روسیه: سیاست آمریکا، جهان را به فاجعه می‌کشاند-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

روسیه: سیاست آمریکا، جهان را به فاجعه می‌کشاند

سفیر مسکو در واشنگتن با بیان اینکه آمریکایی‌ها و متحدانش یک جنگ ترکیبی همه جانبه را علیه روسیه در خاک این کشور به راه انداخته‌اند، گفت واشنگتن از متحدانش در ناتو سوءاستفاده می‌کند.
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۲ - ۳۰ دی ۱۴۰۱ - 2023 January 20
کد خبر: ۱۶۹۲۴۰

به گزارش راهبرد معاصر، «آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در واشنگتن امروز (جمعه) هشدار داد سیاستی که هیأت حاکمه آمریکا در پیش گرفته‌اند، جهان را به فاجعه می‌کشاند.

 

آنتونوف طی نشست خبری گفت آمریکایی‌ها و متحدانش یک جنگ ترکیبی همه جانبه را علیه روسیه در خاک این کشور به راه انداخته‌اند.

 

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی با بیان اینکه آمریکا از شرکای خود در ناتو سوء استفاده کرده و آنها را مجبور می‌کند تا از احیای صنایع نظامی خود حمایت مالی کنند، توضیح داد: «صنایع نظامی آمریکا حتی در سال‌های جنگ سرد هم چنین پولی را ندیده بود».

 

این دیپلمات روس در ادامه اظهار داشت که روسیه به آمریکا هشدار می‌دهد که مسیری که در پیش گرفته، جهان را به سمت فاجعه می‌کشاند.

 

طبق این گزارش، آنتونوف در این‌باره تصریح کرد: «ما دائما به واشنگتن هشدار می‌دهیم که مسیر آنها برای تحمیل شکست راهبردی به ما در میدان نبرد، به سرعت جهان را به سمت یک سناریوی فاجعه‌بار سوق می‌دهد».

 

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، وی همچنین با رد ادعاهایی مبنی بر تهدید روسیه به استفاده از سلاح‌های اتمی، آنها را «پوچ و غیرمسئولانه» توصیف کرده و افزود: «هیچکسی از سران سیاسی و نظامی روسیه هرگز اینگونه صحبت نکرده است».

 

روز گذشته نیز «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) از طریق اوکراین با روسیه می‌جنگد، گفته بود: «آنچه در اوکراین اتفاق می‌افتد، نتیجه آمادگی آمریکا برای جنگ هیبریدی علیه روسیه است»./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار