خسارات و تلفات سنگین ارتش اوکراین در جنگ با روسیه-راهبرد معاصر

خسارات و تلفات سنگین ارتش اوکراین در جنگ با روسیه

سخنگوی وزارت دفاع روسیه از خسارات و تلفات سنگین نیرو‌های اوکراینی طی شبانه روز گذشته خبر داد.
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۵ - ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - 2022 November 02
کد خبر: ۱۵۷۲۳۷

به گزارش راهبرد معاصر، ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد در نتیجه حملات نیرو‌های روسیه به مراکز فرماندهی نظامی اوکراین و سامانه‌های مخابراتی و تاسیسات انرژی این کشور اداره نیرو‌های اوکراینی و لجستیک آن‌ها دچار اختلال شد.

وی افزود همه تلاش‌های نیرو‌های اوکراینی برای حمله به محور‌های مختلف دفع شد و سیصد نیروی اوکراینی و مزدور بیگانه هم از پای در آمدند.

کوناشنکوف گفت: در نتیجه حملات سنگین با سلاح‌های دقیق و دوربرد به مراکز فرماندهی نظامی و سامانه‌های مخابراتی و تاسیسات انرژی در اوکراین، اداره نیرو‌های اوکراین و حمایت و پشتیبانی از آن‌ها با مشکل روبرو شد و کمک رسانی به مناطق درگیری از طریق خط آهن متوقف شد.

وی افزود: علاوه بر این روند تولید در مراکز صنایع نظامی اوکراین متوقف شد. نیرو‌های کی‌یف با حمایت مزدوران بیگانه در صدد حمله به جمهوری لوهانسک و استان خارکیف بودند که حملات آن‌ها دفع شد و بیش از ۲۵۰ نظامی اوکراینی و مزدور کشته شدند.

کوناشنکوف گفت: تلاش نیرو‌های اوکراینی برای حمله به جمهوری لوهانسک در محور کراسنی‌لیمان نیز ناکام ماند و بیش از سی نظامی کشته شدند. نیرو‌های روسیه در محور نیکلایف نیز تلاش نیرو‌های کی‌یف برای اجرای عملیات در خرسون را ناکام گذاشتند و آن‌ها را وادار به عقب نشینی کردند. بیش از ۱۱۰ نظامی اوکراینی هم کشته شدند./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار