اعلام نرخ مصوب بلیط اتوبوس برای سفر‌های اربعین به مرز چذابه مبلغ و شرایط وام اربعین دانشجویی اعلام شد + جزئیات زمان شارژ کالابرگ الکترونیک دهک‌های چهارم تا هفتم اعلام شد شرایط خرید ارز اربعین در «بله» اعلام شد آخرین قیمت‌ها در بازار تجاری/ دلار توافقی چند شد؟ دادستان کل کشور: افزایش قیمت برنج در شرایط فعلی به هیچ‌عنوان قابل قبول نیست جزئیات دریافت تسهیلات مسکن کارگری واریز حقوق تیر بازنشستگان از فردا یکشنبه ۲۹ تیر خرید طلای آنلاین شرطی شد + جزئیات قیمت سکه امروز شنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۴ / نیم سکه چند شد؟ قیمت طلا امروز شنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۴ / طلای ۱۸ عیار چقدر افزایش داشت؟ عبور مصرف برق از ۸۰ هزار مگاوات / استان‌های پر مصرف کدام‌اند؟ قیمت روز خودرو‌های سایپا و ایران خودرو امروز شنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۴ + جدول قیمت سکه پارسیان، امروز ۲۸ تیر ۱۴۰۴ آبفا: ذخایر سد‌های تهران در پایین‌ترین وضعیت خود قرار دارد/ مجتمع‌های مسکونی چند طبقه، مخزن و پمپ نصب کنند

خبر ویژه صمت برای خریداران خودرو / نقل و انتقال خودرو آسان شد

وزارت صنعت، معدن و تجارت، الزام مراجعه مشتری به نمایندگی شرکت عرضه کننده خودرو حداکثر ظرف مدت پنج ماه از تاریخ تحویل و حداقل یک هزار کیلومتر کارکرد به منظور فعال‌سازی گارانتی را حذف کرد.
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۳ - ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - 2022 December 17
کد خبر: ۱۶۴۱۳۷

به گزارش راهبرد معاصر به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، معاونت صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت با توجه به اتخاذ سیاست‌های اخیر در زمینه توسعه روش‌های فروش خودرو از قبیل طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، جایگزینی خودرو فرسوده، فروش فوری، فروش فوق العاده (سه ماهه)، پیش فروش حداکثر 12 ماهه و به ویژه عرضه خودرو در بازار سرمایه (بورس کالا) که موجب تقلیل فاصله قیمت کارخانه تا بازار شده است، ضابطه الزام مراجعه مشتری به نمایندگی شرکت عرضه کننده خودرو حداکثر ظرف مدت پنج ماه از تاریخ تحویل و با حداقل یک هزار کیلومتر کارکرد به منظور فعال سازی گارانتی را حذف کرد.

تعلیق این ضابطه که به منظور برون رفت از ایجاد فضای دلالی و قیمت گذاری کاذب در سال 1399 از سوی کمیته خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت به اجرا گذاشته شده بود، با هدف پرهیز از بروز اختلاف فی مابین اشخاصی که قبل از سررسید سرویس اولیه، نسبت به نقل و انتقال خودرو اقدام می‌ کند، انجام شده است.

پیرو بخشنامه جدید معاونت صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان نیز با توجه به تغییر شرایط عرضه خودرو در ماه‌های اخیر و در راستای رفع مشکلات و کاهش شکوائیه‌های متعدد مصرف کنندگان خودروهای مذکور که با ابطال گارانتی مواجه شده‌اند، از شرکت‌های خودروساز خواسته است در چارچوب آیین نامه رعایت حقوق مصرف کنندگان خودرو، سازوکار اجرایی لازم را تهیه و موضوع در اطلاعیه‌های فروش و قراردادهای تنظیمی درج شود.

پیش از این با توجه به تصمیمات پنجاه و دومین نشست کمیته خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت، مشتریان حداکثر ظرف مدت پنج ماه از تاریخ تحویل و با حداقل یک هزار کیلومتر کارکرد خودرو، برای سرویس اولیه باید به نمایندگی شرکت‌های خودروساز مراجعه می‌‌کردند، و در غیر این صورت، شرکت‌های خودروساز مکلف به ابطال گارانتی خودروی مذکور بودند./ فارس

ارسال نظر