اسلامی: صنایع دفاعی همواره در کشور پیشتاز بوده است-راهبرد معاصر
واکنش نمایندگی ایران به تحریم‌های خزانه داری آمریکا توافقات مالی ایران و روسیه از ماه آینده اجرایی خواهد شد مسکو: قرارداد جدیدی برای همکاری با ایران امضا خواهد شد وزیر جنگ اسرائیل: ایران بزرگ‌ترین تهدید برای آینده دنیاست اسماعیل هنیه: حمله به خانواده‌ام منجر به تغییر مواضع مقاومت نخواهد شد شرط سازمان ملل برای تداوم کمک‌ به غزه وزیر دفاع آمریکا از تشدید تنش‌ها در مرز لبنان ابراز نگرانی کرد تحریم‌های آمریکا علیه ۵۰ شخص و نهاد به بهانه ارتباط با ایران تأکید وزیر خارجه نپال بر تقویت مناسبات دوجانبه با ایران هشدار کرملین به ارمنستان: با پیوستن به اتحادیه اروپا بازار روسیه را از دست خواهید داد تأکید وزیر خارجه کویت بر توسعه روابط با ایران تاکید باقری بر عزم جدی تهران در توسعه روابط با ریاض جلسه شورای امنیت با محوریت تحولات نوار غزه آغاز مذاکرات عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا حملات پهپادی و موشکی مقاومت لبنان به شمال اراضی اشغالی

اسلامی: صنایع دفاعی همواره در کشور پیشتاز بوده است

به گفته رئیس سازمان انرژی اتمی صنایع دفاعی و بخش فناوری‌های دفاعی همواره در کشور ما پیشتاز بوده است.
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۳ - ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ - 2022 August 05
کد خبر: ۱۴۵۶۵۸

به گزارش راهبرد معاصر محمد اسلامی در حاشیه بازدید از نمایشگاه قابلیت‌های وزارت دفاع در تولید و اقتصاد دانش بنیان، با اشاره به دستاوردهای وزارت دفاع در عرصه‌های مختلف اظهار کرد: صنایع دفاعی و بخش فناوری‌های دفاعی همواره در دنیا پیشتاز بوده و در کشور ما نیز چنین است.

رئیس سازمان انرژی اتمی افزود: عمدتا در بخش دفاعی که به فناوری‌های نوظهور دسترسی پیدا می‌شود از آن استفاده و پس از آن به سایر بخش‌ها وارد می‌شود و بر صنعت و زندگی مردم تاثیر می‌گذارد. در کشور ما هم بحمدالله این اتفاق رخ داده و با هدایت‌های مقام معظم رهبری، صنایع دفاعی درحوزه دانش بنیان جزو پیشتازان این عرصه بوده است.

اسلامی ادامه داد: دانشمندان صنعت دفاعی به رغم تحریم‌های ظالمانه نه تنها مایوس نشده بلکه تحقیقات نتیجه‌گرا را در دستور کار خود قرار دادند و با ایجاد ظرفیت خلق فناوری و خلق محصول، توانستند به یک ظرفیت پایدار و قابل اعتماد دست پیدا کنند که امروز ما بتوانیم به آن دست پیدا کنیم.

وی تصریح کرد: به طور طبیعی این ظرفیت به قدری گسترده و موثر است که می‌تواند همه بخش‌ها را تحت حمایت خود قرار دهد و از سرریز فناوری آن سایر بخش‌ها بتوانند بهره‌مند شوند.

رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به بازدید خود از نمایشگاه قابلیت‌های وزارت دفاع در تولید و اقتصاد دانش بنیان گفت: من امروز از دیدن زحماتی که دوستان در صنایع گوناگون در وزارت دفاع انجام داده بودند، لذت بردم و خدا را شاکر هستم که کاملا فعال و پیشرو هستند و امیدوارم این مسیر را با سرعت ادامه دهند و همچنان در این عرصه پیشتاز بمانند.

اسلامی افزود: چشم‌انداز این حرکت حفظ تراز پیشتازی است. یعنی اگر پیشتازی نباشد و فناوری‌هایی در دنیا ظهور کند که بخش دفاعی ما آن را نشناسد و نداند و موجب غافلگیری شود، به این معنی است که مجموعه دفاعی کشور وظیفه خود را درست انجام نداده، لذا در لبه دانش حرکت کردن یک الزام است و باید همیشه به سمت این چشم اندازه پرظرفیت و پرخروش حرکت کرد./ایرنا

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده