تکذیب قاطعانه استفاده از پهپاد ایرانی توسط نماینده روسیه-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

تکذیب قاطعانه استفاده از پهپاد ایرانی توسط نماینده روسیه

نماینده روسیه در سازمان ملل ضمن رد ادعای نماینده تل‌آویو درباره استفاده‌شدن پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین، گفت: هدف چنین اتهاماتی، اعمال فشار بر شورای امنیت است.
تاریخ انتشار: ۰۷:۰۸ - ۰۷ آبان ۱۴۰۱ - 2022 October 29
کد خبر: ۱۵۶۴۳۸

به گزارش راهبرد معاصر، در ادامه تاکید مقامات روسی مبنی بر عدم استفاده از تسلیحات ایرانی از جمله پهپادهای انتحاری در عملیات نظامی ویژه در منطقه دونباس، «واسیلی نبنزیا» نماینده روسیه در سازمان ملل نیز بار دیگر ادعاهای غرب در این‌باره را رد کرد.

نبنزیا شامگاه جمعه طی نشست شورای امنیت سازمان ملل با بیان اینکه طرح چنین ادعاهایی با هدف اعمال فشار بر شورای امنیت است، گفت مسکو این اتهامات را قاطعانه رد می‌کند.

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، وی این اظهارات را در واکنش به ادعاهای «گیلعاد اردان» نماینده رژیم موقت صهیونیستی در سازمان ملل مبنی بر استفاده روسیه از پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین، مطرح کرد.

این دیپلمات روس توضیح داد:‌«ما امروز از شنیدن اظهارات نماینده اسرائیل در مورد ادعای استفاده از پهپادهای ایرانی در اوکراین متعجب شدیم. ما قبلاً چنین ادعاهایی را رد کرده‌ایم و اکنون نیز قاطعانه رد می‌کنیم».

طبق این گزارش، نبنزیا همچنین افزود: «ما اینگونه اظهارات را تلاشی برای اعمال فشار بر شورای امنیت و دبیرخانه سازمان ملل و تمایل [برخی دولت‌ها] برای تحمیل نظر خود به عنوان حقیقت نهایی بر جامعه بین‌المللی می‌دانیم».

طی روزهای اخیر مقام‌های ارشد اروپایی و آمریکایی مدعی شدند که روسیه از پهپادهای انتحاری ایرانی برای حملات اخیر به کی‌یف و زیرساخت‌های انرژی اوکراین استفاده کرده است.

پیش از این نیز «امیرسعید ایروانی» نماینده ایران در سازمان ملل طی نشست شورای امنیت در بامداد پنجشنبه گفته بود: «هیچی سلاح برای استفاده در درگیری اوکراین، چه قبل و چه بعد از درگیری در اختیار طرفین قرار ندادیم»./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده