بهانه جدید آمریکا برای تحریم دوباره ایران و روسیه-راهبرد معاصر

بهانه جدید آمریکا برای تحریم دوباره ایران و روسیه

سفیر روسیه در آمریکا با اشاره به ۳ شرط واشنگتن برای انجام مذاکرات درباره اوکراین - توقف جنگ، خروج همه نیروها از خاک اوکراین و پرداخت غرامت به کی‌یف، تاکید کرد: نمی‌توان از موضع قدرت با مسکو صحبت کرد و شرایط غیرقابل قبولی را بر آن تحمیل کرد.
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۳ - ۲۹ مهر ۱۴۰۱ - 2022 October 21
کد خبر: ۱۵۵۵۴۳

به گزارش راهبرد معاصر، "ولادیمیر پوتین"، رئیس جمهوری روسیه، روز پنج شنبه با حضور در میدان آموزشی منطقه نظامی غربی در استان ریازان این کشور، روند پیشرفت آموزش شهروندان بسیج شده برای شرکت در جنگ اوکراین را از نزدیک بررسی کرد.

در جریان این بازدید، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه نیز گزارشی درباره روند آموزش رزمی شهروندان بسیج شده در تخصص‌های مختلف نظامی و همچنین هماهنگی رزمی بین واحدهای مختلف را به وی ارائه داد.

در طول این بازدید، پوتین از میدان تیر، جایی که افراد بسیج شده تیراندازی با انواع سلاحها را تحت هدایت فرماندهان و مربیانی که از تجربه رزمی بالا برخورد هستند، تمرین می کنند، بازدید کرد. فرمانده کل نیروهای مسلح روسیه همچنین از کلاس‌های آموزشی برای نیروهای بسیج شده در زمینه تجهیزات، مسائل تاکتیکی، مهندسی و پزشکی دیدن کرد.

رئیس جمهور روسیه در جریان این بازدید، بطور جداگانه با سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه گفتگو کرده و دستوراتی را به وی ابلاغ کرد.

وزارت دفاع روسیه در این رابطه یادآور شد که دوره‌های آموزش نیروهای بسیج شده با شدت بیشتری در حال انجام است و در طول آماده سازی آنها برای عملیات رزمی، هر کارآموز حداقل 600 گلوله واقعی و 5 نارنجک استفاده می‌کند.

رئیس جمهوری روسیه یک ماه قبل، در تاریخ 21 سپتامبر فرمان بسیج محدود در این کشور را صادر کرد. پوتین یادآور شد که این تصمیم از جمله برای حفاظت از حاکمیت و تمامیت ارضی روسیه ضروری و با هدف تقویت نیروهای مسلح روسیه در جریان عملیات ویژه برای حفاظت از دونباس اتخاذ شده است./ تسنیم

 

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار