پوتین: توانایی نظامی ناتو علیه روسیه استفاده می‌شود-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

پوتین: توانایی نظامی ناتو علیه روسیه استفاده می‌شود

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در سخنرانی خود خطاب به مقامات وزارت دفاع این کشور ضمن بیان این که روسیه به تقویت توان نظامی خود ادامه خواهد داد، گفت پتانسیل و توانایی نظامی کشورهای ناتو فعالانه علیه روسیه مورد استفاده قرار می‌گیرد. وی افزود: همه اطلاعات درباره نیروهای ناتو و تجهیزات مورد استفاده آن‌ها، برای روسیه شناخته شده است.
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۷ - ۳۰ آذر ۱۴۰۱ - 2022 December 21
کد خبر: ۱۶۴۸۸۶

به گزارش راهبرد معاصر از راشا تودی، رئیس‌جمهور روسیه در ادامه گفت که به وزارت دفاع دستور می‌دهد تا تاکتیک‌های ناتو را تحلیل کرده و آن‌ها را در برنامه آموزش نیروهای روسیه قرار دهد.

پوتین تاکید کرد «روسیه آمادگی رزمی را حفظ خواهد کرد و سه‌گانه هسته‌ای را بهبود خواهد بخشید--این تضمین اصلی حاکمیت این کشور است». وی افزود: استفاده از پهپادها در نیروهای مسلح روسیه باید گسترش یابد. نظامیان روس باید همه چیز را در بالاترین سطح داشته باشند، از جمله سلاح و تجهیزات دید در شب. کشور هر آنچه که ارتش نیاز دارد، فراهم می‌کند.

پوتین در ادامه اظهار داشت: فدراسیون روسیه در زمینه توسعه پهپادهای زیر آب تجربه دارد و در توسعه پهپاد تواناست. موشک‌های قاره‌پیمای «سارمات» به زودی وارد ماموریت رزمی می‌شوند.

رئیس‌جمهور روسیه همچنین ضمن تشکر از سربازان شرکت‌کننده در عملیات نظامی این کشور در اوکراین، گفت که امنیت شهروندان در تمامی قلمروهای فدراسیون روسیه تضمین خواهد شد. به گفته او، «سربازان روس مانند قهرمانان جنگ‌های قبل از جمله جنگ جهانی دوم می‌جنگند».

پوتین تصریح کرد روسیه درگیر نظامی کردن کشور یا اقتصاد نخواهد شد و افزود رقبای استراتژیک می‌خواهند روسیه را تکه تکه کنند. وی همچنین اظهار داشت هیچ شکی در دستیابی به تمام اهداف در حوزه نظامی ندارد. 

پیش‌تر، سخنگوی کرملین در گفت‌وگو با خبرنگاران هشدار داد ادامه ارسال تسلیحات غربی به اوکراین، به عمیق‌تر شدن درگیری منجر خواهد شد که می‌تواند برای کی‌یف نتیجه عکس داشته باشد. دیمیتری پسکوف گفت: تامین تسلیحات ادامه دارد و دامنه تسلیحات عرضه شده در حال گسترش است. همه این‌ها البته به وخیم‌تر شدن درگیری منجر می‌شود. این دلالت خوبی برای اوکراین ندارد. 

با وجود هشدارها، رسانه‌های آمریکایی خبر دادند که واشنگتن برای اولین بار قصد دارد به اوکراینی‌ها سامانه پاتریوت بدهد. مقامات دولت بایدن به روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز گفتند بسته کمک ۱.۸ میلیارد دلاری شامل مهمات هدایت شونده برای جت‌های جنگنده و همچنین سلاح‌های دیگر خواهد بود اما مهم‌تر از همه، آمریکا در پاسخ به درخواست فوری اوکراین برای کمک به دفاع در برابر حملات موشکی و پهپادی روسیه، برای اولین بار به اوکراین پاتریوت خواهد داد.

اخیراً «ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به قصد آمریکا برای ارسال سامانه پدافندی پاتریوت به اوکراین گفت همه تسلیحات ارائه‌ شده به اوکراین توسط غرب، یا نابود می‌شود یا مصادره./فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار