توقیف ۵ شناور و محموله بزرگ کالای ممنوعه در آب‌های بندرعباس معتمدیان: برخی مدارس استان تهران سه شیفته هستند علت مرگ جوان ایرانی در آفریقای جنوبی چه بود؟ ماجرای همه‌گیری ویروس جدید در قم چیست؟ / توضیحات دانشگاه علوم پزشکی پیدا شدن ۷۴ جسد در مخزن سد کرج حقیقت داشت؟ نحوه مراحل گزینش دانشجویان دانشگاه فرهنگیان ماجرای فوت دانشجوی دانشگاه شیراز در خوابگاه چه بود؟ رأی محکومیت شبنم نعمت زاده به ۲۰ سال حبس نقض شده است تغییرات در دریافتی معلمان؛ شمول کسور بازنشستگی فرهنگیان اعلام شد نحوه فعالیت مدارس خوزستان اعلام شد هشدار هواشناسی به این مناطق تهران / پیش بینی وضعیت جوی ۲۶ آبان ۱۴۰۴ ماجرای صدور کارت‌های صلیب سرخ، کهنه سربازان، معیشت و غرامت برای آزادگان چیست؟ تونل توحید ساعاتی دیگر مسدود می‌شود ۳۰۳ هزار سایت قمار مسدود شدند استانداری تهران: خروج بیش از ۴۷۰ هزار نفر از اتباع غیر مجاز از ایران، موجب آزادسازی ۳ هزار کلاس درس شده بزرگ‌ترین محموله مخدر شیشه در جنوب شرق کشور زمین گیر شد

تاکید وزیر آموزش و پرورش بر لزوم محوریت دانش‌‌آموزان برای مدیران

وزیر آموزش‌وپرورش گفت: تغییر محیط‌های یادگیری در مدارس ضروری است، دانش آموزان به اردو‌ها و مسابقات ورزشی نیاز دارند، باید عرصه‌های یادگیری را بزرگ کنیم تا دانش آموزان بتوانند هیجانات خود را تخلیه کنند.
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۴ - ۲۴ مهر ۱۴۰۱ - 2022 October 16
کد خبر: ۱۵۴۶۹۳

به گزارش راهبرد معاصر، یوسف نوری بابیان اینکه دانش آموزان استقلال‌طلب، عدالت‌جو، ساختارشکن، زیست در فضای مجازی دارند و با بازی بیشتر خو می‌گیرند و بر همین اساس به دنبال هویت‌یابی خود هستند، اظهار کرد: تا قبل از این مسائل فکر می‌کردیم دانش آموزان تمایل به فضا‌های فردی و مجازی دارند، اما متوجه شدیم در فضای مجازی به‌صورت گروهی در حال بازی هستند.

وی با تشریح چگونگی نظام آموزشی گفت: یک نظام آموزشی وارداتی داریم و این نظام به سمت کالایی شدن رفت و بنگاه‌های اقتصادی متوجه شدند که کودکان هم مصرف‌کننده هستند و هم رفتار مصرف خانواده را شکل می‌دهند.

وزیر آموزش‌وپرورش ادامه داد: برنامه درسی ما دارای دیسیپلین و نظام مدیریتی ما بر اساس مدیریت کلاسیک است، درحالی‌که نظرات علمی زیادی در حوزه برنامه درسی و مدیریت در طول این سال‌ها ابداع و تدوین شده است و این نظام آموزشی به دلیل رویکرد، برنامه درسی، مدیریت و نگاه به دانش‌آموز، تبدیل به یک نظام حافظه محور و کنکور محور شده است، لذا بخشی از ساحت‌ها را ارائه می‌کنیم و بقیه ساحت‌ها را به‌صورت تشریفاتی توجهی به آن نمی‌کنیم، بنابراین دانش آموزان را از ساحت‌های اخلاقی و اعتقادی دور کردیم.

نوری ادامه داد: جوانان ما در مدارس تربیت شده‌اند و کار‌های بزرگی انجام داده‌اند و فناوری‌های روز دنیا را در کشور جاری و ساری کرده‌اند و این موضوع ناشی از تلاش‌های شبانه‌روزی معلمان است.

وی تصریح کرد: باید چرخش‌های تحولی با استفاده از دانش‌آموز باشد و به سؤالات دانش آموزان پاسخ دهیم و اجازه ندهیم سؤالات آنان بدون پاسخ بماند، کاری که شهدای ما در جبهه‌های جنگ هم کردند پاسخ‌گویی به سؤالات رزمندگان بود، لذا عرصه خشن و سخت جنگ را به یک عرصه تربیتی تبدیل کردند.

وزیر آموزش‌وپرورش گفت: باید دغدغه مدیران دانش آموزان شود و مدیران به آن‌ها اهمیت دهند و به‌دنبال اقناع‌سازی حتی برای دانش آموزان ابتدایی باشیم.

وی تصریح کرد: تغییر محیط‌های یادگیری در مدارس ضروری است، دانش آموزان به اردو‌ها و مسابقات ورزشی نیاز دارند و عرصه‌های یادگیری را بزرگ کنیم تا دانش آموزان بتوانند هیجانات خود را تخلیه کنند.

عضو کابینه دولت سیزدهم با تأکید بر اینکه از اولیا مدارس کمک گرفته شود و تنها به‌عنوان منابع مالی دیده نشوند. بلکه از آنان استفاده‌های معنوی هم کرد./ باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط
ارسال نظر
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار