افزایش بهای جهانی نفت پس از فرمان نظامی پوتین-راهبرد معاصر
واکنش نمایندگی ایران به تحریم‌های خزانه داری آمریکا توافقات مالی ایران و روسیه از ماه آینده اجرایی خواهد شد مسکو: قرارداد جدیدی برای همکاری با ایران امضا خواهد شد وزیر جنگ اسرائیل: ایران بزرگ‌ترین تهدید برای آینده دنیاست اسماعیل هنیه: حمله به خانواده‌ام منجر به تغییر مواضع مقاومت نخواهد شد شرط سازمان ملل برای تداوم کمک‌ به غزه وزیر دفاع آمریکا از تشدید تنش‌ها در مرز لبنان ابراز نگرانی کرد تحریم‌های آمریکا علیه ۵۰ شخص و نهاد به بهانه ارتباط با ایران تأکید وزیر خارجه نپال بر تقویت مناسبات دوجانبه با ایران هشدار کرملین به ارمنستان: با پیوستن به اتحادیه اروپا بازار روسیه را از دست خواهید داد تأکید وزیر خارجه کویت بر توسعه روابط با ایران تاکید باقری بر عزم جدی تهران در توسعه روابط با ریاض جلسه شورای امنیت با محوریت تحولات نوار غزه آغاز مذاکرات عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا حملات پهپادی و موشکی مقاومت لبنان به شمال اراضی اشغالی

افزایش بهای جهانی نفت پس از فرمان نظامی پوتین

نشریه آمریکایی از افزایش قیمت نفت به دنبال فرمان رئیس‌ جمهور روسیه برای ایجاد بسیج نظامی خبر داد.
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۱ - ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - 2022 September 21
کد خبر: ۱۵۱۵۲۴

به گزارش راهبرد معاصر، نشریه بلومبرگ در گزارشی اعلام کرد به دنبال فرمان «ولادیمیر پوتین» رئیس‌ جمهور روسیه برای ایجاد بسیج نسبی نیرو‌های روس، قیمت نفت افزایش داشته است.

 

قیمت نفت پس از کاهش ۱ درصدی روز سه‌شنبه به قیمت بالای ۸۶ دلار در هر بشکه رسید و فرمان پوتین که باعث افزایش قیمت نفت شد می‌تواند تنش را هم در میان کشور‌ها افزایش دهد و به اخلال در تامین انرژی منجر شود.

 

اکنون پس از این فرمانِ پوتین، اعلام شد که نفت وست تگزاس اینترمدیت به ۸۷ دلار در هر بشکه افزایش یافته که به معنی افزایش ۳.۲ درصدی است.

 

بنابر این گزارش، با اعلام رئیس جمهور روسیه برای بسیج نسبی ارتش، همچنین سهام اروپا در حال سقوط است و نرخ یورو در بورس مسکو برای اولین بار از ۶ سپتامبر افزایش یافته است.

 

پس از آنکه پوتین در اظهارات خود بسیج نیرو‌های روسیه را اعلام کرد، انگلیس در واکنش به این اقدام گفت که تهدید‌های ولادیمیر پوتین باید جدی گرفته شود.

 

وزیر اقتصاد آلمان هم به این مسئله واکنش داد و گفت: «بسیج نسبی نیرو‌های روسیه یک توسعه بد و اشتباه است.»

 

پوتین در بخشی دیگر از سخنان خود نیز گفت: «در اوکراین طرح‌های ضد روسی وجود داشت و مردم اوکراین را علیه مسکو برمی‌انگیختند. آن‌ها قصد داشتند علیه دونباس عملیات انجام دهند و به کریمه حمله کنند، بنابراین ما عملیاتی پیشگیرانه انجام دادیم.»

 

سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه هم در اظهاراتی جداگانه با اعلام آنکه تلفات ارتش اوکراین به بیش از صد هزار نفر می‌رسد، گفت: «اوکراین به طور روزافزون از سلاح‌های غربی برای حمله به غیرنظامیان استفاده می‌کند. ما نه فقط با اوکراین بلکه با غرب در حال جنگ هستیم. بسیج نسبی شامل حدود ۳۰۰ هزار نفر از نیرو‌های ذخیره خواهد شد که فراخوانده می‌شوند.»

 

در همین راستا پوتین هم اعلام کرد که راه‌حل مسالمت‌آمیز درباره اوکراین برای غرب بی‌معنی است و خطاب به کشور‌های غربی گفت: «روسیه سلاح‌های زیادی برای پاسخ دادن دارد و این یک بلوف نیست. روسیه در معرض تهدید سلاح‌های هسته‌ای است و ما سلاح‌هایی علیه سلاح‌های غربی داریم.»/ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده