به گزارش راهبرد معاصر محسن زارعی درباره آخرین وضعیت ارزیابی مدارک و مستندات و تعیین رتبه قطعی معلمان در رتبه بندی معلمان در قالب طرح رتبه بندی معلمان اظهار کرد: براساس آخرین آمار و گزارش ها، ارزیابان ما ارزیابی نزدیک به ۶۷۰ هزار نفر از همکاران را انجام دادند و کار در جریان است.
وی افزود: مابقی همکاران که به مرور اضافه شدند و بارگذاری مدارک را انجام دادند نیز در دستورکار ارزیابی قرار می گیرند و به مرور کار ارزیابی شان انجام می شود و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش پیش از این درباره سیر رتبهبندی معلمان و مراحل انجام این کار گفته بود: ارزیابی به صورت تصادفی و کشوری انجام میشود و همکاری که ارزیابی انجام میدهد پرونده معلمانی به غیر از استان خودش را بررسی میکند.
وی افزود: گزارش دلالتهای رفتاری از سوی مدیران مدارس (مدیران مستقیم) با همکاری مراجعی چون گروههای آموزشی، راهبران آموزشی، شورای معلمان، ستادهای تربیتی و انجمن اولیاء و مربیان آماده میشود. روند کار اینگونه بوده است که طی دو صورتجلسه، مراجع نظرشان را درباره تک تک معلمان اعلام کردهاند که درباره هر شایستگی سطح همکارشان چگونه است. مدیر به نمایندگی از این مراجع، رفتار را به ارزیاب گزارش میکند.
زارعی با بیان اینکه استانداردسازی رفتارها را انجام دادیم و برای هر شایستگی، ابعادی و برای هر بُعد، رفتارهایی پیشبینی شد که مدیر باید میسنجید هر همکار در هر بخشی، چه رفتاری بروز داده است گفت: پس از آن، ارزیاب به استناد گزارش مدیر، کار ارزیابی را انجام و با مصادیق شایستگی تطبیق میدهد.
وی ادامه داد: مستنداتی که همکاران بارگذاری کردند توسط مدیران صحت سنجی و اصالت مدارک تایید شده است. همکاران ارزیاب به همان اکتفا میکنند و صرفا همان مدرک و میزان پوششی که به آن شایستگی میدهد را بررسی و تایید میکنند. نمرهای برای هر شایستگی در قالب کارنامه تولید میشود و اعضای هیئت ممیزه به استناد نمره تولید شده، رتبه نهایی را تعیین میکنند و اگر مشکلی باشد دوباره به ارزیابی عودت میدهند.
رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش درباره زمان صدور رتبه همه معلمان گفت: ارزیابی هر همکار که انجام شود در کارپوشه هیئت ممیزه قرار میگیرد و با توجه به دریافت اطلاعات، به ترتیب انجام میشود و کاری نیست که دفعتا انجام و برای همه یک مرتبه حکم صادر شود./ایسنا