امضای دستور خروج نظامیان آمریکایی از سوریه توسط متیس-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

امضای دستور خروج نظامیان آمریکایی از سوریه توسط متیس

وزیر دفاع آمریکا که تا چند روز دیگر از سمت خود کنار می‌رود دستور ترامپ مبنی بر خروج نظامیان آمریکایی از سوریه را امضا کرد.
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۹ - ۰۳ دی ۱۳۹۷ - 2018 December 24
کد خبر: ۱۶۶۱

به گزارش راهبرد معاصر؛ شبکه سی ان ان گزارش داد که جیمز متیش وزیر دفاع آمریکا دستور خروج نیروهای آمریکایی از سوریه را امضا کرد.


براساس این گزارش، یک مقام ارشد پنتاگون به خبرنگار سی ان ان گفته که دستور رسمی برای خروج نظامیان آمریکایی از سوریه توسط وزیر دفاع این کشور امضا شده است و رئیس پنتاگون که در حال خروج از این وزارت خانه است این کار را قبل از پایان کارش به انجام رسانیده است.


به دلیل اختلافاتی که منجر به خروج متیس از کابینه ترامپ شده است برخی تحلیلگران معتقد بودند که وی تا قبل از کناره گیری این دستور اجرایی را امضا نخواهد کرد.


در حالی که وزیر دفاع مستعفی آمریکا در استعفانامه‌اش گفته بود قصد دارد در اسفند ماه پنتاگون را ترک کند، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا امروز (یکشنبه) در پیامی غیرمنتظره اعلام کرد متیس یک هفته دیگر سمتش را تحویل می‌دهد.


ترامپ در این پیام توییتری اعلام کرد که «پاتریک شاناهان» که اکنون معاون وزارت دفاع آمریکا است، سرپرستی این وزارتخانه را بر عهده می‌گیرد.


وی در توییتر نوشت: «خرسندم که اعلام کنم که پاتریک شاناهان معاون بسیار مستعد وزارت دفاع، از روز ۱ ژانویه ۲۰۱۹ (۱۱ دی ماه) عنوان سرپرست وزارت دفاع را بر عهده می‌گیرد. پاتریک در هنگام فعالیت به عنوان معاون و پیش از آن در "بوئینگ" فهرست بلندی از دستاورد دارد. او فوق‌العاده خواهد بود.»


دستور غیرمنتظره خروج نظامیان آمریکایی از سوریه انتقادات زیادی را از این تصمیم ترامپ برانگیخته است. برخی تحلیلگران آن را نشانه شکست راهبرد آمریکا در سوریه خوانده و بعضی از منتقدان آمریکایی نیز آن را هدیه کریسمس از سوی ترامپ به دشمنان آمریکا از جمله روسیه قلمداد کرده‌اند.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده