بهره برداری از بزرگراه شهید بروجردی تهران تا سال ۱۴۰۳-راهبرد معاصر
رکورددارترین نام برای دختران ایرانی اعلام شد همسر مالک شرکت موبایل موسوی آمل بازداشت شد قاضی پرونده چای دبش: پاسخ بانک‌های شاکی به استعلام‌ها متناظر با سوالات دادگاه تنظیم نشده است بریز و بپاش میلیاردی متهمان پرونده رضا‌یت خودرو با پول مردم کلاس‌های جبرانی دانشگاه‌ها چگونه تشکیل خواهد شد؟ یازدهمین دادگاه چای دبش برگزار شد / تفهیم اتهام به یک متهم دیگر پرونده ساعت آغاز فعالیت مدارس چهارمحال و بختیاری اعلام شد مدارس ۱‌۱ شهرستان کرمانشاه فردا تعطیل شد کدام شغل‌ها در آینده با افزایش تقاضا روبه رو می‌شوند؟ فردا آخرین مهلت ثبت‌نام در نوبت اول کنکور ۱۴۰۴ / ثبت‌نام ۵۶۰ هزار نفر بلاتکلیفی ۱۶ میلیون دانش آموز برای روز شنبه یکم دی ماه ۱۴۰۳ توضیح دانشگاه علامه طباطبایی در خصوص حواشی برگزاری جشن یلدا  امکان تعطیلی کلاس درس بعد از امتحانات نوبت اول  هواشناسی ایران ۱۴۰۳/۹/۳۰؛ تشدید فعالیت سامانه بارشی در کشور ورود سامانه بارشی به کشور از امروز / یلدای برفی در استان‌های غربی

بهره برداری از بزرگراه شهید بروجردی تهران تا سال ۱۴۰۳

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران از تکمیل قطعه نخست بزرگراه شهید بروجردی طی مدت سه ماه خبر داد و گفت: به محض رفع معارضین ملکی این پروژه، قطعه اول آن آماده بهره‌برداری خواهد شد.
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۷ - ۰۷ آذر ۱۴۰۱ - 2022 November 28
کد خبر: ۱۶۱۳۰۶

به گزارش راهبرد معاصر مسعود حق‌لطفی عصر دوشنبه در حاشیه بازدید خبرنگاران از روند اجرای بزرگراه شهید بروجردی اظهار داشت: بخشی از رینگ جنوب غربی تهران به طول پنج کیلومتر در دو قطعه احداث می‌شود و در آینده نزدیک چهار کیلومتر از این پروژه در قطعه اول که از سال ۱۳۹۳ عملیات عمرانی آن آغاز شده، قابل بهره‌برداری خواهد بود.

وی افزود: چهار کیلومتر قطعه اول از تقاطع اتوبان ساوه شروع و به سمت بلوار الغدیر ادامه پیدا می‌کند که جزییات فنی این طرح شامل احداث چهار کیلومتر از پروژه در قطعه اول حدفاصل آزادگان تا الغدیر با وجود پنج تقاطع غیرهمسطح شامل ۱۱ پل است.

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران ادامه داد: بزودی با رفع معارضین جزیی این چهار کیلومتر قابل بهره‌برداری می‌شود البته معارضین ملکی عمدتا خصوصی هستند که رفع آنها توسط منطقه انجام خواهد شد که به محض تحقق این امر به فاصله سه ماه پروژه در قطعه اول قابل بهره برداری خواهد بود.

به گفته وی، همچنین ۱۵ مترمکعب پل در این پروژه ساخته شده و حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار مترمکعب خاکبرداری داشته که تنها ۵۰ هزار مترمکعب آن باقی مانده و از ۱۴۴۰ شمعی که باید در پروژه احداث می‌شد، فقط ۶۶ شمع باقی مانده است. البته این موارد همگی مربوط به قطعه اول پروژه هستند.

حق‌لطفی با بیان اینکه در این پروژه ۳۱ هزار مترمربع دیوارسازی وجود داشته که فقط پنج مترمربع آن باقی مانده، افزود: درباره روند ساخت بزرگراه‌ها در تهران، در شرق و غرب تهران دو مسیر بزرگراهی در حال احداث است که در شرق بزرگراه شهید شوشتری به طول ۱۶.۵ کیلومتر تا بزرگراه یاسینی در حال اجراست و در غرب نیز قسمتی از بزرگراه یادگار امام(ره) که در برخورد با پادگان جی متوقف مانده بود به طول ۹.۳ کیلومتر تا بزرگراه آزادگان و جاده ساوه باقی‌ مانده بود که احداث آن آغاز شده است.

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران در تشریح قطعه دوم این پروژه نیز گفت: قطعه دوم از پل الغدیر تا تقاطع بهار معلم در حال اجراست که ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و پیش بینی می‌کنیم تا دهه فجر سال آینده این قطعه به اتمام برسد.

وی ادامه داد: از سمت خیابان جی و داخل پادگان عمده مشکلات معارضین در دستگاه‌های دولتی وجود دارد البته در طول این مسیر معارضین بخش خصوصی وجود دارد که با همکاری مناطق ۹ و ۱۸ نسبت به رفع معارضین ملکی اقدام خواهد شد. برنامه ما سه ساله است و امیدواریم طبق برنامه ساخت پل به پیش برود.

حق‌لطفی خاطرنشان کرد: اعتبار پروژه برای تکمیل قطعه اول ۳۰۰ میلیارد تومان و برای اتمام قطعه دوم ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که مجموع اعتبار برای شاخه غربی پادگان جی تا زرند حدود ۱۲۰۰ میلیارد تومان پیش بینی شده که تصور می‌کنیم ۲ هزار میلیارد تومان اجرای پروژه هزینه داشته باشد و حدود هزار میلیارد تومان هم برای رفع معارضین اعتبار نیاز باشد./ایرنا

ارسال نظر