پیام آیت الله رئیسی در گرامیداشت روز حافظ-راهبرد معاصر
سانحه برای بالگرد رئیس‌جمهور در آذربایجان شرقی محسن رضایی: مجلس آینده نیاز به وحدت‌ در درون و هم‌افزایی با قوای دیگر دارد کدام مجلس در رأس امور است؟ ۱+۳ گزینه مطرح برای ریاست مجلس خبرگان امیر نصیرزاده: دشمنان علیه ایران تغییر رویکرد داد‌ه‌اند حضور ناو سپاه در محل استقرار نیروهای آمریکایی در نزدیکی جزیره گارسیا سفر رئیس اقلیم کردستان به تهران و هیاهوی غرب سخنگوی دولت: انتخاب ارکان داخلی مجلس با نمایندگان منتخب است آیت الله رئیسی: رابطه بین ایران و آذربایجان ناگسستنی است بانکی‌پور: امیدواریم در پنج سال آینده به نرخ باروری ۲.۵ برسیم سرلشکر سلامی: در عملیات وعده صادق قلب استکبار را هدف گرفتیم وزیر کشور: کمبودهای قانونی درباره نگهداری حیوانات را باید تکمیل کنیم قالیباف: گزارش نظارتی در خصوص تامین اقلام اساسی سه شنبه در مجلس قرائت می‌شود ماموریت قالیباف به کمیسیون عمران برای بررسی سیل مشهد دستور کار مجلس امروز 30 اردیبهشت 1403

پیام آیت الله رئیسی در گرامیداشت روز حافظ

رئیس جمهور در پیامی با گرامیداشت روز حافظ نوشت: این روز فرصت مغتنمی برای بازاندیشی در افکار بلند عرفانی و انسانی این گنجینه گهربار و سرمایه درخشان ملی می‌دانم.
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۸ - ۲۰ مهر ۱۴۰۱ - 2022 October 12
کد خبر: ۱۵۴۲۹۸

به گزارش راهبرد معاصر، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در پیامی با گرامیداشت بیستم مهرماه، روز حافظ، عارف بی‌بدیل و شاعر بلندآوازه ایران، نوشت: این مناسبت فرخنده را فرصت مغتنمی برای بازاندیشی در افکار بلند عرفانی و انسانی این گنجینه گهربار و سرمایه درخشان ملی می‌دانم.

رئیس جمهور افزود: ما حافظ را فقط به منزله یک حادثه تاریخی و برگی زرین در دفتر حیات معنوی مردم ایران ارج نمی‌نهیم، بلکه این زبان گویای اسرار غیب حامل یک پیام امیدآفرین و یک فرهنگ تعالی بخش است.

آیت الله رئیسی خاطرنشان کرد: مدارا و گذشت، بخشش و محبت و گریز از سالوس و ریا و در نهایت برپا کردن آرمان‌شهر عشق و عدالت، پیام شورانگیزی است که از لابلای بیت‌الغزل‌های معرفت حافظ، انسان سرگشته و اسیر افراط‌گرایی، نیرنگ و خشونت امروز را به صفای دعای سحرگاهی و دوری از تزویر و اجتناب از خدعه و قساوت و نامردمی فرا می‌خواند.

رئیس جمهور عنوان کرد: بی‌شک نمی‌توان ابعاد وجودی، هنری و فرهنگی این دردانه ادب فارسی را که «گویی قدسیان، شعر او را در عرش ملکوت از برمی‌کنند» در قالب یک پیام گنجاند. با وجود این، امیدوارم با غور در دریای مواریث نامکشوف این شاعر بزرگ از سوی استادان، اندیشمندان و پژوهندگان فرهیخته ادب فارسی با یافته‌ها و ره‌آوردهایی تازه روبرو شویم و از جذبه‌های معنوی، سلوک انسانی و زبان بلیغ و بدیع این روایتگر عشق و وارستگی در زندگی اجتماعی بیشتر بهره‌مند گردیم./ ایرنا

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار