تالاب قره قشلاق چهاربرج بعد از ۱۵ سال جانی دوباره گرفت هواشناسی استان تهران اطلاعیه داد تعویق یک هفته‌ای امتحانات پایان‌ترم این دانشگاه/ غیبت در امتحانات باعث حذف درس می‌شود؟ گام تازه ایلان ماسک به سوی شبکه اینترنت تمام‌فضایی کاهش نسبی دما از فردا در بسیاری از استان‌ها / هشدار سیلاب در شمال و گردوخاک در شرق کشور ترافیک سنگین در محور‌های شمالی/ این مسیر‌ها تا اطلاع بعدی مسدود است عاشورا و تاسوعا کدام مراکز خدمات‌رسان تهران تعطیل است؟ خبر خوش معاون رئیس قوه قضائیه برای دانش‌آموختگان حقوق جاده چالوس دوطرفه شد آموزش و پرورش: امتحانات نهایی بدون تغییر برگزار می‌شود محدودیت‌های ترافیکی تاسوعا و عاشورا در قم آنفلوآنزای تابستانی از راه رسید/ این استان‎‌ها بالاتر از آستانه هشدار محدودیت‌های ترافیکی ۵ روزه در جاده‌های شمال اعمال می‌شود اختلال همزمان در ایتا، بله و سروش پلاس ۱۴ شهر ایران رکورددار گرما در خرداد ۱۴۰۵ گرمای کشنده در اروپا؛ ۳ کشته در فرانسه و هشدار بی‌سابقه برای انگلیسی‌ها

۱۴ تهرانی تنها در یک ماه قربانی گازگرفتگی شدند

۱۴ تهرانی تنها در یک ماه قربانی گازگرفتگی شدند مسئول روابط عمومی مرکز اورژانس تهران با اشاره به مسمومیت ۴۹۰ شهروند تهرانی با گاز مونوکسید کربن در دی‌ماه، گفت:‌ ۱۴ نفر از شهروندان تهرانی بر اثر گازگرفتگی جان خود را از دست دادند.
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۳ - ۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - 2023 January 22
کد خبر: ۱۶۹۵۹۴

به گزارش راهبرد معاصر، شروین تبریزی با هشدار نسبت به افزایش آمار مسمومیت با گاز مونوکسید کربن اظهار کرد: در دی‌ماه سال جاری در تهران 490 نفر دچار مسمومیت با CO شدند و 14 نفر بر اثر مسمومیت با گاز مونوکسید کربن جان خود را از دست دادند.

 

وی افزود:‌ در روز گذشته (اول بهمن ماه 1401) دو شهروند 11 و 40 ساله در یک منزل مسکونی در تهرانپارس جان خود را بر اثر گازگرفتگی از دست دادند.

 

سردرد شایع‌ترین علامت مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن

تبریزی با بیان اینکه مسمومیت با گاز مونوکسید کربن یکی از شایع‌ترین علل مرگ در اثر مسمومیت‌هاست؛ درباره علائم شایع مسمومیت با این گاز گفت: سردرد به عنوان شایع‌ترین علامت این نوع مسمومیت شناخته می‌شود؛ سایر علائم شامل بی‌حالی، سرگیجه، تهوع، کاهش هوشیاری و تشنج از دیگر علائم شایع این مسمومیت هستند؛ علائم مسمومیت با این گاز اغلب با بیماری آنفلوانزا اشتباه گرفته می‌شود ولی تفاوت آن با آنفلوانزا این است که در مسمومیت، تب و بزرگی غدد لنفاوی بروز نمی‌یابد.

 

علائم مسمومیت با گاز مونوکسید کربن در کودکان

وی درباره علائم مسمومیت با گاز مونوکسید کربن در کودکان بیان کرد: مسمومیت با مونوکسید کربن در شیرخواران و کودکان نوپا علائمی مثل گیجی و بی‌میلی به غذا و اختلال در تغذیه ایجاد می‌کند.

 

مسئول روابط عمومی مرکز اورژانس تهران با بیان این‌که حفظ و توجه به امنیت خود از موارد مهم در زمان مواجهه با مسمومیت با گاز مونوکسید کربن است؛ تصریح کرد: باز کردن در و پنجره‌ها و تماس با 115 و 125 و توجه به توصیه‌های پرستار اورژانس، خارج کردن مصدومین از محیط آلوده در صورت امکان، آغاز عملیات احیا در صورت بروز ایست قلبی ـ تنفسی، استفاده از ماسک اکسیژن و آزاد کردن لباس‌های تنگ، از جمله اقدامات لازم در هنگام مواجهه با فرد مسموم شده است./ تسنیم

ارسال نظر
captcha
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار