مدارس این شهر‌ها فردا چهارشنبه ۷ آبان تعطیل شد/ تاخیر در فعالیت ادارات خوزستان + جزئیات  وکیل مدافع پژمان جمشیدی: موکلم ممنوع الخروج نبوده است  خروج سهامدار اصلی بانک آینده از کشور صحت دارد؟ قاتل داروساز بازنشسته پای میز محاکمه؛ انگیزه جنایت خونین چه بود؟ قاتل امیر محمد خالقی بخشیده شد/ پزشکیان پیام داد هر دو مسیر تونل توحید امشب مسدود است تنبیه بدنی دانش آموز بوکانی؛ معاون مدرسه برکنار شد هشدار هواشناسی درباره باران، صاعقه و کاهش دما در ۱۲ استان کشور هواشناسی: تهران آخر هفته چهار درجه سرد می‌شود اعلام زمان برگزاری آزمون جذب عمومی تصدی منصب قضا سال ۱۴۰۴ ایتا از دسترس خارج شد انحلال شورای شهر کرمانشاه رسماً ابلاغ شد جزئیات بازداشت ۱۳ نفر در شهرداری و شورای شهر کرمانشاه اعلام نتایج نهایی پذیرش دانشجو–معلم ۱۴۰۴ / جزئیات ثبت نام در دانشگاه فرهنگیان + لینک جزئیات وام قرض‌الحسنه ۲۰۰ میلیونی برای هنرمندان معلول ارتفاعات تهران آخر هفته بارانی می‌شود

اظهارات عجیب مقام ارشد سازمان محیط زیست درباره آلودگی هوا

سرپرست مرکز هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست گفت: اگر قرار باشد که منبع تأمین برق موتورسیکلت برقی، نیروگاه‌هایی با سوخت فسیلی باشد، تأثیری در کاهش آلودگی هوا ندارد و با این کار تنها تولید آلودگی را از منابع متحرک به سمت نیروگاه‌ها می‌بریم!
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۷ - ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - 2022 December 11
کد خبر: ۱۶۳۲۷۱

به گزارش راهبرد معاصر، داریوش گل‌علیزاده در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره چرایی عدم توسعه خودرو و موتورسیکلت‌های برقی در کشور به‌عنوان یک راهکار موثر و در دسترس برای مقابله با آلودگی هوای کلان‌شهرهای کشورمان به‌ویژه در شهر تهران اظهار کرد: اگر قرار باشد که منبع تأمین الکتریسیته خودرو و موتورسیکلت‌های برقی که از آن به عنوان حمل و نقل پاک یاد می‌کنیم، نیروگاه‌هایی با سوخت فسیلی باشد، خودرو و موتورسیکلت‌های برقی تأثیری در کاهش آلودگی هوا نخواهند داشت!

 

وی ادامه داد: در آن صورت، تنها تفاوتش با استفاده از خودرو و موتورسیکلت‌های بنزینی این است که ما تولید آلودگی را از منابع متحرک به سمت نیروگاه‌ها می‌بریم و تفاوتی در شدت آلودگی هوا ایجاد نمی‌شود!

 

سرپرست مرکز هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست، مانع دیگر توسعه خودرو و موتورسیلکلت‌های برقی را قیمت باتری آن‌ها دانست و تصریح کرد: 40 درصد قیمت موتورسیکلت‌های برقی مربوط به باتری آن‌هاست که بین 2 تا 4 سال باید عوض شوند؛ موتورسیکلت در کشور ما برای عمده‌ کسانی که از آن استفاده می‌کنند، وسیله‌ای برای تأمین معیشت محسوب می‌شود و به همین دلیل باید قدرت زیادی داشته باشد تا حمل بار یا مسافر را انجام دهد اما اکثر موتورسیکلت‌های برقی که اکنون در بازار هستند، این قابلیت را ندارند.

 

گل‌علیزاده تأکید کرد: باید زیرساخت‌های لازم برای تعویض خشاب باتری موتورسیکلت‌های برقی و همچنین تسهیلاتی برای خرید آن‌ها در نظر گرفته شود، در غیر این صورت از این نوع موتورسیکلت‌ها استقبال نخواهد شد؛ در حال حاضر شهروندان با یک موتورسیکلت کاربراتوری با قیمت‌های بسیار پایین ارتزاق می‌کنند و با این شرایط تمایلی به پرداخت مبالغ بالاتر برای خرید موتورسیکلت برقی ندارند.

 

سرپرست مرکز هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: ابتدا باید از برقی کردن ناوگان حمل و نقل عمومی شروع کنیم تا بدین وسیله خودروهای تک‌سرنشین کم شود و مردم از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده کنند؛ بر اساس استانداردهای جهانی هر فرد باید نهایتاً 500 متر با یکی از وسایل حمل و نقل از عمومی اعم از اتوبوس، مترو، بی‌ارتی و ... فاصله داشته باشد اما این استاندارد در کشور ما رعایت نشده است.

 

در رابطه با این ادعای سرپرست مرکز هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست که: "اگر قرار باشد که منبع تأمین برق موتورسیکلت برقی، نیروگاه‌هایی با سوخت فسیلی باشد، تأثیری در کاهش آلودگی هوا ندارد و با این کار تنها تولید آلودگی را از منابع متحرک به سمت نیروگاه‌ها می‌بریم!" در قالب مطلب مستقلی، به بررسی دلایل و مستندات اشتباه بودن این ادعا خواهیم پرداخت./ تسنیم

ارسال نظر
پرطرفدارترین اخبار