تلاش کاخ سفید برای ممانعت از دیدار رو ‌در روی بایدن و پوتین-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

تلاش کاخ سفید برای ممانعت از دیدار رو ‌در روی بایدن و پوتین

در حالی که جو بایدن و ولادیمیر پوتین روسای جمهور آمریکا و روسیه قرار است در نشست گروه جی ۲۰ در ماه آینده در اندونزی شرکت کنند، مقامات کاخ سفید تلاش می کنند تا مانع دیدار رو در روی این دو رهبر شوند.
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۵ - ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - 2022 October 19
کد خبر: ۱۵۵۴۳۸

به گزارش راهبرد معاصر یک رسانه آمریکایی روز چهارشنبه با وقت محلی با اعلام این مطلب نوشت که اگر چه بایدن هفته گذشته اعلام کرده بود که احتمال دیدار با پوتین چنانچه فرصتی را برای مذاکره درباره آزادی زندانیان آمریکایی در روسیه، فراهم کند، وجود خواهد داشت، اما به گفته برخی از مقامات آمریکایی، در حال حاضر هیچ گفتگویی میان دو طرف برای توافق بر سر برگذاری چنین دیداری وجود ندارد و بعید به نظر می رسد که در این زمینه تغییر حاصل شود.

تارنمای پولیتیکو نوشت که این در حالی است که به گفته مقامات آمریکایی، بایدن و پوتین شاید در مقاطعی از نشست گروه جی ۲۰ رو در رو شوند و یا ممکن است یکدیگر را ببینند، اما آنان تلاش می کنند تا رئیس جمهور آمریکا با همتای روسی خود چه در راهروهای محل نشست یا حتی در عکس دسته جمعی رهبران گروه جی ۲۰ روبرو نشود.

آخرین باری که بایدن و پوتین با هم دیدار کردند، در تابستان ۲۰۲۱ در ژنو بود. اگر چه پس از آن گفتگوهای تلفنی با هم انجام دادند که آخرین آن در ماه فوریه و پیش از شروع جنگ اوکراین بود.

از سوی دیگر، مقامات آمریکایی در حال مذاکره با همتایان چینی خود برای انجام دیدار حضوری میان بایدن و شی جین پینگ رئیس جمهور چین در حاشیه نشست گروه جی ۲۰ هستند./ایرنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار