پوتین: با خونسردی در حال عبور از فشار تحریم‌ها هستیم-راهبرد معاصر

پوتین: با خونسردی در حال عبور از فشار تحریم‌ها هستیم

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه امروز سه‌شنبه گفت که روسیه در حال حاضر زیر فشار بی‌امان تحریم‌های«کشورهای غیردوست» قرار دارد.
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۵ - ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - 2023 February 14
کد خبر: ۱۷۳۱۵۳

به گزارش راهبرد معاصر طبق گزارش ایتارتاس ولادیمیر پوتین در نشستی با حضور قضات دادگاه گفت: «ما داریم زیر فشارهای بی‌امان از خارج زندگی می‌کنیم-منظورم این تحریم‌های بی‌پایان است.»

وی اضافه کرد: «همان‌طور که همه شاهد هستیم داریم با خونسردی همه این تحریم‌ها را پشت سر می‌گذاریم.»

رئیس دولت روسیه بر ضرورت پاسخ روسیه به اقدامات غیردوستانه کشورهای خارجی و تلاش‌های آنها برای تخریب اقتصاد روسیه تأکید کرد.

روسیه از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (پنجم اسفند ماه ۱۴۰۰) بعد از به رسمیت شناختن استقلال دو جمهوری لوهانسک و دونستک از اوکراین، به این منطقه نیرو اعزام کرد و از آغاز «عملیات ویژه نظامی در اوکراین» خبر داد.

روسیه هدف خود را از این اقدام، نازی زدایی اوکراین، خلع سلاح این کشور، رفع نگرانی‌های امنیتی خود و اجابت درخواست کمک لوهانسک و دونستک اعلام کرده و گفته است که قصد تصرف اراضی اوکراین را ندارد.

دولت اوکراین اما استقلال دونستک و لوهانسک را به رسمیت نشناخته و حضور نظامی روسیه را «تجاوز و حمله به تمامیت ارضی« خود خوانده است.

به دنبال آغاز درگیری روسیه با اوکراین، کشورهای غربی ضمن محکوم کردن مسکو و تشدید فشارهای اقتصادی، حمایت‌های همه جانبه سیاسی، مالی، تسلیحاتی از کی‌یف را در دستور کار قرار داده‌اند./فارس

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار