اذعان مقام نظامی آمریکایی به برتری هوایی ایران در منطقه-راهبرد معاصر
نماینده ایران در سازمان ملل: ادعا درباره اطلاع تهران از عملیات طوفان الاقصی فاقد اعتبار است الکس سالموند درگذشت ۵ شهید و ۲۳ زخمی در حملات جدید رژیم صهیونیستی به لبنان افشاگری الجزیره از نفوذ نظامیان اسرائیلی به خاک سوریه اردوغان: تل آویو تنها ثبات فلسطین و لبنان را هدف نگرفته | ما دست روی دست نخواهیم گذاشت وقوع چند انفجار در تل آویو | قطع برق در هرتزلیا، غوش دان به لرزه درآمد بیانیه فرانسه، ایتالیا و اسپانیا: حمله ارتش اسرائیل به نیرو‌های یونیفل را محکوم می‌کنیم تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران بلینکن: نگران وضع اسفناک کودکان و زنان غزه هستیم مقر فرماندهی ارتش اشغالگر در پادگان کاتساویا موشکباران شد نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل: لبنان نیاز به کمک نظامی ندارد فرانسه سفیر رژیم صهیونیستی را احضار کرد رژیم صهیونیستی: تصمیمی درباره پاسخ به ایران گرفته نشده است اوباما: آمریکا به «۴ سال دیگر» ترامپ در کاخ سفید نیاز ندارد پزشکیان در دیدار با پوتین: ارتباط ایران و روسیه صمیمانه و راهبردی است

اذعان مقام نظامی آمریکایی به برتری هوایی ایران در منطقه

فرمانده نیروی هوایی مرکز فرماندهی سنتکام ارتش آمریکا اذعان کرد که این کشور قادر به جلوگیری از ایران نیست و این نشان می‌دهد که ایران در منطقه خاورمیانه به برتری هوایی دست یافته است.
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۰ - ۳۱ تير ۱۴۰۱ - 2022 July 22
کد خبر: ۱۴۳۴۷۸

به گزارش راهبرد معاصر، واشنگتن پست"، آلکسوس گرینکویچ که روز پنجشنبه مسئولیت فرماندهی نیروی هوایی مرکز فرماندهی سنتکام (فرماندهی مرکزی آمریکا در خاورمیانه و شمال آفریقا) را به عهده گرفت در امارات به خبرنگاران گفت: جنگنده‌های آمریکا همچنان در آسمان خاورمیانه برتری دارند، اما ایران با اتکا به پهپادهای خود تاکتیک‌هایش را تطبیق داده و پیشرفت‌های قابل توجهی بدست آورده است. 

گرینکویچ گفت: اگر یک دشمن بتواند آنچه را که می‌خواهد انجام دهد و ما نتوانیم جلوی آن را بگیریم، آن‌ها به برتری هوایی محلی دست یافته‌اند. 

وی همچنین گفت که خنثی‌سازی تهدید پهپادهای ایران و بازیابی برتری کامل هوایی در خاورمیانه یکی از اهداف مهم وی به عنوان فرمانده جدید نیروی هوایی آمریکا در منطقه است. 

مقامات و کارشناسان آمریکایی اعلام کرده‌اند که پهپادهای ایران در میان پیشرفته‌ترین پهپادها در جهان است و تاثیر بسیاری در یمن، عراق و سوریه دارند. 

این فرمانده آمریکایی در بخش دیگری از اظهارات خود از حملات احتمالی نیروهای مقاومت به مواضع آمریکا در منطقه ابراز نگرانی کرد. 

وی همچنین نسبت به نفوذ روسیه و چین در خاورمیانه به عنوان دو ابرقدرت اقتصادی و نظامی ابراز نگرانی کرد و گفت آمریکا اکنون به مقابله با نفوذ این دو کشور در خاورمیانه در منطقه متمرکز شده است. 

گرینکویچ در بخش دیگری از اظهارات خود گفت که آمریکا علاوه بر رسیدگی به ایران، باید همکاری‌های منطقه‌ای خود را حفظ کند تا از نفوذ روسیه و چین در خاورمیانه جلوگیری کند. 

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده