اوکراین خواستار تحریم‌های بیشتر اتحادیه اروپا علیه روسیه شد-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

اوکراین خواستار تحریم‌های بیشتر اتحادیه اروپا علیه روسیه شد

اوکراین از مقامات اروپایی خواست آماده سازی بسته یازدهم تحریمی علیه روسیه را آغاز کنند.
تاریخ انتشار: ۲۳:۱۷ - ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - 2023 March 02
کد خبر: ۱۷۵۲۳۷

به گزارش راهبرد معاصر،‌ آمریکا و متحدان اروپایی اش از زمان آغاز جنگ اوکراین از دو استراتژی بهره گرفته اند؛ نخست تقویت اوکراین با حمایت‌های مالی و تسلیحاتی، و در گام بعد اعمال تحریم علیه روسیه به منظور تضعیف ماشین جنگی این کشور. با این وجود، علی رغم تحریم‌های فعلی غرب علیه مسکو، مقامات کی یف به دنبال اعمال تحریم‌های بیشتر علیه روسیه هستند.

 

به گزارش خبرگزاری رویترز، اوکراین امروز (پنجشنبه) از اتحادیه اروپا خواست کار بر روی بسته یازدهم تحریمی علیه روسیه به بهانه تهاجم به این کشور را در اسرع وقت آغاز کند.

 

اوله نیکولنکو، سخنگوی وزارت خارجه اوکراین اعلام کرد: ما از اقداماتی که تاکنون از سوی بروکسل انجام شده است بسیار سپاسگذار هستیم، اما ۱۰ بسته تحریمی که تا این لحظه علیه مسکو وضع شده نتوانسته است حوزه فناوری اطلاعات و هسته‌ای روسیه را دربر بگیرد.

 

در بیانیه وزارت خارجه اوکراین آمده است: حقیقت این است که روسیه هنوز به منابع مالی گسترده و فناوری دسترسی دارد که صد‌ها میلیون دلار ارزش آن است. همین موضوع دلیلی است که چرا نباید تحریم‌ها علیه روسیه کاهش یابد زمانی که ما شاهد ادامه جنگ در قلب اروپا هستیم.

 

این بیانیه می‌افزاید: گرچه ما بر اهمیت رفع خلا‌ها در دور زدن تحریم‌های روسیه تاکید داریم، بر این باوریم اتحادیه اروپا باید آماده سازی برای تصویب بسته بعدی تحریم‌ها (بسته یازدهم) علیه مسکو را آغاز کند.

 

۱۰ بسته پیشین تحریمی اتحادیه اروپا علیه روسیه شامل محدودیت‌های صادراتی سخت‌تر در مورد کالا‌های با استفاده دوگانه و همچنین اقداماتی علیه نهاد‌های حمایت کننده از جنگ، تبلیغ کننده آن، و نیز کشور‌های صادر کننده تسلیحات و پهپاد به مسکو می‌شود.

 

با این حال، به علت مخالفت برخی کشور‌های اروپایی، حوزه صنعت هسته‌ای روسیه شامل تحریم‌های این اتحادیه نشد. این در حالی است که کی یف می‌گوید مسکو از این حوزه میلیارد‌ها دلار درآمد دارد و به همین دلیل بروکسل باید تحریم آن را در دستور کار قرار دهد./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده