حمایت آمریکا از تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به غزه-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه
اختصاصی راهبرد معاصر؛

حمایت آمریکا از تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به غزه

سومین روز تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به نوار غزه در حالی آغاز می‌شود که طبق گزارش رسانه‌های فلسطینی چهار کودک در غزه بر اثر حمله موشکی اسرائیل به شهادت رسیدند.
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۹ - ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ - 2022 August 07
کد خبر: ۱۴۵۸۹۳

 

به گزارش راهبرد معاصر؛ در سومین روز حمله نظامی رژیم صهیونیستی به نوار غزه، خالد منصور، عضو شورای نظامی و فرمانده تیپ منطقه جنوب گردان‌های القدس در رفح به شهادت رسید.

 

همچنین براساس تأیید گردان‌های القدس «زیاد المدلل» فرزند احمد المدلل، از رهبران این جنبش نیز در این حمله شهید شد. بنابر اخبار منتشر شده، در جریان این حمله هوایی، دست‌کم 30 غیرنظامی نیز مجروح شدند. در واکنش به این اتفاق، جهاد اسلامی ده‌ها موشک به سمت اسرائیل پرتاب کرد. طبق آمار اعلام شده از شامگاه جمعه تا ظهر یکشنبه، نزدیک به 600 موشک از نوار غزه شلیک شد که در پی این موشک‌باران، آژیر خطر شهرهای مجاور نوار غزه و همچنین تل‌آویو چندین بار به صدا درآمد.

 

در همین حال، روند دستگیری فلسطینی‌ها در کرانه باختری نیز ادامه دارد. صبح روز یکشنبه، اسرائیل هیوم به نقل از رسانه‌های فلسطینی اعلام کرد نیروهای ارتش اسرائیل ناصر عمور، یکی از عوامل کلیدی جهاد اسلامی در کرانه باختری را در جنوب جنین دستگیر کردند. عمور دومین عضو ارشد جهاد اسلامی پس از بسام السعدی است که در 10 روز گذشته دستگیر می‌شود.

 

در این راستا یک مقام ارشد دولت بایدن به وبسایت خبری اسرائیل هیوم اعلام کرد «آمریکا در این عملیات کاملاً از اسرائیل حمایت می‌کند.» همچنین گفته می‌شود تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به نوار غزه مورد تأیید سایر کشورهای غربی از جمله بریتانیا نیز است.

 

ترس رژیم صهیونیستی از تغییر میدان نبرد

در شرایطی که بیش از دو روز از عملیات نظامی رژیم صهیونیستی به غزه می‌گذرد، وبسایت عبری‌زبان «وای نت» در گزارشی نسبت به احتمال جنگ داخلی و قیام اعراب ساکن اراضی اشغالی از یکسو و همچنین احتمال ورود حماس به این نبرد، ابراز نگرانی کرد. لذا این گزارش توصیه شده است باید پیش از وقوع این دو اتفاق که می‌تواند وضعیت را به ضرر اسرائیل تغییر دهد، به عملیات نظامی خاتمه داد. نکته مهم در این گزارش استناد به سخنان سردار سلامی است که در دیدار روز شنبه با زیاد نخاله، دبیرکل جهاد اسلامی، بر «پرداخت بهای سنگین اسرائیل» تأکید شد. گفتنی است رئیس شین‌بت (سازمان اطلاعات و امنیت داخلی) نیز بر لزوم پایان عملیات نظامی در غزه تا پیش از نزدیک شدن حماس به جهاد اسلامی اصرار دارد.

 

در همین رابطه، صبح امروز و در پی انتشار خبر شهادت خالد منصور، گردان‌های مجاهدین، شاخه نظامی مجاهدین نوار غزه در بیانیه‌ای از حضور در میادین نبرد در کنار جهاد اسلامی خبر دادند. این موضع‌گیری در کنار تصمیم رسمی جهاد اسلامی مبنی بر ادامه مقابله با رژیم صهیونیستی تا گرفتن انتقام خالد منصور می‌تواند نگرانی اسرائیلی‌ها در خصوص تشدید و طولانی شدن این عملیات افزایش دهد.

 

 

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار