هشدار برف و باران برای ۲۰ استان بازداشت سرشبکه اصلی باند سودجویی ۵۰۰ میلیاردی از شرکت‌های معدنی و دولتی لغو اجرای طرح زوج و فرد از در منزل در تهران از پنجشنبه کارگروه اضطرار آلودگی هوا: تاکسی‌های اینترنتی باید طرح زوج و فرد را رعایت کنند وزیر علوم: آزمون جامع دکتری به طور کامل حذف نمی‌شود صندوق بازنشستگی: در یک سال گذشته تعداد حقوق‌بگیران ۲.۶ درصد افزایش یافته/ ۶۵ درصد این افراد مرد و ۳۵ درصد زن هستند غیرحضوری شدن مدارس آذربایجان شرقی در هفته آینده پلیس راهور دیر خبر داد، اما طرح زوج یا فرد بی‌توقف اجرا می‌شود دورکاری بانوان شاغل ادارات خوزستان در روز چهارشنبه به مناسبت روز زن اتوبوس و مترو در این روز رایگان شد هشدار بارش‌های سنگین در ۵ استان؛ بارش برف و باران در ۱۵ استان از فردا چهارشنبه مدارس نمونه دولتی حذف می‌شوند؟ هوا سرد می‌شود / باران تا جمعه در تهران ادامه دارد مدارس و دانشگاه‌های کدام استان‌ها و شهر‌ها چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۴ تعطیل است؟ جزئیات جدید پرونده قتل «منصوره قدیری» اعلام شد مدارس مازندران به دلیل شیوع آنفولانزا، فردا چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۴ مجازی شد

راه‌حل آموزش و پرورش برای جبران کمبود فضاهای آموزشی

وزیر آموزش و پرورش گفت: در طراحی فضاهای آموزشی باید رابطه فضا با برنامه درسی تعیین شود و نیازهای متخصصان تعلیم و تربیت و پداگوژی را بشناسیم.
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۶ - ۱۹ شهريور ۱۴۰۱ - 2022 September 10
کد خبر: ۱۵۰۲۴۹

به گزارش راهبرد معاصر یوسف نوری با قدردانی از زحمات همکاران که در این ایام با ترافیک، تعدد و تراکم بالای کاری در آستانه بازگشایی مدارس رو به رو هستند، گفت: تلاش جمعی ما در جهت ایجاد شرایط مناسب تحصیل کودکان این کشور است.

وی با اشاره به اهمیت فضا و زیرساخت مناسب در روند آموزش و تربیت متربیان، گفت: محیط به عنوان یک عامل سازنده موجب تمرکز بیشتر دانش آموز، تدریس بهتر معلم و در نتیجه تسهیل، تسریع و تعمیق در فرایند یادگیری می‌شود.

نوری با اشاره به نمونه‌های درخشان طراحی فضا متناسب با کارکرد آن در تاریخ معماری کشور، گفت: به عنوان مثال در طراحی مسجد جامع اصفهان این موضوع که علاوه بر آنکه محل عبادت باشد به عنوان محل تعلیم احکام و شرعیات، به جنبه‌های مختلف آن از حیث رسایی صدا و محل قرارگیری افراد پرداخته شده است.

وزیر آموزش و پرورش اظهارکرد: موضوع مهمی که به نظر مغفول مانده است تعیین رابطه فضا با برنامه درسی است. لازم است برنامه درسی و برنامه ‎ریزی درسی را در فضا ببینیم، نیازهای متخصصان تعلیم و تربیت و پداگوژی را بشناسیم و به عنوان یک مولفه مهم محتواهای آموزشی، روش‌ها و شیوه‌های ارزشیابی را نیز بدانیم.

نوری ادامه داد: فضا باید تعاملی باشد و این مفهوم دقیق تعریف شود که بتوانیم ارتباط سازنده و مفید اجزای محیط با دانش آموزان را فراهم کنیم تا حس یادگیری را به دانش آموز منتقل کند، که البته بخشی ازآن خود محصول آگاهی و یادگیری است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان این نکته که مدارس آینده باید پاسخگوی تمام جوانب و نیازهای دانش آموز نسل فردا و به تبع آن جامعه باشد، تصریح کرد: غیر از این باشد مدرسه کارکرد خود را از دست می‌دهد و دانش آموز ارتباطی با محیط و فضا و محتوا برقرار نمی‌کند.

عضو کابینه دولت سیزدهم بیان کرد: راهبری آینده طراحی و معماری مدارس یک سری الزاماتی دارد، که باید آن را چندوجهی دید، توجه به جنبه‌های معماری اسلامی و ایرانی حتما یکی از مولفه‎های مدرسه آینده است و مدرسه سبز نیز یکی از مظاهر آن است، مورد بعدی به عنوان مثال مدرسه‎ای که با مصرف کمترین مصالح ساخته شود و منابع بیشتری را برای آیندگان حفظ نماید، نمونه‎ای از یک مدرسه با رویکرد آینده نگری است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: موضوع هوش مصنوعی، استفاده از واقعیات مجازی و محتواهای سه بعدی، استفاده از فناوری‎های نوین در فناوری اطلاعات و ارتباطات و ترکیب آن با طراحی و معماری، بحث اینترنت اشیا نقش ربات‎ها در آینده مدارس و... هرکدام می‎تواند واجد بررسی و مطالعات گسترده باشد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، وی همچنین بر لزوم حفظ، تعمیر و نگهداری فضا و تجهیزات آموزشی تاکید کرد و گفت: نوسازی مدارس و معاونت پشتیبانی آموزش و پرورش در این خصوص با هماهنگی بیشتر می توانند روند بهبود مسائل این حوزه را فراهم کنند.

نوری در پایان ضمن قدردانی از خیرین مدرسه ساز، بر لزوم شناسایی و بهره‎مندی از تمامی ظرفیت‎های موجود نهادها و خیرین حقیقی، به ویژه هموطنان خارج از کشور تاکید کرد با امکان فروش املاک مازاد و تامین منابع مورد نیاز با هم ‎افزایی بهتر مشکلات و کمبود فضاهای آموزشی زودتر مرتفع شود./ایسنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
پرطرفدارترین اخبار