به گزارش راهبرد معاصر طرح دوفوریتی استفساریه ای که بر مبنای آن معلمان طرح مهر آفرین، قراردادی و مامور هم شامل قانون نظام رتبه بندی معلمان می شوند بعد از بررسی های مقدماتی، هم اکنون توسط مهندس کمال حسین پور نماینده مردم شهرستانهای سردشت و پیرانشهر(به عنوان نماینده طراح) به کارتابل همه نمایندگان برای امضا ارسال شد.
نمایندگانی که تاکنون این طرح را امضا کرده اند؛
۱- کمال حسین پور
۲- علی آذری
۳- حسین حق وردی
۴- موسی احمدی
۵- محمد حسین فرهنگی
۶- سید محمد مولوی
۷- سید مهدی فرشادان
۸- روح الله حضرت پور طلاتپه
۹- انور حبیب زاده بوکانی
۱۰- سید البرز حسینی
۱۱- علیرضا عباسی
۱۲- روبرت بگلریان
۱۳- سید حمزه امینی
۱۴- غلامرضا منتظری
۱۵- صدیف بدری
۱۶- سید حمیدرضا کاظمی
۱۷- محمد تقی نقدعلی
۱۸- محمد باقری
۱۹- قدرت الله حمزه شلمزاری
۲۰- رحمت الله نوروزی
۲۱- مجتبی بخشی پور
۲۲- سارا فلاحی
۲۳- جلال محمودزاده
۲۴- سید سلمان ذاکر
۲۵- حسن همتی
۲۶- شبیب جویجری
۲۷- حسین امامی راد
۲۸- رحمت الله فیروزی پوریادی
۲۹- ملک فاضلی
۳۰- سید محمد موحد
۳۱- علیرضا شهبازی
۳۲- حسین جلالی
۳۳- سلمان اسحاقی
۳۴- علی حدادی
۳۵- بهزاد علیزاده
۳۶- آرا شاوردیان
۳۷- سید ناصر موسوی لارگانی
۳۸- شارلی انویه تکیه
۳۹- محمد جواد عسکری
۴۰- ولی الله بیاتی
۴۱- یحیی ابراهیمی
۴۲- حسین رئیسی
۴۳- حسن لطفی
۴۴- مجتبی یوسفی
۴۵- علی رضایی
۴۶- یعقوب رضا زاده
۴۷- امانقلیچ شادمهر
۴۸- مجید ناصری نژاد
۴۹- مهدی روشنفکر
۵۰- حسینعلی حاجی دلیگانی
۵۱- عبدالکریم جمیری
۵۲- شیوا قاسمی پور
جزئیات این استفساریه به شرح زیر است؛
عنوان طرح؛
طرح استفساریه جزء (۱) ماده (۲) قانون نظام رتبه بندی معلمان مصوب ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
مقدمه؛
قانون نظام رتبه بندی معلمان به منظور افزایش کیفی فرایند تعلیم و تربیت، اعتلای کرامت و منزلت اجتماعی معلمان، استقرار نظام پرداخت ها بر اساس تخصص و شایستگی ها، عملکرد رقابتی معلمان، مهندسی نیروی انسانی، توسعه مستمر و نظامند شایستگی های عمومی، تخصصی، حرفه ای و تربیتی و کیفیت عملکرد معلمان، تقویت انگیزه و رضایت مندی شغلی و ارتقای تعهد و تقویت هویت حرفه ای معلمان بر اساس نقشه جامع علمی کشور و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و در اجرای جزء ۲ بند الف ماده ۶۳ قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران به تصویب مجلس شورای اسلامی و تأیید شورای محترم نگهبان رسید.
در تهیه آیین نامه موضوع ماده ۹ قانون نظام رتبه بندی، متأسفانه دامنه شمول قانون بسیار تضییق شده و بسیاری از نیروهایی که به استناد جزء (۱) ماده (۲) قانون مزبور شامل تعریف معلم می شوند از دایره شمول خارج شده اند و حق بیش از ۸۰ هزار معلم که در قالب نیروهای مهر آفرین و قراردادی، رسالت خطیر تعلیم و تربیت دانش آموزان را بر عهده دارند و یا دبیرانی که به حفظ پست سازمانی با هدف ارتقای جایگاه آموزش و پرورش در قوانین و مقررات به عنوان مشاور نمایندگان به مجلس شورای اسلامی مأمور شده اند در برداشتی مغایر با هدف قانونگذار و به بهانه هایی چون عدم تکمیل فرایند استخدام و یا خدمت در دستگاهی دیگر، تضييع شده است. لذا به منظور تأکید بر نظر قبلی مجلس در هنگام تصویب قانون و تصریح عنوان «معلم» متن استفساریه به شرح ذیل جهت سیر مراحل تصویب تقدیم می گردد./کانال فرهنگیان آگاه