تیراندازی مرگبار در دانشگاه آمریکا با ۵ کشته و زخمی-راهبرد معاصر
واکنش نمایندگی ایران به تحریم‌های خزانه داری آمریکا توافقات مالی ایران و روسیه از ماه آینده اجرایی خواهد شد مسکو: قرارداد جدیدی برای همکاری با ایران امضا خواهد شد وزیر جنگ اسرائیل: ایران بزرگ‌ترین تهدید برای آینده دنیاست اسماعیل هنیه: حمله به خانواده‌ام منجر به تغییر مواضع مقاومت نخواهد شد شرط سازمان ملل برای تداوم کمک‌ به غزه وزیر دفاع آمریکا از تشدید تنش‌ها در مرز لبنان ابراز نگرانی کرد تحریم‌های آمریکا علیه ۵۰ شخص و نهاد به بهانه ارتباط با ایران تأکید وزیر خارجه نپال بر تقویت مناسبات دوجانبه با ایران هشدار کرملین به ارمنستان: با پیوستن به اتحادیه اروپا بازار روسیه را از دست خواهید داد تأکید وزیر خارجه کویت بر توسعه روابط با ایران تاکید باقری بر عزم جدی تهران در توسعه روابط با ریاض جلسه شورای امنیت با محوریت تحولات نوار غزه آغاز مذاکرات عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا حملات پهپادی و موشکی مقاومت لبنان به شمال اراضی اشغالی

تیراندازی مرگبار در دانشگاه آمریکا با ۵ کشته و زخمی

تیراندازی در مدارس آمریکا به سطح دانشگاه رسیده و در جدیدترین مورد، پلیس دانشگاه ویرجینیا اعلام کرد در پی تیراندازی در محوطه این دانشگاه سه نفر کشته و دو نفر زخمی شدند.
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۶ - ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - 2022 November 14
کد خبر: ۱۵۹۱۵۷

به گزارش راهبرد معاصر، پلیس دانشگاه ویرجینیا در آمریکا در توییتی از تیراندازی اواخر یکشنبه (به وقت محلی) در محوطه این دانشگاه خبر داد و افزود این تیراندازی مرگبار سه کشته و دو زخمی برجای گذاشته است.

 

به گزارش رویترز، پلیس دانشگاه، دانشجویی به نام «کریستوفر دارنل جونز» را به عنوان مظنون شناسایی و اعلام کرده چند آژانس در حال جستجوی فعال برای یافتن وی هستند. اداره پلیس دانشگاه ویرجینیا ضمن بیان این که مظنون هنوز آزاد است، او را مسلح و خطرناک خواند.

 

این تیراندازی خونین به دنبال مجموعه‌ای از تیراندازی‌های مرگبار در مدارس آمریکا صورت می‌گیرد که به نوشته رویترز، فقط در سال جاری به کشته و زخمی شدن ده‌ها نفر منجر شده و به مباحث طولانی درباره کنترل سلاح در ایالات متحده دامن زده است.

 

یکی از مرگبارترین تیراندازی‌ها در ماه مه رخ داد زمانی که یک مرد مسلح ۱۹ کودک و دو بزرگسال را یووالدی تگزاس کشت. در تیراندازی‌های شب هالووین در کانزاس سیتی و شیکاگو هم یک نفر کشته شد و حدود ۲۰ نفر زخمی شدند.

 

آزاد بودن خرید و فروش و حمل سلاح گرم در آمریکا هر هفته جان چند نفر را در این کشور می‌گیرد. مقایسه آمارهای خشونت با سلاح میان آمریکا و کشورهای دیگر جهان ایالات متحده را کشوری کاملاً استثنایی نشان می‌دهد. در این کشور نرخ وقوع تیراندازی‌های خشونت‌بار از هر کشور دیگر در دنیا بیشتر است.

 

با آنکه آمریکا حدود پنج درصد از جمعیت دنیا را تشکیل می‌دهند نزدیک به ۳۱ درصد از کسانی که مرتکب کشتارهای جمعی با سلاح می‌شوند را در خود جای داده است. درباره دلایل این موضوع تاکنون تحلیل‌های مختلفی ارائه شده اما آزادی حمل سلاح توسط شهروندان اغلب مهم‌ترین و اصلی‌ترین عامل ایجادکننده این مشکل دانسته می‌شود. بر اساس گزارش مرکز تحقیقات کنگره آمریکا آمریکایی‌ها صاحب حدود نیمی (۴۸ درصد) از کل ۶۵۰ میلیون قبضه سلاح غیرنظامی موجود در سراسر دنیا هستند./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده