان این وزارتخانه و مجلس شورای اسلامی تأکید کرد.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار