اظهارات قالیباف درباره تصویب قانون رتبه بندی معلمان و چگونگی اجرای رتبه بندی معلمان-راهبرد معاصر
توضیحات شرکت ثامن در خصوص آلوده بودن محلول دیالیز صفاقی جذب ۳۰ هزار نفر به آموزش و پرورش با آزمون اختصاصی دانشگاه فرهنگیان شیوه برگزاری کنکور ۱۴۰۴ تغییر می‌کند؟ ورود ۱۳۰۰ دستگاه اتوبوس و ساخت ۳۹ خط جدید مترو پایتخت پلیس: دستگیری سارقان ۱۰میلیاردی طلافروشی در تهران ماهواره چمران جدیدترین تست‌های خود را با موفقیت به انجام رساند ایلان ماسک: نورالینک برای از بین بردن درد گردن و کمر باید تراشه مغزی بسازد صدور هشدار نارنجی هواشناسی برای شمال | سیلاب در راه است معاون وزیر آموزش و پرورش: آموزش و پرورش ملک جناح خاصی نیست/ از ظرفیت اساتید استفاده شود خبر خوش برای معلمان | کد ۱۹ استخدام ۶ هزار نفر برای وزارت آموزش و پرورش تایید شد جزئیات مسمومیت چند دانش‌آموز در شهرری | ماجرا چه بود؟ واکنش سازمان غذا و دارو به ماجرای محلول‌های دیالیزی آلوده دستگیری تبعه افغان مسلح در یافت آباد به اتهام قدرت نمایی خبر خوش برای معلمان جدید و فرهنگیان فاقد رتبه و جاماندگان رتبه بندی+ جزئیات ماجرای درگیری موتور سوار و یک زن | واکنش پلیس | دلیل ارجاع زن جوان به مراجع قضایی

اظهارات قالیباف درباره تصویب قانون رتبه بندی معلمان و چگونگی اجرای رتبه بندی معلمان

رئیس مجلس شورای اسلامی با تجلیل از معلمان شهید و همچنین خدمات ارزنده فرهنگیان به جامعه اسلامی گفت: تمام هویت آموزش و پرورش به معلمان است و موضوع آموزش و پرورش بدون شک از اولویت‌های نظام جمهوری اسلامی ایران است.
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۳ - ۱۳ تير ۱۴۰۱ - 2022 July 04
کد خبر: ۱۴۰۹۸۹

به گزارش راهبرد معاصر، آقای قالیباف در نخستین کنگره معلمان انقلاب اسلامی امروز دوشنبه، با اشاره به این که تنها اولویت اول نظام جمهوری اسلامی برای حل همه چالش‌ها اولویت آموزش و پرورش است تصریح کرد: همیشه در فعالیت‌های جهادی موضوع آموزش و پرورش از اولویت‌های بنده بوده است و ما در مجلس نیز سعی می‌کنیم به این امر بها دهیم.

رئیس مجلس با اشاره به تصویب قانون نظام رتبه بندی معلمان در دولت سیزدهم گفت: مکلفیم این موضوع را تا مرحله نهایی پیش ببریم و بنده حتی در درون آموزش و پرورش برای اجرای دقیق این قانون ازشخص وزیر مطالبه گری خواهم کرد.

وی با اشاره به اهمیت منزلت و جایگاه معلمان گفت: قانون رتبه بندی معلمان فرصتی برای چاره اندیشی دقیق در آموزش و پرورش در برنامه هفتم خواهد بود.

رئیس مجلس در ادامه اولین اولویت فوری در کشور را اقتصاد دانست و گفت: شرایط اقتصادی کشور طوری است که اولویت ما سامان دادن به امور اقتصادی است که در تمامی حوزه‌ها سایه انداخته است.

آقای قالیباف گفت: اولویت بخشی به امورات فوری اگر با غفلت آفرینی از موضوعات مهم مورد توجه قرار نگیرد و بین آن‌ها فرق قائل نشویم موجب بی مدیریتی و بی لیاقتی در اداره امور خواهد شد.

رئیس مجلس تأکید کرد: حوزه فرهنگ با محوریت آموزش و پرورش از موضوعات اولویت دار و مهم ما محسوب می‌شود و باید در تصمیمات میان مدت و درازمدت لحظه‌ای از این امور غافل نشویم.

آقای قالیباف گفت: اگر ما بتوانیم در یک دهه به این مهم دست یابیم، کشور را از این چالش‌های جدی حتی چالش‌های اقتصادی نجات خواهیم داد.

رئیس مجلس همچنین گفت: هیچ جامعه‌ای فراتر از اندیشه معلمان رشد نمی‌کند و این اهمیت معلم در حوزه تربیت و آموزش را نشان می‌دهد.

آقای قالیباف گفت: ما نقش معلم را نقش هدایتگری می‌دانیم چرا که این قشر جزو شریف‌ترین و پر مسئولیت‌ترین افراد جامعه به حساب می‌آید و باید همه سطوح مدیریتی و ریاستی و همچنین خانواده‌ها در کشور به آن باور داشته باشند و آن را به کار گیرند.
دولت سازی از نهاد آموزش شکل می‌گیرد؛ و باید بدانیم که هویت نهاد آموزش و پرورش به معلم و ارزش اوست.

رئیس مجلس تأکید کرد: نباید در نهاد آموزش و پرورش هیچگاه نگاه سیستمی و حکمرانی داشته باشیم بلکه باید حرکت را از پایین به بالا انجام دهیم.

آقای قالیباف شفاف سازی، هوشمند سازی، مردمی سازی و کارآمد سازی را در اولویت امور برای پیشبرد اهداف تمامی بخش‌ها ذکر کرد و گفت: در زمان کرونا در حوزه آموزش و پرورش ثابت شد که آموزش و پرورش عقب ماندگی‌های مجازی خود را خوب به پیش برد.

رئیس مجلس با تأکید بر جلوگیری از ارائه ایده‌های کلی در خصوص آموزش و پرورش در برنامه هفتم توسعه گفت: باید در این برنامه در خصوص این وزارتخانه برنامه‌های دقیق تری ارائه شود چرا که این بخش؛ بخش مهمی است./صدا و سیما

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار