ژاپن عاری سازی جهان از تسلیحات هسته‌ای را خواستار شد-راهبرد معاصر
واکنش نمایندگی ایران به تحریم‌های خزانه داری آمریکا توافقات مالی ایران و روسیه از ماه آینده اجرایی خواهد شد مسکو: قرارداد جدیدی برای همکاری با ایران امضا خواهد شد وزیر جنگ اسرائیل: ایران بزرگ‌ترین تهدید برای آینده دنیاست اسماعیل هنیه: حمله به خانواده‌ام منجر به تغییر مواضع مقاومت نخواهد شد شرط سازمان ملل برای تداوم کمک‌ به غزه وزیر دفاع آمریکا از تشدید تنش‌ها در مرز لبنان ابراز نگرانی کرد تحریم‌های آمریکا علیه ۵۰ شخص و نهاد به بهانه ارتباط با ایران تأکید وزیر خارجه نپال بر تقویت مناسبات دوجانبه با ایران هشدار کرملین به ارمنستان: با پیوستن به اتحادیه اروپا بازار روسیه را از دست خواهید داد تأکید وزیر خارجه کویت بر توسعه روابط با ایران تاکید باقری بر عزم جدی تهران در توسعه روابط با ریاض جلسه شورای امنیت با محوریت تحولات نوار غزه آغاز مذاکرات عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا حملات پهپادی و موشکی مقاومت لبنان به شمال اراضی اشغالی

ژاپن عاری سازی جهان از تسلیحات هسته‌ای را خواستار شد

نخست وزیر ژاپن در مراسم اختتامیه کنفرانس خلع سلاح هسته ای از شرکت کنندگان خواست در جهت جهانی عاری از تسلیحات هسته‌ای حرکت کنند.
تاریخ انتشار: ۰۷:۴۶ - ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - 2022 December 12
کد خبر: ۱۶۳۳۸۲

به گزارش راهبرد معاصر، کنفرانس خلع سلاح اتمی در شهر هیروشیما در ژاپن به کار خود پایان داد. در روز دوم این کنفرانس شرکت کنندگان از موزه یادبود صلح هیروشیما بازدید کردند.

 

به نقل از ان اچ کی، کیشیدا فومیو نخست وزیر ژاپن در مراسم اختتامیه این کنفرانس حضور یافت و از شرکت کنندگان خواست که در جهت جهانی عاری از تسلیحات هسته‌ای حرکت کنند.

 

نخست وزیر ژاپن گفت: ما امیدواریم که گفتگو‌ها در این رابطه را گسترش دهیم و ما پیامی قدرتمند و شفاف را به جهان در رابطه با تسلیحات هسته‌ای در نشست آتی گروه هفت در سال آینده ارسال می‌کنیم.

 

این کنفرانس به ابتکار «شیریاشی تاکاشی» کارشناس مسائل سیاسی و بین المللی برگزار شد. وی اعلام کرد در دو روز گذشته مسائل مختلفی و از جمله اینکه چرا خلع سلاح اتمی مورد توجه همگان است مورد بررسی قرار گرفت.

 

راه حل ابتکاری خلع سلاح هسته‌ای اخیرا متوقف شد و مقامات حاضر در نشست بررسی معاهده ان پی تی در ماه اوت در رسیدن به اجماع و انتشار یک بیانیه مشترک به نتیجه نرسیدند./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده