خسارات و تلفات سنگین ارتش اوکراین در جنگ با روسیه-راهبرد معاصر
پاسخ تلافی جویانه حزب الله به اسرائیل | شلیک ۴۰ موشک به شهر «الصفد» واکنش فوری رویترز به ادعای ترور سید حسن نصرالله الجزیره: ۳۰۰ نفر در انفجار امروز بیروت شهید شده اند آماده باش سفارتخانه‌های رژیم صهیونیستی در سراسر جهان سخنگوی وزارت امور خارجه: آمریکا هم باید پاسخگوی جنایت رژیم صهیونیستی در بیروت باشد نتانیاهو سفرش به نیویورک را ناتمام گذاشت بیانیه سفارت ایران در بیروت در پی حمله رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی حملات شدید و وحشیانه رژیم صهیونیستی به ضاحیه بیروت ادعای رژیم صهیونیستی درباره حمله به مقر اصلی حزب الله در بیروت جوسازی و اظهارات جنگ‌افروزانه نتانیاهو در تریبون سازمان ملل واشنگتن پست: اسرائیل ادوات نظامی را به مرز لبنان منتقل کرده است هشدار رژیم اشغالگر به صهیونیست‌ها درباره سفر به ۱۵ کشور بیانیه نیرو‌های مسلح یمن درباره حملات موشکی و پهپادی به تل‌آویو و عسقلان فاکس نیوز: نتانیاهو تمایلی به آتش‌بس ندارد طالبان: در حال مذاکره با مقامات ایران برای حل مشکل مهاجران هستیم

خسارات و تلفات سنگین ارتش اوکراین در جنگ با روسیه

سخنگوی وزارت دفاع روسیه از خسارات و تلفات سنگین نیرو‌های اوکراینی طی شبانه روز گذشته خبر داد.
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۵ - ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - 2022 November 02
کد خبر: ۱۵۷۲۳۷

به گزارش راهبرد معاصر، ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد در نتیجه حملات نیرو‌های روسیه به مراکز فرماندهی نظامی اوکراین و سامانه‌های مخابراتی و تاسیسات انرژی این کشور اداره نیرو‌های اوکراینی و لجستیک آن‌ها دچار اختلال شد.

وی افزود همه تلاش‌های نیرو‌های اوکراینی برای حمله به محور‌های مختلف دفع شد و سیصد نیروی اوکراینی و مزدور بیگانه هم از پای در آمدند.

کوناشنکوف گفت: در نتیجه حملات سنگین با سلاح‌های دقیق و دوربرد به مراکز فرماندهی نظامی و سامانه‌های مخابراتی و تاسیسات انرژی در اوکراین، اداره نیرو‌های اوکراین و حمایت و پشتیبانی از آن‌ها با مشکل روبرو شد و کمک رسانی به مناطق درگیری از طریق خط آهن متوقف شد.

وی افزود: علاوه بر این روند تولید در مراکز صنایع نظامی اوکراین متوقف شد. نیرو‌های کی‌یف با حمایت مزدوران بیگانه در صدد حمله به جمهوری لوهانسک و استان خارکیف بودند که حملات آن‌ها دفع شد و بیش از ۲۵۰ نظامی اوکراینی و مزدور کشته شدند.

کوناشنکوف گفت: تلاش نیرو‌های اوکراینی برای حمله به جمهوری لوهانسک در محور کراسنی‌لیمان نیز ناکام ماند و بیش از سی نظامی کشته شدند. نیرو‌های روسیه در محور نیکلایف نیز تلاش نیرو‌های کی‌یف برای اجرای عملیات در خرسون را ناکام گذاشتند و آن‌ها را وادار به عقب نشینی کردند. بیش از ۱۱۰ نظامی اوکراینی هم کشته شدند./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده