سخنگوی سازمان ملل: عملیات تخلیه بیش از ۱۱ هزار دریانورد در تنگه هرمز آغاز خواهد شد ادعای ترامپ: بازرسان در زمان مناسب در ایران حضور خواهند یافت شیخ نعیم قاسم: اسرائیل راهی جز عقب‌نشینی از خاک لبنان ندارد دانمارک سفارت خود در تهران را بازگشایی کرد ترامپ: ایران هرگز سلاح هسته‌ای نخواهد داشت! روبیو مدعی شد: پرونده لبنان از ایران جداست! شهباز شریف: تفاهم‌نامه ایران و آمریکا شامل موشک‌های بالستیک نمی‌شود تجاوز اسرائیل به جنوب لبنان همزمان با آغاز مذاکرات بیروت و تل‌آویو آغاز دور پنجم مذاکرات لبنان و اسرائیل در واشنگتن عضو هیات مذاکره‌کننده: انحصار خرید کالای آمریکایی در هیچ تفاهم و توافقی وجود ندارد دبیرکل جدید اتحادیه عرب تعیین شد / نبیل فهمی کیست؟ چه کسی نخست وزیر بعدی بریتانیا است؟ ماجرای ورود بازرسان آژانس به ایران چیست؟ منبع آگاه: صرف شدن پول‌های بلوکه شده برای خرید غلات واقعیت ندارد ادعای ترامپ: ایران با بازرسی‌های هسته‌ای موافقت خواهد کرد پاکستان: توافق ایران و آمریکا، به معنای پایان سیاسی نتانیاهو است

عربستان: اقدامات ایران خطر اشاعه سلاح اتمی افزایش می‌دهد

عربستان: اقدامات ایران خطر اشاعه سلاح اتمی افزایش می‌دهد نماینده دائم عربستان سعودی در سازمان ملل متحد با اتهام زنی دوباره به ایران گفت:اقدامات ایران خطر اشاعه تسلیحات هسته‌ای را افزایش می‌دهد.
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۷ - ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - 2022 August 03
کد خبر: ۱۴۵۵۲۸

به گزارش راهبرد معاصر «عبدالعزیز الواصل» نماینده دائم عربستان سعودی در سازمان ملل متحد، عصر امروز (چهارشنبه)، در جریان سخنرانی خود در سازمان ملل به اتهام‌‌پراکنی علیه ایران پرداخت.

بنا بر گزارش شبکه «الاخباریه»، نماینده ریاض در سازمان ملل گفت: «عربستان سعودی از تمام تلاش‌های بین‌المللی که هدف آن‌ها جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح اتمی است، حمایت می‌کند».

شبکه «العربیه» با پوشش بخش دیگری از این سخنرانی به نقل از عبدالعزیز واصل نوشت: «ما از توسعه پیمان عدم اشاعه سلاح‌های اتمی حمایت می‌کنیم. شفافیت در استفاده درست از انرژی هسته‌ای ضروری است».

نماینده عربستان سعودی در ادامه با اتهام‌زنی به ایران اضافه کرد: «عدم شفافیت ایران [در همکاری] با آژانس بین‌المللی منشور سازمان ملل را نقض می‌کند. عاری‌کردن خاورمیانه از سلاح هسته‌ای مسئولیتی جمعی است».

الواصل بار دیگر با تکرار اتهامات علیه ایران گفت: «اقدامات ایران خطر اشاعه [تسلیحات] هسته‌ای را افزایش می‌دهد. نپیوستن اسرائیل به پیمان [عدم اشاعه تسلیحات هسته‌ای] نیز خطر اشاعه هسته‌ای را بیشتر می‌کند. بایست با اشاعه سلاح هسته‌ای در خاورمیانه مقابله کرد. خطر اشاعه سلاح هسته‌ای خاورمیانه و جهان را تهدید می‌کند».

نماینده دائم عربستان سعودی در حالی این اتهامات را علیه ایران مطرح می‌کند که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بارها در گزارش‌های متوالی، صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران را تأیید کرده است.

رژیم صهیونیستی تنها دارنده سلاح اتمی در منطقه غرب آسیا به شمار می‌آید که تا کنون اجازه بازرسی از تأسیسات خود را به بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نداده است. مطابق با گزارش‌ها، رژیم صهیونیستی که از پیوستن به پیمان منع گسترش تسلیحات اتمی خودداری کرده، ده‌ها کلاهک اتمی در زرادخانه خود نگهداری می‌کند. ایران یکی از اعضای پیمان منع گسترش تسلیحات اتمی بوده و بارها از معیارهای دوگانه سازمان‌های بین‌المللی در عدم رسیدگی به تسلیحات اتمی رژیم صهیونیستی انتقاد کرده است./فارس

مطالب مرتبط
ارسال نظر
captcha
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار